Hoofdsponsor

1/20 Honda F1 RA 272 (Tamiya) [DONE]

Wow die staat op dunne schokbrekertjes zeg!

Enfin, heel nuttig detailwerk.
 
Ziet er goed uit Mitch. Vering zal veel beter tot zijn recht komen met die metalen veren.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
De verdeler is afgewerkt en staat erop.
De motor is klaar om volgende week bekabeld te worden! ;)

2014-04-20142714.jpg

2014-04-20142804HDR.jpg

Ook de benzinetank heeft de nodige kleurtjes gekregen.

2014-04-20144534.jpg

En tot slot heb ik de schijfremmen afgewerkt.

2014-04-20145340.jpg

Helaas moet ik men acties onderbreken voor vandaag vermits men lijf wat tegenwerkt :)
Nogmaals bedankt voor de reacties en tot de volgende! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Man met wat zijt gij bezig gewoon fantastisch als er nog zo een paar gasten gelijk gij en Roy hun verslag binnenbrengen dan zal ik maar stoppen zeker met mijn pruts werk (hahaha):laugh::laugh:
Nee alle gekheid daar sta ik altijd vol verwondering voor tof man echt waar
Marc
 
Haha! Thanks voor de reactie Marc! :)
Ben bij deze extra men tijd en vooral mijn geduld aan het besteden. :D
In vergelijking met mijn eerste werkjes een half jaar geleden zie je maar één ding, oefening baart kunst! :)
Maar vooral dankzij dit forum heb ik zééér veel bij geleerd op vlak van technieken, afwerking enzovoort.
Maar ik zeg altijd, hoe meer bouwverslagen van verschillende leden op dit forum hoe leuker, dus laat maar komen! ;)

Merci Jordi!
We doen ons best ;)
Hoop da men tube dinsdag ofzo hier is! :D héhé
 
die motor ziet er nu al super uit, wat gaat dat dan worden met die bekabeling een juweeltje?
 
ziet er goed uit.
Ben ook benieuwd naar het resultaat met de bekabeling.
Die vering zal een grote verbetering zijn, hopelijk zijn je veren sterk genoeg of slap genoeg voor een realistische hoogte?
mvg Bruno
 
Eerste maal dat ik bekabeling ga proberen dus ik hoop dat het wat meevalt! ;)
Maar met wat geduld en veel proberen zal het hopelijk meevallen :)

Ik kan de veer tussen de beide punten van de schokbreker plaatsen, zodanig dat de wagen nog steeds op het stukje PE steunt en op de juiste hoogte blijft.
Ik moet wel opletten dat ik de schokdemper niet TE dun vijl waardoor deze te fragiel gaat worden. Maar er zijn nog steeds de nodige stabilisatiestangen die het gewicht mooi verdelen dus komt in orde imo ;)

Tx nogmaals voor de leuke reacties! :)
 
<muggenzift-modus>
Wat je nog zou kunnen doen, is de benzinedop ietwat polijsten met een beetje Tamiya polijstmiddel of tandpasta of zo, heel klein beetje op een wattenstaafje doen en rondjes draaien. Beter zacht en wat langer dan te hard en beschadiging in de verf.
</muggenzift-modus>
 
Zal ik zeker en vast eens proberen van de week. ;)
Polijstmiddel heb ik niet in huis, maar als tandpasta ook de klus klaart ideaal! :D
 
Mooie vorderingen.

Wat is de dikte die de buisjes van de vering moeten krijgen ? Om het stevig te maken en om minder schuurwerk te hebben, kunt ge de plastic "veer" eraf zagen. Dan een gaatje boren in de boven- en onderkant van het geen wat overblijft van de vering. In die gaatjes steekt ge dan een metalen buisje (een naald zou wel eens de juiste dikte kunnen hebben, en die is ook goed van kleur).
 
Mooie vorderingen.
een naald zou wel eens de juiste dikte kunnen hebben, en die is ook goed van kleur

Wat een uitstekende tip! Ik zie hier op mijn werkbank zowel een naald als een punaise liggen, die punaise is wat dikker (voor het geval de naald te dun is).

Ik heb ze even opgemeten:

- Naald: 0,63 mm. Op schaal: 1,26 cm.
- Punaise: 1,12 mm. Op schaal: 2,24 cm.

Ik blijf dit mooie project op de voet volgen.
 
Mooie vorderingen.

Wat is de dikte die de buisjes van de vering moeten krijgen ? Om het stevig te maken en om minder schuurwerk te hebben, kunt ge de plastic "veer" eraf zagen. Dan een gaatje boren in de boven- en onderkant van het geen wat overblijft van de vering. In die gaatjes steekt ge dan een metalen buisje (een naald zou wel eens de juiste dikte kunnen hebben, en die is ook goed van kleur).

Dikke tip! Thanks! Ga ik zeker doen!
Ik denk dat ik een dunne nagel ga gebruiken.
Beetje oppolieren, vernislaagje en juist echt (denk ik) :D
Plus die bestaan is alle diktes en lengtes ;)
Had ik niet aan gedacht! Nog eens bedankt!
 
Voor de bekabeling van de motor dacht ik daarstraks nog aan iets: "lead wire"... dat is draad in lood, heel buigzaam en verkrijgbaar van 0.2mm tot 1.0mm dik. Er zitten 8 stukken in van elk 25cm, dus 2 meter in totaal en kost zo'n 2.50€. Misschien bruikbaar voor de meer kronkelige leidingen zoals elektriciteitkabels?
attachment.jpg
 
Voor de bekabeling van de motor dacht ik daarstraks nog aan iets: "lead wire"... dat is draad in lood, heel buigzaam en verkrijgbaar van 0.2mm tot 1.0mm dik. Er zitten 8 stukken in van elk 25cm, dus 2 meter in totaal en kost zo'n 2.50€. Misschien bruikbaar voor de meer kronkelige leidingen zoals elektriciteitkabels?
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=46822&d=1398109363

Kan inderdaad wel handig zijn, ga ik zeker eens bekijken ;) Bedankt!!
 
Vandaag mijn "tube" aangekregen. ;)
Is ietsje dunner uitgevallen dan verwacht, maar komt goed!

10154134_10154071050345402_206086459412173107_n.jpg
 
img03L.jpg

10154134_10154071050345402_206086459412173107_n.jpg


Wow!!! Voor zover ik kan inschatten, de dikte van de slang afzettend tegen de diameter van de luchtinlaten, zit het aardig dicht in de buurt.

Even opmeten a.d.h.v. foto's:

Dikte slangen model: 1,55mm.
Breedte begin kop -> einde rode deel model: 56,50mm. (x36,45)
Breedte dop rechts naast inlaten: 7,03 (x4,54)


Dikte slangen origineel: 1,14mm.
Breedte begin kop -> einde rode deel origineel: 73,94mm. (x64,85)
Breedte dop rechts naast inlaten: 10,68mm. (x9,37)

Je slangen zijn dus niet te dun, maar juist iets te dik. Ik zou me daar echter in het geheel geen zorgen over maken, want het blijft een model en ik denk zelfs dat deze dikte beter is dan te dun. Ik denk dat dit er, typisch genoeg, realistischer uitziet dan nog dunner. Gezichtsbedrog. Bovendien echt een perfecte kleur... ik zou hier helemaal niets meer aan doen!

Succes met het priegelwerk ;)
 
Het is inderdaad optisch bedrog.
Heb even 3 lussen gemaakt en zodat ik 3 tubes naast elkaar had en het resultaat is ideaal! :D
Maar dat zal een werkje voor volgende week zijn.

Nu eerst nog wat onderdelen in kleur zetten.
Vandaag waren de pedalen afgewerkt en de seat een eerste verflaagje gegeven.
2014-04-24151653.jpg

2014-04-24151846.jpg

En dan heb ik gepoogd om volgend onderdeel grotendeels na te bootsen volgens de foto irl.
2014-04-24143455.jpg

2014-04-24144000.jpg
Voorzijde afgewerkt:
2014-04-24151820.jpg
Irl:
65-honda-ra-272-by-johnlamm-13_gallery_image_large.jpg
Achterkant afgewerkt:
2014-04-24151739.jpg

En tot slot de chassis-onderdelen klaar gemaakt om morgen een kleurtje te geven! ;)
2014-04-24154241.jpg

Groeten!
Mitch
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan