Hoofdsponsor

1/20 Honda F1 RA 272 (Tamiya) [DONE]

Mercikes! :)
Ne mens die soms tijd teveel heeft hé ;)
Eerste keer dat ik zoveel werk en moeite erin steek maar heb er ook eens zoveel plezier aan! :D
 
Ligt aan de primer. Die is te donker voor het wit. Beter witte primer gebruikt, dan had je daar bijna niks van gezien. Misschien is het ook een beetje te dik gespoten, maar dat ik zo van op een foto niet zeggen.
 
Op de foto lijkt die primer inderdaad nogal dik te liggen.

Over de remolie, hoe oud was deze? Ik heb het zelf nog niet getest, maar overal spreken ze toch van oude remolie. Dus daaronder versta ik olie die toch al een paar jaar in het systeem zit :)

Voor de rest zijn u updates enorm goed. Dat gaat een mooi eindresultaat worden :)
 
Optisch lijken trouwens zowel de veer als de spijker wat aan de grote kant. Ik schat in dat de schokbrekerzuiger niet dikker dan een naald zou moeten zijn. Als je zekerheid wilt, meet je de het origineel op (van foto, vergelijken met iets omliggends) en ook het ding dat in je kit moet. Vaak lijkt zoiets dan precies goed terwijl het in werkelijkheid te dik is.

Voor de schokbrekerzuiger zou ik dus een naald gebruiken, voor de cilinder een stukje Evergreen rod of tube, voor de veer zou je wat dun koperdraad om de buis kunnen wikkelen.
 
Primer heb ik 2 dunne laagjes gezet en daarna 3 dunne lagen lak, maar toch kreeg ik eerder vermeld resultaat.
Volgende keer ik in de shop kom waar ik deze grondlak gekocht heb toch eens tegoed vragen hoe en wat :P

Remolie was idd oude getrokken uit mijn oude project-wagen hier in de garage.
Maar volgende keer ook eens met Dettol ofzo proberen ;)

Komt goed! :)
 
Mooie bouw. Niet echt mijn ding maar ik blijf toch volgen.
 
Optisch lijken trouwens zowel de veer als de spijker wat aan de grote kant. Ik schat in dat de schokbrekerzuiger niet dikker dan een naald zou moeten zijn. Als je zekerheid wilt, meet je de het origineel op (van foto, vergelijken met iets omliggends) en ook het ding dat in je kit moet. Vaak lijkt zoiets dan precies goed terwijl het in werkelijkheid te dik is.

Voor de schokbrekerzuiger zou ik dus een naald gebruiken, voor de cilinder een stukje Evergreen rod of tube, voor de veer zou je wat dun koperdraad om de buis kunnen wikkelen.

Grappig dat je het zegt want ik was vanochtend hetzelfde aan het denken :P
 
Als je op Google Images "ra272 spring" intypt zie je op de tweede rij rechts een foto van een mogelijke oplossing. Helaas bestaat de pagina zelf niet meer en is de foto alleen nog bij Google bekend, maar het geeft je een idee.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de tip, maar ik vind persoonlijk dat die nog iets teveel van de demper toont in de veer.
Vandaag een dagje recul genomen bij het modelbouwen :P
Morgen begin ik als eerst aan de schokdempers! ;)
 
Je moet ook AFGEWERKTE OF OUDE remolie gebruiken (dot 3 meende ik) van nieuwe olie wordt die alleen vet van :)
 
Je moet ook AFGEWERKTE OF OUDE remolie gebruiken (dot 3 meende ik) van nieuwe olie wordt die alleen vet van :)

De wagen, waar ik de olie van heb, staat hier al bijna 4 jaar stil dus ik dacht dat dat voldoende was :P
Volgende week eens de olie uit de leidingen tappen dan
 
Dag Mitch, je vorderingen zien er erg goed uit het wordt een mooi model!
Zelf heb ik nieuwe remolie gebruikt voor mijn eerdere model.
Waarom de oude olie niet werkt weet ik dan ook niet.
Succes, Ronald
 
Heb mezelf een goede les geleerd.
Altijd nieuwe producten testen op een stukje afval of dergelijke voor ik het op het model zelf zet :P

Nogmaals bedankt voor de reacties! ;)
 
Dat is, vind ik zelf, de beste les die je in de modelbouw kunt leren.

Bij sommige (deel)projecten heb ik een proefstuk en daarnaast het model. Alles wat ik van plan ben bij het echte model test ik eerst uit op het proefstuk (bijv. airbrush-dingen of verweren) en als dat er goed uit ziet, meteen daarna op het model.

Ik heb trouwens je topic een waardering van 5 sterren gegeven vanwege de mix van uniek model + verhalingen (alles wat er goed en niet goed gaat) + uitstekende bouwvorderingen :) Naar mijn idee is juist ook het beschrijven van de 'foutjes' een waardevol onderdeel van een bouwverslag.
 
Dat is, vind ik zelf, de beste les die je in de modelbouw kunt leren.

Bij sommige (deel)projecten heb ik een proefstuk en daarnaast het model. Alles wat ik van plan ben bij het echte model test ik eerst uit op het proefstuk (bijv. airbrush-dingen of verweren) en als dat er goed uit ziet, meteen daarna op het model.

Ik heb trouwens je topic een waardering van 5 sterren gegeven vanwege de mix van uniek model + verhalingen (alles wat er goed en niet goed gaat) + uitstekende bouwvorderingen :) Naar mijn idee is juist ook het beschrijven van de 'foutjes' een waardevol onderdeel van een bouwverslag.

Merci! :) Fijn om te horen. :D
 
Vanmorgen dadelijk aan de schokdempers begonnen.
Vanavond of morgen word deze bijgewerkt tot het terug schokdemper waardig is :D

2014-05-08110212.jpg

Dryfit met de veer erop
2014-05-08110256.jpg

Lijkt nog allemaal schots en scheef maar komt goed ;)

Dan een klein "tegenslagske" gehad met het stuur.
Iets te hevig behandeld bij het fijnschuren en een spaakje van het hart is gebroken.
Maar is ondertussen alweer gefixt.

2014-05-08103554.jpg

Warm gemaakt en terug op zijn plaats gebogen + gelijmd
2014-05-08103903.jpg

Bijgewerkt, straks de rough edges nog wegwerken en er is niets meer van te zien ;)

Dan geprobeerd om de rolbeugel in dezelfde kleur als de wagen te spuiten.
Maar, na grondig gekuist te hebben, blijft de lak een rare reactie hebben op het onderdeel.
Niet héél duidelijk op foto te zien maar het stoort.

2014-05-08110536.jpg

Ik ga het nu een aantal uur laten uitharden en dan evalueren.
Staat het met niet aan denk ik dat ik van het origineel ga afwijken en zelf iets ga verzinnen wat er ook bij past en wat ik met de hand kan schilderen!

En als laatste het eerste "kleur" op de body aangebracht thv de benzineklep

2014-05-08101003.jpg

Thanks for watching & see you later!! :D
Grts Mitch
 
Ik heb nog even gezocht en geadviseerd word oude remolie DOT 4.
 
Beetje late reactie van mij.
Het hoeft geen gebruikte remolie te zijn.
Maar het moet zoals Haddewade aangeeft DOT 4 zijn.
Werkt tot nu toe bij mij perfect.
Zelfs een model gehad waar de verf al maanden opzat, geen probleem om het er af te krijgen.
Bij mijn weten wordt het zelfs gebruikt om de verf van Die-cast modellen te halen.
 
Hmm.. Op men remolie potje staat "DOT 3 or DOT 4 recommended" :D
Dus ik had 1 kans op 2 :D

Maar als ik het nog eens van doen heb ga ik het sowieso nog eens proberen ;)
Thanks voor de feedback!
 
Nog heel even verder gedaan aan de schokdempers, me er als het ware scheel op gestaard maar de kleur staat erop! :D
2014-05-08150829.jpg

En dat ene onderdeel dat ik herspoten had was weer faliekant mislukt.
Maar ik geef niet op, heb hem in een badje Dettol gelegd, eens benieuwd wat dat geeft ;)
2014-05-08151246.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan