Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Hmm dat ziet er inderdaad een stuk beter uit. Als je ze, zoals je zegt, heel plat maakt denk ik dat je er misschien al bent!
 
De mos die je gemaakt hebt is inderdaad wat hoog. Mos op steen of plank is doorgaans niet zo "langharig".

Mos kun je ook maken met een stukje "Oase". Dat is dat groene schuimspul voor bloemschikken.
Dat kun je naar believen verkruimelen en met houtlijm, haarlak, vernis, of verf op de ondergrond vastzetten.
 
He ja ik heb die oase-rommel gewoon voor mijn neus staan hier en ik denk er niet eens aan. Good thinking Peter!

Zoals ik het hier zie, zou je zelfs een dun schijfje los kunnen snijden en dan rechtstreeks opplakken.

Ik gebruik het altijd om mijn te airbrushen stukjes in te steken (met cocktailprikkers), dus het kan toch al geen kwaad om zo'n blok aan te schaffen. En om de prijs hoef je het ook al niet te laten ;)
 
....
Zoals ik het hier zie, zou je zelfs een dun schijfje los kunnen snijden en dan rechtstreeks opplakken....

Dat lijkt me inderdaad handig op deze schaal, dan kun je het opgeplakte stukje nog naar wens een beetje
bewerken met een mesje of prikkertje of stug borsteltje.
Scheelt ook dat je handen onder het schuimstof komen te zitten wanneer je het verkruimelt.
 
Ik maak mos met balsahout fijn te schuren op een grof schuurpapier en daarna wat verf bij zo kan je zeer nauwkeurig te werk gaan ...😉
 
Zaagsel zou dan eigenlijk ook moeten lukken, als ik er weer heb van de resterende steentjes te verzagen zal ik dat gebruiken. Oasis heb ik momenteel niet maar het staat wel al een tijdje op m'n verlanglijstje, ik zal er toch eens werk moeten van maken.

Met de vlokken is het niet echt geloofwaardig, ook al zijn ze klein gesneden. Misschien nog wat kleiner proberen te snijden en anders over naar plan C.

attachment.jpg
 
De vlokken nog kleiner gesneden, een enorm prutswerkje maar een veel beter resultaat. Zo vind ik het wel doenbaar. Er moet ook nog mos over de randen groeien wat het nog wat natuurlijker zal maken.

attachment.jpg

Als de andere zuil geen mos heeft, zal dat dan niet vreemd overkomen? Of staat die ingestorte zuil onder een boom in de schaduw en die andere in de zon? Iets om even over na te denken.
 
je hebt ook van die zakjes gras die meer uit " mousche " bestaat en daar kan je ook perfect mos mee maken .

grt Nicolas
 
ik maak het met fijne materiaal om boom mee te bebvlokken, wel de fijne en het is prutsen om ieder stukje op zijn plaats te krijgen.

Grtz Bart
 
Dat prutswerk is geen probleem meer nu, als het niet meer gaat dan leg ik het gewoon aan de kant. Morgen nog wat verder prutsen, er moet nog ergens van dat fijne spul liggen in één van de hobbykamers.
 
Beetje verder geprutst met het mos, het lijkt me natuurgetrouw te zijn dus zal ik met dit patroon verder werken. Ik twijfel echter nog om de andere zuil wel of niet met mos te doen.

attachment.jpg
 
Langzaam maar zeker bouw ik het mos verder op, het komt goed.

attachment.jpg

Eén dezer dagen ook wat planken aanbrengen, planken die moeten verhinderen dat de boel verder instort. Daarvoor heb ik me gebaseerd op een foto gekregen van Coachke. Dankjewel daarvoor.

attachment.jpg
 
persoonlijk zou ik beide kolommen met mos doen, mos groeit meestal op vochtige plaatsen maar heeft altijd geen betrekking tot het zonlicht..............
 
Hey,

Alain, dat zou ik nu niet doen van die planken want dan breek je het 'spookachtige' van je diorama. Het is een verlaten vervallen kerkhof, dacht ik toch, waarop spookachtige dingen gebeuren, die gaan ze niet opknappen want iedereen blijft daar weg van....
Je mos valt goed mee, prachtig gedaan, met wat groenvariaties erin gaat dat opleven. Voor mos kan je ook een spons gebruiken die je kan 'plukken' totdat je mos goed is. Wel een fijne spons gebruiken dan natuurlijk. :) ;)
 
Persoonlijk heeft Swaken een heel goed punt het moet hier spookachtig blijven...😈😈
 
Ziet er goed uit dat mos ! doe maar fijn op beide zuilen...
Ben het eens met hierboven : geen opknap gedoe aan de zuilen alstublieft ;)
 
sluit ik me bij aan.......................................
 
Inderdaad, ik schrijf het nogmaals, oppassen voor TE veel te willen doen...
Vergeet niet dat je nog veel moet opvullen op je dio ;)
 
ik zou die planken ook niet doen :)

het mos vind ik wel knap gedaan. Doe zo verder, enkel opletten voor overdaad :)
ik zou evt de zuilen even laten voor wat ze zijn en verder gaan met de grafstenen of iets anders wat je nog wil doen...
anders ga je kans maken op die overdaad :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan