Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

sam slaagt de nagel op de kop,als 2 druppels water nen beekvelo !!........................................
 
Sam das misschien de bedoeling het is daarom dat hij bij de junk beland
Marc
 
dat gevoel heb ik idd ook bij het zien van deze fiets. Voor een fiets die gewoon in de buiten staat, is hij TE :) Maar ik zou gewoon de puntjes nog bijwerken die hier vernoemd zijn en het dan beschouwen als een opgeviste fiets ;)
 
Na het verder bekijken van de foto's kreeg ik ook die indruk, wat te enthousiast bezig geweest met de verf. Misschien is het dan beter om de fiets op de grond te leggen, ziet er wat realistischer uit dan tegen de muur. Tenzij een zombie die heeft opgevist om te proberen er mee te rijden. Of toch maar niet, misschien wat te ver dat.
 
Nog een vraagje: hoe maak je een fietszadel gebarsten en gescheurd?
 
Je bekleedt het met aluminiumfolie dat je strak aandrukt met secondelijm, nadat je er een paar gaatjes in gestoken hebt met een mespunt. Je kan haarlak gebruiken om de verf er op te laten barsten.
 
Eigenlijk zielig dat er mensen zijn die fietsen in het water gooien. Iemand heeft die fiets gekocht en zij gooien dat zomaar weg. Wel goede foto's als referentie.
 
In veel gevallen gaat het om gestolen fietsen, zo hebben we in Hingene een keer een bromfiets uit de vliet gevist die ruim een jaar eerder ook gestolen scheen te zijn geweest. Een vriend van mijn neef was zijn bromfiets kwijt na een nachtje stappen in Antwerpen. Een paar maanden later kreeg hij hem terug in stukken en brokken, de dief had hem in een dok gedumpt waar hij uiteindelijk de sluisdeuren blokkeerde. Dan heb je ook nog van die "joyriders": zijn op stap geweest en te moe of te lui om terug te voet naar huis te gaan dus pikken maar de eerste beste fiets die los staat om die nadien zomaar ergens achter te laten, al dan niet ergens in een beek of zoiets te dumpen.
 
Heb ik nooit gedaan vroeger, hoe dronken ik ook was. Het blijft diefstal.

Net wat verder geprutst aan de fiets en dit is het resultaat daar van. Het zadel eerst met aluminiumfolie bekleed en dan verf er op tot het naar m'n zin was. Ziet er goed uit vind ik. Lekker verweerd.

attachment.jpg

Het stuur is er afgevallen tijdens de schilderwerken, geen probleem, dat kan er later weer opgezet worden.

attachment.jpg

En ook de banden hebben een behandeling gekregen, daar ben ik nog niet 100% tevreden over maar eerst eens bekijken bij daglicht.

attachment.jpg

Nu rest enkel nog de fietspomp en eventueel de banden nog bijwerken. En het stuur er terug opzetten uiteraard. Misschien ook nog de banden lek maken, een oude verweerde fiets met opgepomte banden is er wat over.
 
Ik vind het een plezier om naar te kijken zoals je bezig bent.Dit word een prachtdiorama.
Marc S
 
Dankjewel Oldieman.

En ik wil ook StevenVD bedanken voor de aluminiumfolie tip. Werkt goed.
 
een echt veenlijk aan het worden,chapeau Alain........................................
 
Alain, als je de bandenkleur nog wat terug ophaalt, denk ik dat je een super fietsje hebt afgeleverd, dat verbleekte bandenkleurtje vond ik fantastisch mooi op het geheel, het brak de monotonie van het roest, net als het chrome stuurtje, heerlijk ziet dat eruit !
 
dit ziet er al direct een pak beter uit ;) goed bezig
 
Knap hoor, die fiets.
Zag onlangs op het werk nog een fiets dat uit het water was gehaald, en er hingen zelfs schelpen (mosselen?) aan.
Qua kleur zag hij er uit zoals die van jouw :)
 
Netjes bezig Alain ,zo zien we het graag , vol overgave tot een mooi resultaat ! :)
 
Dankjewel.

Zo'n fiets met schelpen zag ik op foto, zag er mooi uit eigenlijk.

De banden net wat lichter gemaakt, morgen eens evalueren. Ziet er inderdaad beter uit met een lichtere kleur.

attachment.jpg

Ook nog wat zitten prutsen aan de steppen.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan