Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

Idd, die zijn uit de losse hand gevijld. Omdat het rond is kon ik er alleen maar iets van tape op zo op plakken. En een kunststof strip zou toch maar gaan verschuiven. Dan is het veiliger om het uit de losse hand te doen. Kost wel wat meer tijd dat wel. Maar zo kom je er ook he.

Ik meen ergens al eens de tip gegeven te hebben om die ouwerwetse dymo-lint te gebruiken als geleider. Zelfklevend, dik en stevig, handig toch ?

Maar zelf met de losse hand heb je er toch iets prachtigs van gemaakt.Applaus
 
De letters heb je mooi geschilderd Rik. Ik heb geprobeerd om letters te schilderen maar het lukt mij niet.
 
Dank voor de complimenten,

@ Dan
Die dymo letters zijn idd een goed idee, maar als je op het origineel kijkt, dan zie je dat de letters te veel verschillen, ik probeer die zo goed en kwaad als het lukt na te maken. Nu ben ik ook geen meester schilder. Toch met een beetje geduld komt het een heel eind in de goede richting. (Jawel ik ben ook wel eens eigenwijs)
 
Dank voor de complimenten,

@ Dan
Die dymo letters zijn idd een goed idee, maar als je op het origineel kijkt, dan zie je dat de letters te veel verschillen, ik probeer die zo goed en kwaad als het lukt na te maken. Nu ben ik ook geen meester schilder. Toch met een beetje geduld komt het een heel eind in de goede richting. (Jawel ik ben ook wel eens eigenwijs)

Misverstandje... ik doelde niet op de dymo-letters, maar wel het lint om als geleider te gebruiken bij het aanbrengen van panellines. (je weet wel die dikke plasic zelfklevende linten die reeds sedert de 70-er jaren gebruikt worden in die "knijpers")
 
Dan, je bedoelt denk ik dat je de label tape als afplak tepe gebruikt. Maar dat geeft mij minder speelruimte, dit omdat ik meer op het oog schilder. Die potlood lijntjes staan daar meer als referentie. En daar wijk ik toch nog wel van af als dat nodig is. Immers het oog wil ook wat he. Het mag ook niet te strak zijn. Zo is de echte ook niet.

Verder weer even verder gegaan. De letters staan er op. En ik heb er in totaal zo´n 4 uur over gedaan. :k Daarbij ben ik tevreden.

1_SANY2527.jpg
De tekst staat er ook zo op als ik gehoopt had. Netjes in het midden en uitgelijnd.

1_SANY2528.jpg
Even iets dichterbij, helaas is het dan niet mogelijk om de hele tekst te lezen.

1_SANY2529.jpg
En met de Arno er op. Dit staat naar mijn mening nu goed. Ze schuift er ook niet meer af. Toch komt er nog een zachte laag op. Dit ter bescherming van de lak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hee mooi resultaat,Rik.Dat rode geeft er toch wel iets Italiaans aan,vind ik:|

Ook het lettertype ziet er goed uit.En Decorfine is inderdaad een erg goede verf.Ik heb er ook al geregeld mee gewerkt.En het strijkt zich zo lekker uit,vind je niet?.

Alleen een beetje jammer,dat de slee eronder bijna in het niet vlat.

Ron.
 
Dan, je bedoelt denk ik dat je de label tape als afplak tepe gebruikt. Maar dat geeft mij minder speelruimte, dit omdat ik meer op het oog schilder. Die potlood lijntjes staan daar meer als referentie. En daar wijk ik toch nog wel van af als dat nodig is. Immers het oog wil ook wat he. Het mag ook niet te strak zijn. Zo is de echte ook niet.

Alweer d'ernaast Rik, ik had het helemaal niet over schilderen, tjah de post was natuurlijk wel rijkelijk laat, mijn tip over het gebruik van dymo-lint ging eigenlijk over iets op de vorige pagina. Namelijk het scriben van panellines.
 
^^^^

Ja idd, nu heb ik even alles terug gekeken. En snap ik het antwoord ook. Dank voor de tip. :D

Rik die zijn bril maar eens gaat oppoetsen. wacko
 
Ron, idd. maar in het echie zie je de slede best aardig hoor. En die tekst staat onder aan de slede. En die valt best op. Ik heb met een doekje waar die verf in zit er nog overheen gevreven om zo de letters wat egaal te maken dus wat te dempen qua tone als je begrijpt wat ik bedoel. Anders viel dit wel heel erg op. En steken die letters zo af op het rode.
 
Heel mooi hoor Applaus
Ik heb zelden zo een mooie staander gezien
 
... ... ... Die letters... ... ... ... ... Rik, ik doe het je niet na... .... ... ... ...

Je hebt er 4 uren aan gewerkt? Wel, het resultaat is navenant. ApplausApplausApplaus




Droop (die hier toch wel z'n petje voor afzet (als hij er eentje droeg)).
 
Inderdaad mooi werk.

Als Rik in de middeleeuwen leefde denk ik dat hij monnik was.Rustig de ganse dag boeken copieren of 1 dag werken aan de eerste letter van het hoofdstuk.
 
He, he, he,

Als Rik in de middeleeuwen leefde denk ik dat hij monnik was.Rustig de ganse dag boeken copieren of 1 dag werken aan de eerste letter van het hoofdstuk.

Als dat eens zou kunnen he. Maar wel met de gebruikelijke ondergrondse tunnel naar de dames. ;P;P;P
 
Mooi werk Rik ApplausApplaus dat idee van klooster en tunnel zegt me wel iets .Allemaal samen naar het klooster, hebben gewoonlijk een groot binnenhof met een prachtige vijver en uitgestrekte velden zodat we allemaal kunnen varen vliegen en rijden :k .Maar ja zie dat we dan niet meer naar de hemel willen:D
 
Mooi werk Rik dat idee van klooster en tunnel zegt me wel iets .Allemaal samen naar het klooster, hebben gewoonlijk een groot binnenhof met een prachtige vijver en uitgestrekte velden zodat we allemaal kunnen varen vliegen en rijden .Maar ja zie dat we dan niet meer naar de hemel willen

Dan zijn we in de hemel !!
 
In iedergeval ben ik vandaag in de hemel. Een sneak previeuw voor jullie. :D

De stoel, een beginnetje gemaakt. De achterwand deze keer van kunststof. De rode leer ga ik niet doen. Dit omdat ik niet een mooie dikte kan vinden. En nepleer (skay) is niet mooi. Dus ga ik maar bouwen.

1_SANY2531.jpg
De stoel. Let wel de bekleding moet er nog in. En dat komt nu aan de beurt. Dus hiervan snel een update.

Maar nu geen tekst alleen een plaatje.

Sneak previeuw.................



1_SANY2532.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is idd een optie pascal. Maar er zijn twee problemen hiermee. Dat zijn 1 de kosten. :s Ik heb op dit moment tot aan de zomervakantie niet genoeg budget. En ik kan daar niet bestellen ivm het ontbreken van een kreditcard. :s

Oemf vergeet ik bijna te vertellen welke verf ik gebruikt heb.

Dit is Motip. Deze kleur hebben ze voor mij op maat gemaakt. En ik heb geen kleurcode er op staan. Dit komt uit de deal die ik heb gekregen toen het mis ging met de Toyota. Ik mocht nog een paar kleuren halen. En dat heb ik gedaan. Alleen vergeten het stikkertje er op te plakken. :s
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Wat ik ook al gezien heb is dat je met een scherp mesje het materiaal van de achterkant van het leer afsnijdt en schraapt zodat het dunner wordt. Hoeveel leer heb je nodig ? En welke kleur ? Ik kan er wel aangeraken :k

Groeten, Pascal
 
Ik heb geen idee hoeveel precies. Maar de stoel is zo´n grof gemeten 10 cm breed, en 7 cm hoog en 7 cm diep.

Dus een stukje van 20 cm vierkant zou al goed zijn denk ik. Ik had het plan om het leer dan in repjes te snijden om het zo aan elkaar te maken.

Let wel. Ik kan leerbewerken. Maar in de modelbouw is dit toch anders. Ik heb zelfs al het 1 op 1 gereedschap ervoor, maar dit kan ik niet gebruiken voor de modelbouw natuurlijk.

Ik houd mij aanbevolen, en ga het eerst eens zo proberen. Pascal gelijk aan jou de vraag om harde kritiek te geven op mijn stoeltje. Jij bent tenslotte die Ferrari kenner. :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan