Hoofdsponsor

1/35 Industrieel dio "So wie wir kämpfen, Arbeite Du... [Model v/h jaar 2013]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yo Rik,

Dat ziet er spot on uit, die straat sectie...héél knap!

Greetz Nico
 
Rik, je bent niet enkel een eerste klas loodgieter, maar ook nog eens een echte kasseienlegger ;);):D:D.
Man, man, man, knap stukje werk dat je hier toont. Kan je om te stempelen ook geen oude penselen gebruiken ? (zonder haar natuurlijk;))

Mark
 
@Interceptor : dat is inderdaad de methode die Emmanuel Nouaillier gebruikt. Maar dat is voor schaal 1/87 vermoed ik.
De kasseien die ik gestempeld heb zijn van een groter formaat, dus zou je de grootste penselen moeten nemen die modelbouwers gebruiken.

Met de stempels die ik maakte ging het ook vlot, en met de maten die je zelf verkiest.

Groeten Rik
 
ola, ben dit ff uit het oog verloren, dit is een zeer knap stuk aan het worden!!
 
Goedemiddag Beste Kijkers !

Bedankt voor jullie reply's.

Inmiddels is de ketel afgewerkt. Na het basiskleur H 120 werd een wash aangebracht van Burnt Sienna + Raw Umber. Vervolgens werd ge'DB'st met H 120 + Wit + H 72. Enkele chips zijn aangebracht met penseel en spons, verf : H120 + wit.

attachment.jpg attachment.jpg

Het verweren bestaat uit wat Burnt Sienna olieverf die in verticale neerwaartse strepen is uitgeborsteld.
In de nog natte verf zijn pigmentpoeders ingewerkt : Standard Rust, Light Rust en Ocre Rust.
Met wat Raw Umber zijn enkele chips tot 3D omgevormd.

attachment.jpg

De ketel in situ.

attachment.jpg attachment.jpg

Uit een oud setje LG 8,8 cm ammunition boxes maakte ik deze gietijzeren regenpijp.
De sluitingen zijn afgevijld en één uiteinde uitgeboord zodat de zinken regenpijp hierin kan verzonken worden. Na een primer is er zwarte verf opgebracht waarin de roest pigmenten zijn ingewerkt. Misschien mag ik de roest pigmenten nog iets explicieter naar voor laten komen ?
De groene aanslag associeert wel goed met de gietijzeren pijp...

Groeten Rik
 
Je blijft me steeds verbazen.
Als newbee zie ik echt grote tovenaars en kunstenaars op dit forum en daar hoor jij zeker bij.
 
Rik, mijn mond valt telkens open als je een update doorstuurt. Prachtig.

Grtz Bart.
 
Rik, ik zou aan deze pijp niets meer veranderen. Het is gewoon een "echte" oude regenpijp.
Knap weeral wat je neerzet en inderdaad de groene aanslag laat de pijp mee opgaan in de achtergrond.
En wat te zeggen van die ketel...oooh en aaah zal wel alles zeggen zeker;).

Mark
 
@Buzzy : ooit was ik ook een newbee. Met veel te lezen en tips op te steken op dit forum evolueer je...
Tovenaar of kunstenaar, daar reken ik me nog niet echt bij...

@Bart : jou updates doen ook menigeen verbazen, we zijn aan elkaar gewaagd, om niet te zeggen dat je mij overklast. ;)

@Mark : bedankt voor je reply over de pijp. Door de zwarte achtergrond komt de roest niet zeer duidelijk naar voor. Op een licht geschilderde ondergrond, bvb de ketel, komt dit natuurlijk duidelijker naar voor.
De pijp laat ik dan maar zo, wel komen er nog een klein beetje groene pigmenten op de rand. Kwestie van de mosaanslag weer te geven die voortkomt door de verstopte/beschadigde overgang tussen de twee delen.

Groeten Rik
 
een tip : als je je kasseien schildert/afwerkt vergeet dan ook geen roest-afzetting rond je gietijzeren pijp op de kasseien af te tekenen want de pijp staat "tussen" de kasseien. Roest die afloopt geeft vlekken op de ondergrond. Die roest-afzettings-vlekken zal je ook rond de ketel hebben.
 
Mooi stukje werk Rik en die deuren zijn na de aanpassing stukken beter geworden.
 
Strakke afwerking en je kan zien dat je heel goed foto's bestudeert.
 
Ron : bedankt.
Famo : bedankt voor je tip, je bent me steeds een stap voor. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik de diverse kleurschakeringen zal bekomen .
Guy : bedankt voor je compliment, foto's bestuderen neemt inderdaad een groot deel van het voorbereidend werk in beslag. Ik heb mij zelfs een tablet aangeschaft om in mijn hobbykamer online foto 's bij de hand te hebben.

Het rioolputdeksel was mee vandaag. De rest van de kasseien zijn gestempeld , dus de schilderwerken kunnen weldra beginnen.

Groeten Rik
 
Rik heb nogmaals dit topic doorgenomen van A tot Z,ik kan maar een ding hier zeggen adembenemend mooi werk vriend....
 
Goedenavond Beste Kijkers !

Kasseien, kasseien, kasseien,...ik kan er geen meer zien. ;)

Maandag was het pakket uit Duitsland mee. Het setje van Plusmodel werd er direct uit genomen en het riooldeksel tussen de kasseien verwerkt.

De kasseien kregen vervolgens een grijze primer opgespoten. Hierover volgde H62, H63 en H29 om een basiskleur te vormen voor de Bourgondische kassei. Deze zijn opgebracht met de AB, met kleine ronddraaiende bewegingen.

attachment.jpg

Met dit als resultaat. Hier hebben de kasseien reeds een wash gekregen met zwarte olieverf. Hier en daar zijn enkele kasseien reeds aangestipt met H64. De plaats voor het putdeksel valt goed op, het deksel wordt apart geschilderd.

Hierover volgde een sessie met Burnt Sienna, Raw Umber, Gold Ochre en wat wit.
Door deze verschillende tinten door elkaar te gebruiken bekwam ik verschillende schakeringen.

attachment.jpg

De kleine kasseien, in boog motief, zijn bijgekleurd met een vijftal Vallejo verfjes.

De boordstenen werden gekleurd met H79 en ge'DB'st met London Grey en Ivory van Vallejo.

Dit nu een paar dagen laten drogen, zodat de olieverf goed uitgehard is, en dan beginnen we met de pigmentpoeders.

Groeten Rik
 
Rik beste vriend dit is weer een klasse update,het is genieten en leren van dit topic....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan