Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

zonder, less is more .............................................
 
Of als je geen raaf of gier vindt, misschien een verroestte lamp.

attachment.jpg
 
Toch nog eens de moed gevonden om wat verder te prutsen aan Hell from Hell.

De ruwbouw van enkele grafzerken, ze zullen waarschijnlijk niet alledrie op het diorama komen. Dat hangt er van af hoe de afwerking verloopt en hoe ze er nadien uitzien.

attachment.jpg

Ook aan het mos heb ik al wat verder gewerkt maar de vooruitgang daar is te traag om telkens een foto te posten. Na het eindresultaat zal ik ze wel posten.

Het ornament zal niet op de zuil geplaatst worden maar in de voorraad belanden voor toekomstig gebruik, misschien ooit eens ergens. Hopelijk kan het bouwen nu verder gaan want ik merk toch wel dat er niet al teveel passie meer in zit momenteel waardoor de kans er in zit dat het weer stilvalt.
 
Deze 2 zullen op het diorama komen na afgewerkt te zijn met verschillende verftinten. Mos en korstmos tinten, wat grijs van de steen zelf er tussendoor. Ook wil ik er een afgesleten tekst op graveren, op de linkse steen heb ik dat al eerder gedaan maar het is wat te onduidelijk.

attachment.jpg
 
reuze ik vind ze goed maar er is nog werk aan
volhouden zo je hebt de spirit
Marc
 
Hey, Indd mooie stenen. De tekst op de stenen krijg je naar boven door er een wash in te laten lopen en het bovenste gedeelte licht te drybrushen zodat er contrast ontstaat.
Goed om te zien dat je terug bezig bent....😉
 
Stenen zien er goed uit ook leuk om te zien dat je niet volledig bent gestopt met deze mooie hobby...
 
goe bezig alain.................................
 
Voorlopig gaat het heel traag maar zeker vooruit met de modelbouwhobby. Beter traag dan niet denk ik dan.

Qua graveren heb ik nog een lange weg te gaan vrees ik…

attachment.jpg
 
Alain kan best hoor maar het kan beter dat wel fijnere letters zou beter zijn maar ga zeker zo verder en bekijk eens op het internet naar oude zerken voor ideetjes
toch vind ik u goed op weg en laat het lang duren kan toch geen kwaad als je je maar amuseert en dat het niet van moeten is want dan steekt het snel tegen
Marc
 
Alain het snelste project was bij mij 10 maanden; al de rest is 1,5 tot 2 jaar .
De kwestie is dat je moet bouwen wanneer je er goesting voor hebt en het een aangenaam tijdverdrijf is.
Het is en blijft een hobby,geen broodwinning.
vgr Marc
 
knap plezant en leerrijk om volgen ik blijf volgen grt Pascal
 
Het trage tempo zal het eindresultaat ten goede komen eigenlijk want ik betrapte me er weer op om alles snel te willen afhaspelen met de bekende nefaste gevolgen vandien.

Net een beetje geprutst met verf, de bedoeling is om korstmos na te bootsen. Heb ik gezien op een foto en morgen zal ik het resultaat evalueren.

attachment.jpg
 
De test is gelukt: nog 2 grafzerken gemaakt.

attachment.jpg

Later dit weekend zal ik er nog twee maken en dan eens de stap voor stap posten, nu heb ik geen eerdere foto's genomen wegens er niet aan gedacht.
 
Hey Artex,
ideetje : gezien het feit dat de meeste opschriften op een zerk in een hoekige drukletter staan ,
was ik aan het denken dat je ze misschien zou kunnen indrukken met een heel klein schroevendraaiertje ?
en als je er een liniaal onder plaatst blijf je meteen ook nog heel makkelijk recht .
ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ?
doe in ieder geval zo verder
gr Lode
 
The Bombus: Dat is een goede tip want met de vrije hand inkerven lukt niet zo heel goed. Die twee eerder gemaakte zerken kan ik laten verzakken en wat laten overgroeien zodat de min of meer mislukte letters niet meer zo goed zichtbaar zijn.
 
de mannen gaan daar schoon liggen;).......................................
 
Je kan dat inkerven proberen met die hout steekbeiteltjes. Heb je verschillende vormen in
 
Kassei: ze zullen daar schoon liggen maar er ook weer uitkomen.

rvk: van die steekbeiteltjes heb ik niet maar wel kleine schorevendraaiertjes, dat lijkt wat op een beiteltje.

De papiertjes voor in het bakje eindelijk beginnen bewerken met verf. Koffie en thee gaan ook zoals hier eerder al opgemerkt maar dat heb ik nu niet bij de hand.

De papiertje uitgesneden:

attachment.jpg

Even laten weken in een bleke verfoplossing:

attachment.jpg

Dan wat donkerder verf er bij:

attachment.jpg

Het resultaat na er nog wat zwarte verf bij te doen:

attachment.jpg

Nu nog wat meer experimenteren met verf, nog wat groene plekjes om de algen na te bootsen. Gelukkig heb ik een A4 vol met zo'n papiertjes, als het mislukt dan kan ik gewoon opnieuw beginnen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan