Hoofdsponsor

1/35 "Getting up again" schaal 1/35 [wip]

als ik eerlijk mag zijn vind ik het groen op banden erover het effect is weg maar dat is smaak He grt
 
Je mag zeker eerlijk zijn, zo leert een mens bij. Zelf ben ik ook niet zo'n fan van die banden, daar moet nog iets mee gedaan worden.
 
Hey,

Alain, ik zie dat je da banden hebt geschilderd, maar mocht je nu drybrushen zou de banden er beter uit zien en zou je meer detail krijgen ook.
Doe het volgende, verwijderd de verf en schilder je banden terug, maar sterk verdunde verf gebruiken.
Na drogen neem je je 'vuile' verf en doe je wat op een platte borstel. Veeg de borstel af op een stukje keukenpapier totdat er geen verf meer afkomt van je borstel. Veeg daarna over je banden en je krijgt dan 'vuile' banden die toch meer detail gaan vrijgeven. Herhaal zoveel als nodig.

Anders ben je goed bezig, doe maar goede verder...;)
 
De verf er afhalen lukte niet ze heel goed, daarom wat bijgewerkt en morgen drybrushen. Tot nu toe ben ik redelijk tevreden. Ook de onderkant van de wielen wat afgevijld om lekke banden voor te stellen, een fiets die er zo uitziet heeft geen volle banden.

attachment.jpg
 
Close-up foto's van het voor- en achterwiel na nog wat bijwerken. Misschien nog een drybrush met zwart geven?

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Alain ik zou er niet te veel meer aan doen hoor in mijn ogen is het ok juist de banden nog meer niet
 
Hey,

Alain, dat ziet er indd goed, alhoewel een heel fijne en lichte drybrush niet zou misstaan omdat dan de 'band' erdoor zou komen.
Het plat zetten van de banden levert een prachtdetail op waarbij de werkelijkheid geëvenaard wordt. ;) :)
 
Dankjewel mensen.

So far so good, dit is het resultaat tot nu toe. De banden wat bijgewerkt met zwart maar ik weet het nog niet zo goed...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan de opzet op het diorama, in plaats van achter de muur denk ik er over om de fiets voor de muur te zetten bij de hoop afval. Het is wat luidop nadenken en de andere optie is ook nog mogelijk. Kwestie van vergelijken en bekijken en naar jullie tips luisteren. (Het stuur moet nog gemonteerd worden.)

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Daar komt die fiets meer tot zijn recht, mijn bescheiden mening hé :8
 
Hey,

Indd, deze komt meer tot zijn recht. Persoonlijk zou ik het stuur er niet op monteren maar ergens in het 'ronde' werpen zodat het lijkt dat de fiets al een stuk gedemonteerd is....., misschien wel iets het voorwiel draaien naar de muur toe zodat er meer dynamiek in komt.
Prachtig uitgevoerd Alain.... :) ;)
 
In het diorama verklaart de fiets zichzelf want hij ziet er echt niet meer uit (in goede zin bedoeld). Op gegeven ogenblik moet je een projectje zoals zo'n fiets loslaten want anders gaat het overdone worden, ik denk persoonlijk dat je nu tevreden mag zijn en verder moet focussen op iets anders.
Goed bezig, ik volg zij het wat minder prominent omdat ik met een buste bezig ben.
 
ongelooflijk,hoe doet em het? :D...................................
 
knappe werken en volg graag grt Pascal
 
Begint er prima uit te zien! Misschien ook leuk om een oude gescheurde poster op de muur te hangen? Of wacht dat stond al in de planning zeker? Deftig werk!
 
De fiets is oké zoals die is, het zou inderdaad overdone worden als ik er nog meer aan doe en die komt bij de roesthoop te staan. Het stuur niet monteren lijkt me een goed idee, geeft een betere look. De gescheurde poster ligt ook al klaar op m'n werktafel om binnenkort aangebracht te worden.

Het voorwiel van de fiets kan niet meer bewegen, maar de fiets kan ik wel schuin zetten tegen de muur zetten.

Nu eerst wat schilderwerken aan de steps, die wil ik een lichte roestlook geven. Niet teveel want ze zijn van kinderen die net voor de aanval speelden en ze hebben achtergelaten. Ook om een tegengewicht te bieden aan de hoop roestdingen. Ik wil het stuur en de stuurstang chromeren met wat roest die er door komt, chroom schilfert soms af door gebruiksschade en om dat te bereiken heb ik eerst een laag muurverf aangebracht. Als je die iets dikker legt krijg je een oneffen structuur wat 'net echt is'.

De foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

Het hout van de step moet nog wat gebruiksschade krijgen en ook de wieltjes kunnen nog wat aandacht gebruiken.

Vanavond zou ik ook gras willen aanbrengen op de voorkant van het diorama, dat wilde ik pas nu doen omdat het de indruk moet krijgen dat alles er al lang ligt en het gras de overhand begint te krijgen. Benieuwd als die look zal lukken.

Vanavond heb ik uitgetrokken voor modelbouw want anders komt het er niet van.
 
Alain,met welk gereedschap neem jij foto's ? die zijn altijd zo duidelijk?............................
 
Kassei: met een iPad, daarmee kan je inzoomen zonder scherpte te verliezen. Bijkomend voordeel is dat je de foto's dan rechtstreeks kan uploaden op de site hier.
 
Gras gezaaid en het staat al boven, hier en daar nog wat bijwerken zie ik op de foto's maar verder ziet het geheel er wel goed uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de steppen zijn al een stapje verder in het afwerkingsproces.

attachment.jpg

Petit par Petit, Jour par Jour.
 
De fiets is vastgelijmd en het stuur er naast gegooid (enkel nog de lijmplekken wegwerken). Over de kist met de vlek heb ik een paar affiches gedrapeerd om die vlek te camoufleren. De affiche aan de muur zal nog afwachten worden want ik had het geen rekening mee gehouden dat de letters van de achterkant er door komen na het verweren. Nu kijken hoe het evolueert bij het drogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan