Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

Gaat zelfs zeer goed heb ik ook gedaan bij de "Ace of Spades " hotrod
 
Normaal is dit hier niet mijn ding maar het wekt wel mijn interesse.
Over die vaten: als je toch toekomstgericht wil werken i.v.m. zombies enzo zou ik van die vaten nucleair afval maken dan heb je nog meer mogelijkheden.
 
Even getest ivm die smurrie die uit de vaten lekt. Het moet nog bezinken bij mij maar ondertussen kunnen jullie al meekijken. Nucleair afval-decals heb ik niet in de map zitten maar dat zou zeker een interessante aanwinst zijn op een zombie-diorama. Iets om te onthouden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit is verdorie een goed diorama aan't worden, en niet direct tevreden zijn is de reden daarvoor. De fiets ziet er lekker afgeragd uit, en de stepjes brengen toch wat kleur, goed gevonden. Ik zou wat hoog gras plaatsen en daar de fiets middenin zetten, zodat het allemaal wat gaat zinderen als je beter naar de fiets wil kijken.
 
ik ben het met de collegas hier boven eens wat de velo betreft,erger nog ,als ge hem vuil en smerig maakt gaat het een blikvanger zijn op uwen dio............
 
Alain ziet ge nu wel dit komt van de top bouwers he
Marc
 
Ah nee nucleair afval, is zo oud. Ik zou voor het vertrouwde Brabantse, XTC resten gaan. Zo die liggen daar en op kosten van de gemeenschap, worden di op geruimd. En gene pillenloods in de buurt
 
Als ik ooit nog eens op een beurs kom zal ik eens op zoek gaan naar decals van biohazard en nucleair (of misschien iets voor Burglar z'n shop?). XTC-afval is natuurlijk ook wel mooi op een diorama, hier zal ik het aan de verbeelding van de kijker overlaten.

Bedankt voor de mooie woorden, het geeft moed om verder te experimenteren met verf. Zo ver staat de fiets nu al, ik ben nog niet helemaal tevreden maar dat komt wel één dezer dagen.

attachment.jpg
 
het zadel nog wat vernielen?Wat gebarsten leerachtige versleten zadeltoestanden?............................
 
Vergeet de vorige foto, ik was een bepaalde techniek vergeten. Vreemd hoe je een zelf ontdekte techniek kan vergeten. Dat is om roest na te bootsen met muurverf, die verf droogt min of meer korrelig op wat zeker op de spaken een beter effect geeft. Op de fiets zelf heb ik het meer als drybrush gedaan.
Ik heb 2 van die testpotjes muurverf die perfect zijn voor modelbouw en die redelijk veel gebruikt worden. Cassonade voor de roest en camouflage voor algen en mosvorming op van alles en nog wat. Waarschijnlijk zijn die kleuren niet meer te krijgen in de handel maar met een gelijkaardig iets moet het ook lukken.

attachment.jpg

Dan de fiets zelf:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het zadel en het stuur moeten nog aangepakt worden, gebarsten lijkt me zeker ideaal hier.

De banden moeten uiteraard ook nog gedaan worden.

Nog wat muurverf er bij, morgen eens een foto bij daglicht en dan bijwerken met hier en daar wat andere roesttinten. Ook wat originele verf van de fiets opnieuw aanbrengen.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie fiets en inderdaad banden roesten niet maar vind het toch al zeer mooi geheel grt
 
Het ziet er inderdaad al goed uit, nog niet helemaal tevreden maar het is dichtbij. Nog wat andere tinten roest, wat kleur van de fiets, het zadel en de banden.

attachment.jpg
 
Benieuwd, maar stuur is meestal gechromeerd, dus daar hou je de chrome met roestspikkels. Fietspomp gaat ook niet echt roesten
 
Dat van die fietspomp was ik vannacht in bed ook aan het bedenken, die zal ik vuilwit maken. Van het stuur, daar had ik niet aan gedacht. Daar moet inderdaad wat chroom op komen. Dankjewel.
 
Die fiets doet me denken aan eentje die een paar jaar ergens in een vijver of een modderige beek heeft gelegen.
Hier achter het huis loop ook een brede gracht en daar hebben we ook al een paar fietswrakken opgevist dus ja: de gelijkenis is groot.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan