Hoofdsponsor

1/60 "H.M.S. Bounty" [wip]

Ik ben achteraan 2 spieën aan het steken, omdat ik planken tekort kom anders achteraan, met de stealers kom ik er niet, dus de 2 spieën zullen de oplossing brengen om het geheel goed te doen uitkomen.
 
Update 27-10-2013


Al een trapje op zijn plaats gelijmd, en nu de randen mooi aan het afwerken, ook de luiken ben ik bezig met maken.


CIMG1346_zpsbded80a7.png

CIMG1349_zps80cdd2eb.png


Mvg
 
Nu alles aan het opnieuw berekenen, en dan verder doen met beplanken, het komt wel goed :)
 
update 29-10-2013


Dan hier een paar foto's van de vorderingen, ook zie je de spieën zitten bij het achterschip die ik gebruikte, om toch iets rechter uit te komen, en ook om meer gelijk te komen met het aantal planken.

CIMG1352_zps09bfcd55.png



CIMG1351_zps3e6d7b4f.png


CIMG1350_zps0d5797e2.png



CIMG1349_zps217388c6.png


CIMG1348_zps4a2474b4.png


CIMG1347_zps25641f53.png


CIMG1346_zps23557bd0.png
 
ziet er goed uit dirk en je hebt er best de vaart inzitten
 
Update 30-10-2013


Hier dan het volgende probleem, ik heb op de foto hieronder 2 rode lijnen getekend, een aan de boeg en de langere aan de grootspant, je ziet nu ook al dat ik onmogelijk uitkom met het aantal planken, ook al verjong ik vooraan zoals ik bezig ben tot 2 mm breedte, doe ik zo verder en snij de planken dan, zodoende ze rusten op de horizontale huidplank zoals foto 2?

beplankingProbleem_zps73a5e5f2.png


beplankingProbleem2_zpsae07e4af.png
 
En voor de mensen die ook nog moeten gaan beplanken, ik ben te laat begonnen met het verjongen, daardoor kom ik denk ik nu in deze problemen.
 
de meeste beplanken zoals je de groene lijn gezet hebt dirk en daar is denk niets verkeert mee.
 
Hoi Dirk,

Volgens mij had je boven al meteen moeten gaan verjongen, als je nu de punten spitser maakt dan een halve lat voor zal het dan niet gaan. maar een sugestie.
 
Hoi Dirk,

Volgens mij had je boven al meteen moeten gaan verjongen, als je nu de punten spitser maakt dan een halve lat voor zal het dan niet gaan. maar een sugestie.

Mijn latjes die ik gebruik voor de beplanking zijn 6mm breed, vooraan verjong ik nu al tot op 2mm, dat is het maximale toegestaan, dus meer verjongen kan ik niet, en zoals ik zelf al vertelde ben ik inderdaad te laat begonnen, je moet gelijk beginnen uitrekenen en beginnen met verjongen wil je goed uitkomen.
 
Hoi Dirk,

Ik probeer je te helpen, weet ik dirk dat je niet kleiner kan dan 2 mm, mischien de latjes boven er af halen en opnieuw beginnen met de beplanking? Ik probeer je alleen maar te helpen.
 
Bedankt Bart, weet ik wel :) maar dit is eerste beplanking, dus kan niet echt kwaad, met de 2de laag zal ik beter opletten, is een goede leerschool dit, goed om het volgende schip wel correct uit te voeren, en dan eens een paar test opstellingen maken, goede training :)
Bedankt voor het helpen denken ;)
 
Vanaf nu gewoon van onderen naar boven met hele latten Dirk, dan komt het nog wel goed.
Zie je groene lijn.
 
Bedankt, zal het zo verder doen inderdaad, van onderen naar boven werken.
 
Update 31-10-2013


De vorderingen van het beplanken.
CIMG1347_zpsb8391267.png


En dan hier de gratings die ik een kleurtje heb gegeven, eens zien als het is gedroogd hoe het er uit zal zien, wilde het een iets speciale kleur geven.

CIMG1346_zps859ffa35.png
 
En vandaag terug verder aan het werken aan de beplanking, nog aan beide kanten een plank of 9 leggen en dan schuren, voor we verder gaan met de 2de laag, de fineer laag.
Foto's volgen naargelang er vorderingen zijn ;)
 
goede vorderingen dirk ik blijf volgen.
gr dirk d
 
de vorige planken zullen nu wel droog zijn dirk, welkom terug en ik zit weer op de eerste rij
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan