Hoofdsponsor

1/35 Industrieel dio "So wie wir kämpfen, Arbeite Du... [Model v/h jaar 2013]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow.. ik zien Tom Boonen hieral voorbij komen... Ziet er goed uit... KEIknap :)
 
Ben je zeker dat je modelbouwen bent en geen kasseilegger? Een prachtig resultaat. Dit word ech een prachtige dio.
 
Yo Rik,

De kleuren zitten goed...nu nog wat stoffen ;-)

Grt Nico.
 
Dit is net zo'n oude straat, toen ik een klein jongentje was woonde mijn oma in zo'n geplavijde straat. prachtig Rik. Ook een heel mooie uitleg hoe je alles doet. Ik ben al benieuwd naar het eind resultaat.

Grtz Bart.
 
Pfff Rik, petje af hoor ,zéér geslaagd mag je dit alvast noemen ,zo'n mooie kleurwaaier die je weergeeft in zowel de bruine tinten voor het voetpad als de grijze tinten voor de kasseien. :) Jou tekst en uitleg zijn een must voor alle dio-bouwers hier!Echt sterk.
 
Bedankt voor de reply's.

Vandaag een keteltje straffe mortel aangemaakt en het gebouw en de ketel geplaatst op de ondergrond. :)

Morgen zal ik wat foto's nemen met daglicht, dat oogt beter.

Ik heb al een idee voor de definitieve titel.
Om de openstaande poort te 'verantwoorden', komt er een burgerfiguur met kruiwagen voor te staan. Zogenaamd een arbeider uit de fabriek.
Op de propaganda-affiche dat aan de muur hangt, staat volgende tekst : "So wie wir kämpfen, Arbeite Dü für den Sieg !"

De affiche slaat dus op het belang van de arbeid voor het op gang houden van de oorlogsmachine.

Daarom had ik gedacht aan volgende titel :

So wie wir kämpfen, Arbeite Dü...

Een moderator wordt gevraagd om dit aan te passen.

Groeten Rik
 
Titel aangepast, laat maar horen of het zo goed is?

Heb nog ergens een afbeelding gevonden van een poster die in Vlaanderen gebruikt is. Interesse? Laat iets weten, dan bezorg ik je hem ;)
 
Prima, werd al aangepast door onze Beyond. Die bestratingen zien er al goed uit. Pigmentwashes gaan er een realistisch geheel van maken.
 
@Bevond : ik ben zeker geinteresseerd. Alvast bedankt.

@GUnit : de grijze kasseien zijn intussen ingewassen met russian earth, met hier en daar wat groene mossen.
Foto's volgen morgen .

Groeten Rik
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

'k heb enkele foto's genomen met daglicht. Zo kunnen jullie meegenieten van de vorderingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

De grijze kasseien zijn ingewassen met Russian Earth pigment poeders. Rechts zit nog een vlek die iets minder onder handen genomen is, misschien nog even bijwerken. Het putdeksel, van PlusModel, kreeg een basiskleur van H113 waarop wat roest pigment poeders geborsteld zijn. Vervolgens een wash met Raw Umber om af te werken met wat Gun Metal pigment poeder, voor een metaalschijn.

De boordstenen zijn nabehandeld met pigment poeders : Dark Granit, Corsair Blue en Burnt Steel door elkaar gemengd. Bedoeling was om de blauwe tint weer te geven in deze soort boordstenen. Maar ik vind het wat te blauw ?

attachment.jpg

Hier en daar zijn wat groene pigment poeders tussen de kasseien geborsteld, om mosgroei weer te geven.

attachment.jpg

Even binnengluren door de poort. Hier was ik genoodzaakt om de betonvloer in het gebouw te modelleren. Het laatste nummer van AOM was net op tijd, aan de hand van een artikel in dit nummer over het schilderen van betonvloeren werd de mijne gerealiseerd.
Als extra toets heb ik de roest van de poort op de betonvloer weergegeven.

attachment.jpg

De gietijzeren regenpijp wacht nog op zijn zinken tegenhanger.
Ik zit nog met een dilemma : daar waar de groene buis door de muur gaat. Moet ik hier wat roestsporen aanbrengen op de muur of niet ?
Aan de onderzijde van de buis is geen roest. Op de bovenzijde wel. Misschien moet ik dit doorzetten op de muur ?
Misschien het roest laten doorlopen tot de onderzijde van het strek, waarna wat roestdruppels op de vensterbank gevallen zijn ?

Wat denken jullie ervan ?

Volgende fase is het afwerken van het dak en de dakgoot met regenpijp.

Groeten Rik
 
Beste Rik wij hadden wel foto's verwacht van je dio;) en niet ergens wa foto's gaan nemen van een vervallen fabriek in de buurt bij jou...
Knap werk beste vriend...
 
Waar de buis door de muur gaat ,zal hij ingemetseld zitten. Waterdicht is dat niet en er zal daar een hoge vochtigheidsgraad zijn in die naad. Buiten de hete zomers natuurlijk é. Dus zal er daar wel roestvorming met aflopers zijn.
 
Had deze al op de gsm gezien, maar zodra ik thuis was heb ik deze toch maar op de laptop gezien, want in 't groot is dit vele mooier!!!

Drie duimen omhoog!

grtz
 
@Danny : vervallen fabriek ? Hier staat helemaal GEEN fabriek. Ik woon Bachten de Kupe. Industrie bestaat enkel uit wat KMO's.

@Famo : bedankt voor je advies, maatje. Intussen heb ik al een basis gelegd voor de roest. Met Burnt Sienna wat aflopers geschilderd op de muur en deze ingewerkt in de voegen met thinner. Daarin wat pigment poeders geborsteld, maar dit moet nog verder afgewerkt eens de verf droog is.

@Christophe en Sheriff : bedankt voor de reply's. Blij dat jullie dit weten te smaken.

Groeten Rik
 
Amai Rik. Wat kan ne mens hier op zeggen ? W(arempel) O(nwaarschijnlijk) W(onderachtig) knap.
Zoals je zelf al aangaf lijken de boordstenen nogal blauw. Dit kan natuurlijk ook met de belichting te maken hebben.
Voor mij zouden ze bij deze belichting iets donkerder mogen zijn.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan