Hoofdsponsor

1/35 Industrieel dio "So wie wir kämpfen, Arbeite Du... [Model v/h jaar 2013]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Famo : dat krijg ik bij moeder de vrouw niet verkocht...

Groeten Rik

Rik, moest je het intresseren, wij hebben nog een vitrinekast staan, om zo mee te nemen, gratis en voor niets, +- 1.65m hoog,+- 68cm breed en+- 40 cm diep...
Je zou hem wel zelf moeten komen halen...volledig uit glas, achterkant hout met spiegel...
 
@Petra : bedankt voor het aanbod, maar ik heb twee kasten staan met momenteel maar een viertal dio's in. Dus ik kan nog een tijdje voort vooraleer ik aan uitbreiding toe ben.

Maar toch bedankt.

Groeten Rik
 
Rik, moest je het intresseren, wij hebben nog een vitrinekast staan, om zo mee te nemen, gratis en voor niets, +- 1.65m hoog,+- 68cm breed en+- 40 cm diep...
Je zou hem wel zelf moeten komen halen...volledig uit glas, achterkant hout met spiegel...
@ Petra, waar wonen jullie (ivm die vitrinekast) ?
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Terug even on-topic.

Een overzichtsfoto.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het laatste stukje van de bodemplaat is bedekt. Met gips is de ondergrond gemaakt. Met Humbrol 26 is de basiskleur gespoten en met H 29 zijn de schaduwen gezet rond de ketel, de randen van de kasseien en rond de stenen. De beide bandensporen zijn ook met H 29 ingekleurd. Voor het klein stukje kasseien heb ik een leuk detail in petto.
Wie meer wil weten zal dit draadje moeten blijven volgen... ^^

attachment.jpg attachment.jpg

Enkele details ben ik aan het afwerken. Zoals dit houten vat van Miniart. Op de primerlaag is een basiskleur van H 98 gespoten. Vervolgens zijn de grijstinten bereikt door er H 28 en H147 op te DB'en. De banden zijn met roesttinten behandeld. Na een vernislaag volgden een pinwash met Raw Umber om de naden en randen van de hoepels te accentueren. Met Burnt Sienna zijn roeste afloopsporen nagebootst.
Met Slimy Grime Light van AK is een groene aanslag geïmiteerd.
Het is de eerste keer dat ik met dit product werkte, en het valt zeer goed mee. Het is voor herhaling vatbaar. Het laat een mooie transparante laag achter, zoals een groen mos er uit ziet. Met wat thinner kun je een evt teveel wat terugdringen.

Alles moet nog overspoten worden met een matte vernis, het geheel glanst nog te sterk.

attachment.jpg

attachment.jpg

Onder referentie F068 bied MK35 een burgerfiguur met kruiwagen aan. Deze set wil ik gebruiken om het dio aan te kleden. Om deze persoon binnen te laten staat de poort op een kier.
De kruiwagen wilde ik er gehavend laten uit zien. Op een basiskleur H 98 zijn enkele houtkleuren aangebracht : H 28, H 147 en H 119, door elkaar in kleine vlekjes opgeschilderd. Vervolgens een vernislaag en met de haarlaktechniek wat Tamiya XF-26 opgelicht met wat wit.
Met een beetje water en een stugge borstel zijn de houtkleuren terug naar boven gehaald. Hiervoor heb ik wel in de nerf richting gekrabd.
Chips zijn aangebracht. Een eerste poging om dit te doen met Tamiya mislukte. Tegen dat ik het juiste tint gemengd had was de verf reeds aan het drogen, daarom heb ik hetzelfde kleur gemaakt met olieverf, wat zich heel wat langer laat verwerken.

Nu volgen nog een wash met Raw Umber en wat pigment poeders.

Tot een volgende...

Groeten Rik
 
Kijk nu kan ik eens genieten van al dat moois zie !!! Zeer knap houtwerk ook Rik, de vaatjes zien er machtig uit. Dat AK spul werkt, kant en klaar, geen gedoe.
Persoonlijk zou ik de verroeste banden nog even nabehandelen met wat roestpigment, dan staat dit alvast wat doffer.
De kruiwagen ziet er echt krokant uit, waarmee ik eigenlijk wil zeggen dat ik er weg van ben.
 
Thanks Guy. By the way, die vaatjes zijn slechts één. Twee foto's genomen van twee zijden.

Mbt de kruiwagen : ik herinner mij als kind had mijn grootmoeder een puypegoale, waarmee ze konijnenvoer haalde uit de grasberm, in dergelijke groene kleur.
Het is dus een beetje nostalgie dat ik mijn kruiwagen zo schilder.

Effe off-topic : Het verschil tussen een puypegoale en een kruiwagen is dat een puypegoale geen zijwanden heeft. Dus enkel een frame, laag bij de grond, dat vooraan het wiel vasthoudt met een bodem en één opstaande wand achter het wiel.

Groeten Rik
 
Toffe uiteenzetting en zeker niet off topic, erg leuke info !
 
Ik sluit me aan met de vorige reacties, ik blijf dit met veel plezier volgen.

Grtz Bart.
 
Ik kan niet anders dan me bij de rest aansluiten.
Dikke proficiat.
 
Jah, er valt niet veel meer te zeggen...
Prachtige details die je voorbereid, zal mooi zijn als alles samenvalt, kan haast niet wachten ;)
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Mijn dio zit in de eindfase. Alles begint zijn plaats in te nemen. Ieder attribuut dat afgewerkt wordt kan direct geplaatst worden.
Het veranderd dus, maar héééééél traag. ;)

Eerst even een overzichtsfoto :

attachment.jpg

De Krupp is geplaatst, de kabel naar de schijnwerper gelegd, hoewel deze nog wat retouches met verf moet krijgen.
Ook is het eerste figuur reeds op zijn plaats.

attachment.jpg attachment.jpg

Dit is de 'surprise' die ik in petto had voor de vierkante meter kasseien, een hydrant van Plus Model. Een industriële site met brandgevaarlijke stoffen kan nu eenmaal niet zonder. Het rood brengt een mooie afwisseling in het kleurenpallet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een andere blikvanger, de olievaten en het vat. Van alle drie is de basiskleur H 98 Chocolate. Het vat is reeds besproken, de olievaten kregen wat Humbrol roesttinten waarna het kleur is gespoten mbv de haarlaktechniek. Burnt Sienna en wat pigmentpoeders maakten de klus af.

attachment.jpg attachment.jpg

De achterzijde van de truck. Het figuur van Alpine Miniatures, waarvan de broek en pet in Sumpfmuster zijn geschilderd. Hierbij zijn de camokleuren, groen en bruin, uitgevloeid in de basiskleur. Dus zonder scherpe randen.

attachment.jpg

Een struikje, simpelweg wat mos uit het gazon. Eerst gedroogd, vervolgens gevernist en dan wat groener gekleurd met een wash van Abt502 Faded Green olieverf.

attachment.jpg

De kabel is aangesloten aan de schijnwerper.

attachment.jpg

Enkele exemplaren van Signal in de bak van de Krupp.

Momenteel worden nog enkele kleine attributen afgewerkt, de figuren, wapens en uitrusting.

Dus binnenkort de eindfoto's !

Groeten Rik
 
WOW, schitterend werk.
Het komt helemaal tot leven.
 
AHA!.... hier zaten we allemaal op te wachten, nu nog het eindplaatje! :D
 
Had dit topic niet eerder gezien, met veel aandacht gelezen en het zien groeien tot een zeer geslaagd diorama, nu de laatste loodjes nog en dan heb je een knap stukje werk neergezet waar je trots op mag zijn!
 
Een prachtig diorama! Zeer mooie setting trouwens!
 
Jawadde, wat kunt ge nu nog zeggen over zoveel schoonheid in één dio...
Prachtig werk Rik. Ben benieuwd naar de eindfoto's.

Mark
 
Wow man, Rik dit is zoooooo prachtig en straalt reeds zoveel leven uit. Topniveau !!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan