Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

Hey Rik,

Wat ik ook al gezien heb is dat je met een scherp mesje het materiaal van de achterkant van het leer afsnijdt en schraapt zodat het dunner wordt. Hoeveel leer heb je nodig ? En welke kleur ? Ik kan er wel aangeraken :k

Groeten, Pascal
Mooi toch hoe we hier op het forum elkaar helpen.

Klasse, Wette'ke! cute




Droop
 
Erg goed resultaat,Rik.Hoe heb je de ronde vorm erin gekregen?.
En waarmee heb je het gelijmd?.

De "body"ziet er strak uit,zo zie je maar weer,als je er maar genoeg aandacht aan besteed.

Ron.
 
Even wat plaatjes van de toestand nu met de Ferrari. Alles gaat nu toch een week of twee aan de kant. Dit omdat alles mag uitharden. De verf heeft de tijd nodig. En dan kan ik gaan polijsten om weer verder te kunnen met de blanke lak. :D

Ook heb ik nieuwe zaagjes besteld om zilver plaat te kunnen zagen. De laatste had ik laatst gebroken. :s Dus ook daar mogen we even op wachten.

1_SANY2533.jpg
1_SANY2534.jpg
1_SANY2535.jpg

Ik hoop dat het even een leuke indruk heeft zo. Helaas geen buiten foto´s. Dat is dus door alle omstandigheden niet gelukt. :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop dat het even een leuke indruk heeft zo.

JA, HALLO........

Ik hoop ooit zo te kunnen scratchen en dat er toch iemand naar kijkt....

Het zal wel zijn Rik, dat dit indruk maakt.

O ja, toevallig heb ik zo'n 2 zakjes binnengekregen van Hiroboy, waar Pascal een paar berichtjes hoger over spreekt. Mooi materiaal om dat leder na te bootsen. Ik zal er wel nog moeten leren mee werken.
 
Ron, gewoon de spanten van de kap netjes uitgezaagd en beplankt. De neus sectie bestaat uit plaatjes hout, deze zijn aan de onderkant ook weer hol gemaakt. Dit om het gewicht te besparen. Dan daarna de vleugel er op gemaakt. Als eerste soort paneel in een gleuf gelijmd in de spanten waarna deze vervolgens weer is voorzien van hulpspanten en deze wederom beplankt.

Dominiek, jij kunt dit straks ook. Is een kwestie van een keer proberen. Dan komt het wel goed.
 
O ja, toevallig heb ik zo'n 2 zakjes binnengekregen van Hiroboy, waar Pascal een paar berichtjes hoger over spreekt. Mooi materiaal om dat leder na te bootsen. Ik zal er wel nog moeten leren mee werken.

1_PICT3811.jpg

Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar meen begrepen te hebben dat dit een zeer dunne lederachtige stof is, die zelfklevend is. Ik heb deze 2 kleuren gekozen om eens mee te experimenteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik van Modelengeneer en van "Wetteke" de vraag kreeg hoe dit materiaal eruitzag, zal ik eens proberen te beschrijven wat ik hier heb mogen ontvangen Hiro.

Het lapje is ongeveer (geschat, niet gemeten) 8 x 15 cm van oppervlakte.
Het voelt aan als iets dat het midden houdt tussen leer en daim.
Het ziet er ook zo een beetje uit.
De dikte is iets van 0,5 mm schat ik.
Aan de achterkant zit een papiertje, zoals op een sticker. Papiertje er afhalen is materiaal kleven.

Hopelijk is dit voor iemand nuttige info?
 
Bedankt voor de info Dominiek cute
Ben heel benieuwd om te zien wat voor effect het op een model geeft.

Groeten, Pascal
 
Dat is toch wel mooi spul. Maar je kunt het dus niet naaien. De plaksel blijft dan aan de naald hangen. Eens kijken misschien in reepjes plakken. Eens over denken.

Exserco dank voor het delen, dit is idd nuttige info. :k
 
Nee, die had ik nog niet gezien. De technieken kende ik al wel. Geeft een mooi restultaat.

Dank voor de tip. Gaan we wat mee doen. :D
 
Ik heb het zelf ook al eens geprobeerd, en het lukte aardig voor de eerste keer.
PICT0129.jpg
 
Dat ziet er idd mooi uit. Hier en daar nog een kleine oneffenheid, maar oefening baard kunst :k:k
 
Dat ziet er idd mooi uit. Hier en daar nog een kleine oneffenheid, maar oefening baard kunst :k:k

't Was dan ook de eerste keer he, een klad-versie zullen we het maar noemen.
Deze wagen is ongeveer nog steeds in dezelfde staat btw, en heeft niets te maken met de wedstrijdwagen (waar ik dringend eens zal moeten aan verder werken).
 
Eindelijk we kunnen weer verder. Jawel ik heb eindelijk de zaagjes. :P:P:P

1_SANY2804.jpg
3 zakjes zaagjes die de zilversmid ook gebruikt en dus goed om mijn plaatjes te maken, nu kan ik het roer en daschboard gaan maken. Dit is een langdurig werkje. Dus de eerste foto´s zullen zo hier en daar nog wel even op zich laten wachten. Het is immers geen hout dat we zagen he. Maar Alpeca. (Nepzilver om te oefenen voor de zilversmid)

1_SANY2810.jpg
Dus een plaatje Alpeca. Daarvan ga ik de delen maken. De zaken zullen natuurlijk nog wel gepolijst worden, hierover natuurlijk meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Schitterend dat de bouw van deze prachtige Ferrari verder gaat :) Wat is alpeca ? Als ik het op Google ingeef, krijg ik de gekste resultaten.

Groeten, Pascal
 
Leuk dat je dit project weer hebt opgepakt Rik! Ziet er schitterend uit.
Doe je hiermee nog mee aan de wedstrijd?

groeten, Rinie
 
En hoe voelt dat terug opnieuw aan het bouwen na een paar zware weken op "het werk".;);)
 
Schitterend dat de bouw van deze prachtige Ferrari verder gaat :) Wat is alpeca ? Als ik het op Google ingeef, krijg ik de gekste resultaten.

Groeten, Pascal

Quote :
Alpeca of argentaan of Berlijns zilver, is een legering van nikkel koper en zink van Chinese oorsprong en voor het eerst in ca 1825 in Engeland nagemaakt. Alpeca lijkt in kleur op zilver maar is vele malen sterker, daarom werd dit materiaal ook wel in hotels gebruikt; het hotelzilver.
 
Die Alpeca,behandel je die als zilver(reinigen,opblinken.....)heeft het een laag smelpunt....kun je zelf smelten....en heel voornaam,kost het véél centen(ammaaaii wat een vragen)...............???
:wacko::wacko::wacko:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan