Hoofdsponsor

1/35 Flakdiorama [DONE]

mooi mooi, ik krijg terug zin in een dio'tje te maken als ik dit zie
 
Ik had al gekeken voor groen pigment, maar dat van Vallejo was te licht. Eerst eens kijken wat Mig heeft.
 
Na een beurt met wit pigment van Vallejo ziet de muur er wat verweerder uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu iets vinden op die voegen bovenaan. Ik ga ze opvullen met voegenvuller.
 
Amaai dat is precies echt ik kan dat bijna niet geloven dat het geen echte stenen zijn knap werk
grtz Marc
 
Dit ziet er inderdaad al heel goed uit Steven.
Ik blijf benieuwd naar wat je nog allemaal uit je hoge hoed gaat toveren...

Mark
 
Mooi, zeer mooi.
Op de voorlaatste foto zie ik echter nog een beetje groen, zonder verf...
Of is dat de voeg die je nog gaat dichten??
 
Bedankt, mannen. @Beyond: dat gedeelte was vanmorgen nog een dryfit. Dit is nu gekleefd en komt sowieso nog in een andere kleur, want het is de doorsnede van het gewelf. Ik zou hier zwart kunnen nemen of net een opvallendere kleur zoals blauw of donkerrood.
 
Hoi Steven tot hiertoe heb ik nog niet veel gezegd de reden is dat ik niet weet wat zeggen omdat steeds mijn mond open valt van verwondering dus kijk ik maar gewoon verder en geniet
Grtz Marc
 
Dankuwel beste kijkers, vandaag gaan we het hebben over de figuren. Naast een enkele resinkit van twee ganzen heb ik voor dit diorama uitsluitend styreenfiguurtjes gekocht. Er moest dus bij elk stuk textiel materiaal uitgediept worden dat dichtgegoten was. Zo ook bij de volgende figuur.

attachment.jpg

Alleen moest er bij deze jongen zoveel aan zijn billen gezeten worden, dat die mogelijk van onder zijn lijf zouden vallen.

attachment.jpg

Dus verstevigen we die benen van binnenuit met een sprueskelet, vullen hem op en kleven hem dicht.

attachment.jpg

Daarna is het eenvoudig alles wegschrapen tot hij "schluss" zegt.

attachment.jpg

Deze figuren zijn allemaal al bewerkt.

attachment.jpg

Twee van Revell en een van Tamiya. De kerel met de sleutel zal een kraan demonteren op de dam.

attachment.jpg

attachment.jpg

Deze kameraden zullen 20mm-magazijnen de trap op sleuren.

attachment.jpg

Er zullen nog eens zoveel figuren gemaakt moeten worden.
 
Steven,

Bedankt voor de tip om de benen op te vullen zal dit in dit in de toekomst waarschijnlijk mogen toepassen op
slecht gegoten garage figuren.

Grtn

Dikkie dik
 
Knappe vorderingen en een goede uitleg over de aanpak van de figuren Steven.
Blijven met de nodige aandacht volgen.

Mark
 
Bedankt voor de vele aansporingen, ik deel graag alle bouwtips met jullie. Nog even een paar van die uitgeschraapte mannetjes en vrouwtjes:

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de verlichting van het diorama ging ik ook een lantaarn maken. Deze was gebouwd uit een stuk aluminiumbuis, een uiteinde van een versleten penseel, wat Evergreen en een lampion van polycarbonaat en aluminium op een tanksprocket zonder tanden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit werd afgeplakt en geprimed met roestwerende verf.

attachment.jpg

Na een laag haarlak werd de paal groen gespoten en met donkergroen geaccentueerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

De haarlak deed zijn werk en er werd ook nog wat grijs doorheengechipped.

attachment.jpg

attachment.jpg

Tenslotte maakten een donkere wash en een laag matte lak er een eind aan, werd de binnenkant zilver geschilderd en was het tijd voor een test.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik had de draden wel omgekeerd gelegd maar hij deed het gelukkig, anders moest die LED er terug uit...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Groen is gespoten om mosaangroei en algen weer te geven. De voegen zijn bovenaan wat geliger gemaakt omdat daar veel muurvuller gebruikt was. Nu gaan we de muur spuiten met Vallejo polyurethaanvernis met wat water erbij, zodat het pigment echt goed vastzit. Dis is voor de zekerheid, want je moet zo al veel moeite doen om het pigment terug uit de poriën van dit materiaal te wrijven.
 
Schitterende uitleg van de fabricage van je lantaarnpaal (+licht) Steven.
Hij past perfect in het plaatje.
Knappe vorderingen ook weer aan je muur. Kijk weer al uit naar het vervolg...

Mark
 
Ja ja, mooie vorderingen Steven! Die lantaarnpaal vind ik ook schitterend! Hoe groot is eigenlijk je dio?

Thierry
 
De lantaarnpaal is er gekomen omdat er tegenwoordig op de dam ook zo'n palen staan, een paar meter verder op de weg.

Klingenberg.jpg

Deze waren er misschien nog niet op het moment dat ik wil voorstellen maar van die periode vind je dan ook geen goede foto's. Ik heb de grootte zo geregeld dat zowel de weg eronder als de trap ernaast licht hebben.

Het diorama meet 80 bij 22cm en de hoogte gaat nog toenemen tot zo'n 40cm.
 
Gewoon waanzinnig knap ook die lantaarn ( er zitten hier toch krakken he ? )
Grtz Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan