Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Het plan was om naar beneden toe minder mos te plakken en enkel op de bovenkant zoveel maar op de ingestorte stenen wat minder omdat die dus ingestort zijn en zo het mos hebben kapot gemaakt.

Er is nog genoeg te doen zoals de beplanting aan de voet van de tweede zuil waar dan de gevallen stenen op kunnen komen.
 
Dat is weeral de tweede keer dat ik een bericht kwijt ben
Alain de foto was bedoeld als voorbeeld want zoals jij het voorstelt moet het juist gebeurt zijn das kunnen er al geen planken tegen geslagen zijn
wel kan je de zijkanten een hekken of iets voor maken
marc
 
het mos hebben kapot gemaakt.

Dat kan binnen een paar maanden alweer helemaal hersteld zijn door de natuur he. Als de instorting jaren geleden heeft plaats gevonden, is er qua mosbegroeiing geen verschil meer te merken tussen het ingestorte deel en het intacte deel.
 
instortsels verzamelen juist meer mos omdat het tegen de grond vochtiger is (en natter)..........................
 
De planken zijn afgevoerd om het heel oude spookachtige karakter te bewaren.

Verder: mos mos mos

attachment.jpg
 
Het is net echt ge begint de pak ervan weg te krijgen
Marc
 
Man....ik ken je echt niet persoonlijk...maar ik volg je al een tijdje met je projektjes...en kom steeds tot de bevinding dat je telkens je gevoelens weglegt in je werkjes en dat vind ik zo ongeloofelijk ..je kan haast zien hoe je ,je voelt...doe gewoon verder en met de hulp die je krijgt ga je er echt iets mooi van maken....top man;););)
 
Coachke: nu ik er meer geduld voor heb is het inderdaad veel beter en gaat het ook makkelijker. Is het geduld op, gewoon aan de kant leggen en dan wat werken aan een no-brainer OOB.

Spaander: echte kunst kan je pas bereiken als je je ziel er in legt, bouwen zoals de regeltjes het voorschrijven zal een heel mooi model opleveren maar er zit geen ziel in. Vandaar ook dat kunst je soms wel aanspreekt en soms niet, het zit hem in de uitstraling. Een echte kunstenaar lapt de regels aan z'n laars en doet wat hij wil. Vandaar dat dit meestal excentrieke mensen zijn die doen en zeggen wat in hun hoofd opkomt en daardoor met jan en alleman overhoop liggen.
 
Reagerend op de laatste foto van de zuil met mos even mijn observatie :
Op zich ziet het mos goed uit... maar naar mijn mening is het wat teveel en ook
te mooi en gelijkmatig verdeeld van onder tot boven.

Juist onregelmatigheid maakt het levendig en interessanter.

Ik zou vooral vanaf ongeveer 1/5e van onderaf flink wat mos gaan uitdunnen,
en dan verder naar boven heel sporadisch heel kleine toefjes doen.
daarbij ook opletten dat het willekeurig verspreid is en vooral niet netjes verdeeld.
Onderaan en bovenop zit wel goed, het gaat mij om het gebied daartussen.

misschien kun je er wat mee ?
 
Het mos was inderdaad niet voor 100% naar m'n zin en zodra de goesting er weer is zal ik inderdaad wat gaan wieden. Er is echter een totaal gebrek aan modelbouwgoesting momenteel.

Hopelijk keert dat terug tegen dat de kerstbuild komt.
 
...zodra de goesting er weer is zal ik inderdaad wat gaan wieden.
Er is echter een totaal gebrek aan modelbouwgoesting momenteel.

Hopelijk keert dat terug tegen dat de kerstbuild komt.
Goesting kan men niet forceren.... het is wel mogelijk om uit te vinden waarom het weg is...
Misschien ben je net iets te diep gegaan op één onderdeel van het diorama en lijkt het dan
ineens dat er nog zoveel gedaan moet worden ? Dat kan dan aanvoelen als téveel.

We zien wel wanneer je het modeldraadje weer oppakt... even niet is niet erg ;)
Even afstand nemen werkt vaak heel verfrissend !

groet ;)
Peter
 
azijn is ook heel goed tegen mos..............................;)
 
Azijn heeft een beetje een geurtje…niet zo ideaal dus…

Er is weer een beetje goesting geweest maar niet echt van ganser harte, zien hoe het morgen is. Het zou inderdaad wel eens kunnen voortkomen uit het feit dat dit diorama veel trager voortgaat dan hetgeen ik normaal bouw. Het resultaat is dan wel stukken beter maar misschien neem ik beter een 'snelle' bouw er tussen om de goesting in gang te houden? Het is eigenlijk al gans m'n leven zo dat ik nogal snel de interesse verlies in bezigheden met verschillende diagnoses tot gevolg (niet van dokters) gaande van autisme naar adhd over depressie… er zal wel iets zijn maar veel zorgen maak ik me er niet zo echt over. Ooit zal er wel een project hoge toppen scheren.

Wel heb ik een beetje mos geplukt:

attachment.jpg

En dan nog de vraag…met ornament...

attachment.jpg

...of zonder ornament…

attachment.jpg

Uiteraard zal het ornament in dezelfde kleuren komen als de zuilen en niet zo in het wit blijven.
 
Ooit zal er wel een project hoge toppen scheren.

Dat doet dit project al. En je bent goed bezig wat betreft activiteit: als het op enig moment niet meer wil, dan ga je iets anders doen. Uitstekende keuze, de zin om door te gaan met dit kwaliteitswerk komt vanzelf wel weer; juist omdat het niveau zo hoog ligt.
 
Hoi ben nieuw op het forum. Fijn project ben je bezig. Ik zou zonder ornament doen. Maar daar een vogel opzetten. Raaf of gier. Maar dat is mijn gedacht. Voor de rest knap werk.
 
Het is inderdaad beter zonder ornament, die raaf lijkt me wel wat. Ik zal eens op zoek gaan naar een geschikte vogel in die schaal ofwel zelf maken.

…misschien vanavond nog wat verder bouwen na een dag van kleine vervelende werkjes in huis en tuin...
 
…misschien vanavond nog wat verder bouwen na een dag van kleine vervelende werkjes in huis en tuin...

Mr Artrex...??? met al je tuinprojekten en je geweldige ideeen hier over..en je noemt dit nu al vervelende werkjes :(....kop op man je zal nog veel inspiratie en motivatie nodig hebben ...om die geweldige projecten aan te vangen ;);););)
 
Alain weet je nog die foto die ik je stuurde ? Het zal nu niet meer gaan dat ligt daar allemaal plat ze gaan daar iets zetten denk ik raar he dat staat er nu al jaren
Ja een zwarte kraai zou wel tof zijn of zo een lelijke aasgier maar da is moeilijk te vinden
Nu is het een tijdje geleden dat ik het nog eens bezien heb en nu juist terug bekeken en ik vind het toch aardig gelukt er is nog veel werk aan maar da komt goed dat voel ik juist wachten tot de drang er is om verder te doen en na een tijdje alles eens goed terug bekijken en dan komen er toch weer zaken boven die je wil doen
Marc
 
Spaander: Het zijn geen werkjes voor het zelfvoorzienende vandaag maar wel in huis en tuin opruimen en kuisen. Dat zijn die vervelende werkjes maar ze kunnen niet meer blijven liggen. Veel liever zou ik werken aan het grote project maar dat is voor zaterdag en zondag.

Coachke: inderdaad raar, waarom dan die voorbereidingen die ze daar deden? De drang zal wel terugkomen, misschien maar korte sessies maar dat gaat ook hé.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan