Hoofdsponsor

1/20 Honda F1 RA 272 (Tamiya) [DONE]

Wat betreft de snelheidsmeter en toerenteller etc., als je ooit een punch & die-set koopt kun je de decal voor elk metertje apart uitponsen en bevestigen. Dat geeft een mooi effect. Na het bevestigen kun je het glas nabootsen door een druppel Klear of glossy lak op elk metertje te plaatsen.
 
Wat betreft de snelheidsmeter en toerenteller etc., als je ooit een punch & die-set koopt kun je de decal voor elk metertje apart uitponsen en bevestigen. Dat geeft een mooi effect. Na het bevestigen kun je het glas nabootsen door een druppel Klear of glossy lak op elk metertje te plaatsen.

Heb je daar een voorbeeldje van van zo een set? :P
Heb het nog niet in men handen gehad denk ik
 
Gisteren en vandaag een fysieke off-day dus niet veel kunnen verderdoen aan de Honda.
Vandaag enkel de body-onderdelen op men gemak gespoten.
En ben van kleur gewijzigd. De TS-7 vond ik iets TE beige uiteindelijk vermits het origineel meer naar het wit aanleunt.
Ik had hier nog een nieuw busje TS-26 (Pure White) staan dus deze is het geworden.
En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben deze keer :)

Onderdelen staan nu te drogen. Morgen er hopelijk mee aan de slag zodat ik eindelijk eens aan men motor kan verderdoen! :D
2014-05-12104137.jpg

2014-05-12111905.jpg

2014-05-12111938.jpg

2014-05-12112031.jpg

En voor de rest enkel aan mijn driver verdergedaan
Romp en middel aan elkaar bevestigd met volgende resultaat
2014-05-12112126.jpg

Het hoofd ben ik geswitched, nogmaals dank Ronald! ;)
Maar ik heb hier nog niet veel aan gedaan, zal ook voor morgen zijn :)
2014-05-12102712.jpg

Grts Mitch ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je daar een voorbeeldje van van zo een set? :P
Heb het nog niet in men handen gehad denk ik

Zie hier. De meeste modelbouwwinkels hebben dit niet in hun assortiment, dus ben je aangewezen op (buitenlandse) webwinkels of de producent zoals in dit geval JMC-Hobby. Ik zie op hun (Tsjechische) website dat het product niet geleverd kan worden, maar als je de eigenaar (Jiri) een mailtje stuurt komt het wel goed denk ik. Hij was op zoek naar een nieuwe fabrikant en ook ik moest een paar maanden wachten totdat alles rond was. Uiteindelijk heb ik hier twee gloednieuwe setjes liggen. Als je het wilt hebben en je bent slim, vraag je om de stalen versie i.p.v. de aluminium versie. De stalen is steviger.
 
Zie hier. De meeste modelbouwwinkels hebben dit niet in hun assortiment, dus ben je aangewezen op (buitenlandse) webwinkels of de producent zoals in dit geval JMC-Hobby. Ik zie op hun (Tsjechische) website dat het product niet geleverd kan worden, maar als je de eigenaar (Jiri) een mailtje stuurt komt het wel goed denk ik. Hij was op zoek naar een nieuwe fabrikant en ook ik moest een paar maanden wachten totdat alles rond was. Uiteindelijk heb ik hier twee gloednieuwe setjes liggen. Als je het wilt hebben en je bent slim, vraag je om de stalen versie i.p.v. de aluminium versie. De stalen is steviger.
Bedankt wederom voor de info!
Kan ik men wish-list nog wat verder aanvullen ;)
 
Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met de switch naar TS-26, Mitch.
Dit is inderdaad het "echte" wit dat wordt bedoeld. Gaat helemaal goed komen.

Mark
 
Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met de switch naar TS-26, Mitch.
Dit is inderdaad het "echte" wit dat wordt bedoeld. Gaat helemaal goed komen.

Mark

Het kriebelt al om morgen eraan verder te werken :D
Merci! ;)
 
Ik kijk uit naar het vervolg mitch is inderdaad beter met de pure white. Die dekt ook beter...
 
Mitch, sorry, maar ik zou eens de slechterik willen uithangen.
Ben geen echte autobouwer en zeker geen Formule 1 maar volg de bouw van deze en andere voertuigen meestal in stilte.
Hier, bij deze bouw, ben ik verwonderd van de energie en tijd die je steekt in o.a. het herbouwen van de vering en het detailleren van de motor maar wat mij het meeste opvalt is de afwerking van het stuur. Heb gezien dat 1 der spaken beschadigd was en dat je dit hersteld hebt maar op je laatste foto van het stuur is te zien dat deze niet mooi is hersteld en dat de breuk nog duidelijk te zien is.
Ik zeg je dit om reden dat het stuur toch iets is dat onmiddellijk opvalt in een open cockpit en als je ooit deze wagen in een wedstrijd wil inbrengen dan ga je daar op verliezen en dat zou zonde zijn.
Vermits je geen schrik hebt om iets aan te pakken en te verbeteren zou ik het echt zonde vinden indien je verder niets aan dit stuur zou doen.
Vond dat ik dit toch eens moest melden.
Grtz
Erwin
 
Mitch, sorry, maar ik zou eens de slechterik willen uithangen.
Ben geen echte autobouwer en zeker geen Formule 1 maar volg de bouw van deze en andere voertuigen meestal in stilte.
Hier, bij deze bouw, ben ik verwonderd van de energie en tijd die je steekt in o.a. het herbouwen van de vering en het detailleren van de motor maar wat mij het meeste opvalt is de afwerking van het stuur. Heb gezien dat 1 der spaken beschadigd was en dat je dit hersteld hebt maar op je laatste foto van het stuur is te zien dat deze niet mooi is hersteld en dat de breuk nog duidelijk te zien is.
Ik zeg je dit om reden dat het stuur toch iets is dat onmiddellijk opvalt in een open cockpit en als je ooit deze wagen in een wedstrijd wil inbrengen dan ga je daar op verliezen en dat zou zonde zijn.
Vermits je geen schrik hebt om iets aan te pakken en te verbeteren zou ik het echt zonde vinden indien je verder niets aan dit stuur zou doen.
Vond dat ik dit toch eens moest melden.
Grtz
Erwin

Bedankt voor de melding :) Ik apprecieer heel erg! ;)

Het stuur stoort me ook nog enorm, vandaar dat ik afgelopen weekend vlug een tube plamuur van Tamiya (ben de specifieke naam vergeten) heb gehaald! :D
Ik ga deze dus terug ontlakken, spijtig van het logo maar heb er nog eentje, dicht-solderen lichtjes en terug vlakken met de plamuur enzovoort ;)
Was eerst aan het denken een ander stuurtje ervoor te nemen, maar liever wat meer werk in het origineel dan de easy-way :P

Als er nog tips of dergelijke zijn hoor ik het graag! ;)

Grts Mitch
 
Vanmorgen met een frisse neus aan de Honda verder gedaan.
Het, voor mij moeilijkste gedeelte, decallen van de body was aan de beurt.

Ik ging als volgt te werk.
Decal in lauw water even laten rusten, SET voorzien op de plaats waar hij zou moeten komen en na het plaatsen de SOL erop gezet voor betere hechtig.
Nu moet ik toegeven dat ik niet helemaal tevreden ben over het resultaat maar ik verwijt het aan mijn mindere decal-skills.
De decals gingen mijn mening ook vrij moeilijk van het papier af waardoor ik hier en daar een scheurtje of dergelijke had.
Maar ik heb het zo goed als mogelijk allemaal proberen rechtzetten met onderstaand resultaat.
Dus alle tips & tricks zijn meer dan welkom voor mijn toekomstige builds!!!! ;)

2014-05-13115642.jpg

2014-05-13115657.jpg

2014-05-13115704.jpg

2014-05-13115745.jpg

2014-05-13115800.jpg

2014-05-13115815.jpg

Eindelijk heb ik ook mijn "probleem"-onderdeel kunnen verder afwerken.
De verdeler voor de bougie-kabels heb ik ook geplaatst nadat ik er kleine gaatjes in had voorzien om de kabels in toe te laten komen.
Niet goed op foto te zien, maar eens de bekabeling zit zal het wel duidelijk worden ;)
2014-05-13111846.jpg

Deze werd samen met de binnenpanelen op het chassis geplaatst.
De stoel heb ik er even terug uitgehaald vermits deze nog niet correct stond gezien de grootte van mijn driver :D
2014-05-13115242.jpg

2014-05-13115514.jpg

2014-05-13115523.jpg

2014-05-13115547.jpg

Dit alles staat nu mooi te drogen.
Achter een paar uurtjes nog eens checken en voor de rest even verderwerken aan men driver plus een extra'tje wat ik last-minute heb toegevoegd aan dit projectje :D ;)

Grts Mitch
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Had je eerst een laag glossy lak of Klear o.i.d. aangebracht voordat je de decals bevestigde?
 
Nope, vermits de lak zelf al zeer strak stond dacht ik dat dit niet nodig zou zijn
 
Het is denk ik onvermijdelijk om de silvering van de decals 'onzichtbaar' te maken.

Daarnaast kan het handig zijn om de decals vloeiender op hun plek te krijgen. De pigmentdeeltjes die in elke verflaag zitten zorgen toch voor een beetje wrijving.
 
De Sol heeft heel wat rechtgetrokken vind ikzelf.
Ik het geheel tot morgen laten drogen en dan vernis erover.

Hier enkele pics van toen de zon héél even door het raam kwam piepen :P
2014-05-13154921.jpg

2014-05-13154916.jpg

Heb me ook reeds even met het stuurtje beziggehouden met volgende als resultaat.
2014-05-13154441.jpg
Is ietsje beter, maar morgen herbekijk ik het ;)

En voor de rest het hoofd van de driver geschilderd, moet hier en daar nog gefinetuned worden :)
2014-05-13154512.jpg

Tot hier houd ik het voor gezien voor vandaag.
Morgen vernissen en eindelijk aan de bedrading van de motor me wagen ;)

Grts Mitch
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit mich. Zoveel problemen had je dan toch niet met de decals?
Mss een tip voor de volgende. Lichtelijk lauw water gerbuiken met een druppel azijn.
Ikzelf haal de decals maar uit het sopje als deze vrij ronddrijven.. de azijn zorgt ervoor dat ze beter bewerkbaar blijven... mss dat je eens kan vragen aan een figuurschilder voor wat uitleg voor de ogen te doen, die zie. Er toch wat mislukt uit in vergelijking met de rest van je project..

Ik ben benieuwd hoe je de motor verder gaat aanpakken.
 
Ziet er goed uit mich. Zoveel problemen had je dan toch niet met de decals?
Mss een tip voor de volgende. Lichtelijk lauw water gerbuiken met een druppel azijn.
Ikzelf haal de decals maar uit het sopje als deze vrij ronddrijven.. de azijn zorgt ervoor dat ze beter bewerkbaar blijven... mss dat je eens kan vragen aan een figuurschilder voor wat uitleg voor de ogen te doen, die zie. Er toch wat mislukt uit in vergelijking met de rest van je project..

Ik ben benieuwd hoe je de motor verder gaat aanpakken.

Ik denk enerzijds dat ik geen geduld genoeg heb en te vlug ze wil van het papiertje halen :P
Maar die tip met de druppel azijn ga ik zeker meenemen, wist ik niet! ;)

En het hoofd van de driver moet inderdaad nog bijgewerkt worden ;)
Maar ik ben afgelopen dagen in stilte aan het bijleren bij projecten van mede-forumleden in andere categoriën :D
Moet me ook dringend dunnere penselen gaan bijhalen want degene die ik nu heb zijn niet fijn genoeg om zulke details als ogen ofzo te schilderen.
Maar al gaande weg leer ik bij ;) haha

Ben nu een 6 maand bezig met modelbouw en als ik de Honda naast men eerst Mini zet dan is die Mini door een 10-jarige gemaakt =P hahahaa
Komt goed ;) Wederom bedankt voor de goeie tips! Enkel zo kan ik mezelf beteren ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan