Hoofdsponsor

1/60 "H.M.S. Bounty" [wip]

dat ziet er inderdaad niet slecht uit en dat is nog maar de eerste laag op naar laag twee .
gr dirk d
 
En de manier van beplanken, hoe ik heb verjongd, is dat goed?
Alleen kon ik vlugger begonnen zijn met verjongen, dus de volgende keer begin ik gelijk met verjongen.
 
Dat ziet er goed uit, je verjongen is goed gelukt Applaus
 
Dirk, eerst de geschutspoorten er in, dan de tweede laag beplaken. De luiken vallen ook tegen de eerste beplanking aan wanneer je twee huidlagen gebruikt. Die kun je dan carbeinrood schilderen. Hoef je ook niet af te plakken, de tweede huidlaag gaat hier overheen.
 
Dirk, eerst de geschutspoorten er in, dan de tweede laag beplaken. De luiken vallen ook tegen de eerste beplanking aan wanneer je twee huidlagen gebruikt. Die kun je dan carbeinrood schilderen. Hoef je ook niet af te plakken, de tweede huidlaag gaat hier overheen.

Ok Rik, ik zal het zo doen, dank u voor de tip, ze zijn in metaal, ik post morgen een foto van hoe ze er uit zien, ik moet er nog aan vijlen om ze te doen passen.
 
Update 04-01-2014

Voila, heb de geschutspoorten er in steken, nog niet gelijmd, dus nu zou ik deze eerst vast zetten en dan de 2de beplanking beginnen. Ze zitten wel schuin, maar ik denk dat dit zo moet deze hoek, of is dat teveel, ik denk die voorste aan bakboord dat deze iets moet zakken naar voor toe.



CIMG1367_zpse9d0f5bc.png


CIMG1366_zpsc7941491.png


CIMG1365_zps64f788f4.png


Mvg
 
En dan een verassing, de canon's kunnen niet door het luik, slim gezien van Amati pffff

Hier de foto's


CIMG1370_zps595505ea.png


CIMG1369_zpscd9a20ec.png


CIMG1368_zps99f9773e.png
 
Die schaal kan toch nooit kloppen van die kanonnen? Of zie ik dat verkeerd?
 
Oops, heb indertijd als tip meegekregen om de openingen in de romp voor de luiken af te tekenen met gebruikmaking van de kanonnen.
is het nog mogelijk de verschansing wat te verhogen en de luiken wat hoger te monteren?
 
Oops, heb indertijd als tip meegekregen om de openingen in de romp voor de luiken af te tekenen met gebruikmaking van de kanonnen.
is het nog mogelijk de verschansing wat te verhogen en de luiken wat hoger te monteren?

Hmm, ik bekijk eens als die optie er is, eens kijken als ze er terug af kan nemen en nieuwe maken die hoger zijn, zal een groot werk zijn :(
 
dirk zijn dat de juiste kanonnen had de bounty geen verschillende kanonnen aan boord ???
 
Dag Dirk,
Ja inderdaad er zijn er nog, maar die zijn voor ergens anders, en zijn andere kanonnen, de kanonnen kloppen.

Ik heb de grove middelen genomen en de boel terug afgebroken, zal dus hogere verschansing maken, ( zijn inmiddels gemaakt ) en zal dan de kanonnen ervoor zetten en zo aftekenen waar ik de geschutpoorten moet plaatsen.
Zijn inmiddels ook afgetekend.


Hier paar foto's van de afbraakwerken :(

CIMG1372_zps55b88c7f.png


CIMG1371_zps5cc53874.png


Morgen ga ik dus verder met het uitsnijden van de geschutpoorten, en het terug monteren van de verschansing, als dat maar goed komt :)
 
gelukkig heb je niet te veel schade aangebracht en kan alles terug opgebouwd worden .
.gr dirk d
 
dat is een behoorlijke domper op de feestvreugde dirk.
voor schaal 1:60 zouden je kanonslopen iets van een 40 a 45 mm moeten zijn voor 12 ponders
wel oppassen als je de verschansing te hoog maakt dat je touwen van de mast niet tegen de verschansing gaan zitten , zeker rekening mee houden dus als je de rusten plaatst
 
Zeker even een domper, maar wel iets wat vaker voorkomt bij de houtbouw.
Een oplossing ga je zeker vinden zo te zien, succes!
 
Een oplossing is in de maak inderdaad, de verschansing is 5 mm hoger gemaakt, is net genoeg om de kanonnen te kunnen zetten, dus zal ik met de rest geen problemen ondervinden, normaal gezien :)
 
Update 05-01-2014
Voila, de ene kant heb ik al terug op zijn plaats staan, en ziet er goed uit nu :)
Foto's zeggen meer dan woorden, dus hier een paar.


CIMG1373_zpse573f402.png


CIMG1374_zpsa13aa113.png


CIMG1375_zpsa21e539d.png
 
Afbreken doet zeer maar nu ziet het er wel veel beter uit.

Andy
 
dit ziet er inderdaad beter uit Dirk. dat tekent het bouwen van houten schepen, af en toe wat af moeten breken en opnieuw beginnen (ik spreek uit ervaring)
 
Hehe, ik hoop niet teveel meer moeten afbreken, het is genoeg geweest :)
Bedankt voor de reactie's

Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan