Hoofdsponsor

1/35 Flakdiorama [DONE]

Thanx voor de service ;) ziet er leuk uit ! vooral die laatste foto..súper :D
Jammer van die schakelaar, niet meer te maken ?
 
Ik heb er wat op gevonden, Peter.

attachment.jpg

Op aanvraag van enkele medeforummers ging ik foto's van de dam aanbrengen op de diroamabasisplaat. Ik wilde deze foto's met een licht reliëf uitvoeren in fotopapier, dus moesten er holtes uitgesneden worden in het schuim.

attachment.jpg

Daardoor kon ik op de plek waar ik het defect moest herstellen, een groot gat zagen. Hierdoor trok ik de draad die losgekomen was en ik kon die vastsolderen aan een andere draad. Dan maakte ik het gat dicht met karton. Dit karton moest er aan die zijde bovendien voor zorgen dat de foto's een minder diepe nis vormden in het schuim, dat door het doorsnijden terug groen en poreus is. Aan de korte damuiteinden is er geen karton maar dunner schuim gebruikt. De foto's zijn met contactlijm vastgezet op plaatsen waar ze het diorama het duidelijkst illustreren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het opnieuw volledig functionele bedieningspaneel is op de volgende manier verduidelijkt:

attachment.jpg

En dan nog een paar ultieme wijzigingen aan het modelgedeelte:

attachment.jpg

De kraan is tegen de balustrade gespannen met een ketting aan een oud kaderhaakje.

attachment.jpg

De Anhanger heeft nu zijn elektrisch contact met de Protze.

attachment.jpg

Er ligt zand waar de zandzakken gestapeld waren op de Maultier. Dat is gedaan met charcoal fixative en pigment.

Het diorama zag er dus als volgt uit op BSMC:

attachment.jpg

Helaas kwam het daar niet tot een nominatie. Nu is het aftellen naar Hoboken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan