Hoofdsponsor

1/35 Flakdiorama [DONE]

Van het overschot van de klei heb ik nog een extraatje kunnen fabriceren.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=53782

Voor de dammen werden netten gespannen om torpedo's tegen te kunnen houden. Die werden met boeien opgehouden. Zo'n boeien zijn te koop bij U-Models, maar ik wilde het goedkoper oplossen en besloot eens te proberen dat na te maken.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=53778

Eerst een vorm geboetseerd en op een as gezet, die op een boormachine gezet kon worden.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=53779

Na wat schuren langs een vijltje zag het er al bruikbaar uit.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=53780

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=53781

Na wat plamuren kon de primer erover. Het is wat overbelicht, alles dekt wel.

Nu nog een Lancaster erbij..??:8 Mooi extraatje dat je daar hebt bijgedragen...

Grtz yves,
 
Bedankt voor de mooie reacties. Het zal bijna gedaan zijn, want er blijven nog maar enkele voorwerpen over die nog niet vastgekleefd zijn aan het diorama. De zwaardere dingen zijn met pinnen vastgezet om niet van het schuim af te breken bij trillingen als ik het diorama transporteer; het gaat vermoedelijk wel wat beurzen afreizen. Eens kijken wat er al te zien is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dien dove vind ik geweldig de rest ook hoor maar dien ouwe springt de pan uit tof geweldig gevonden " wat zegde gai "
 
Totaal plaatje ziet er goed uit hoor, met veel "leven" in de vorm van de zwemvogels.
Figuren vertellen ook een verhaal, I like that.
Zal op beurzen zeker veel bekijks hebben ;)
 
Ziet er inderdaad heel mooi uit en op zo'n korte tijd gerealiseerd. Zou hem graag eens in het echt willen zien. Kom je er mee af naar Putte?
 
Hij zal zeker meedoen aan de wedstrijd, samen met nog andere inzendingen. Ik hoorde zonet ook dat ik de kwis van de ESM heb gewonnen en 100 euro mag besteden aan modelbouwmateriaal, dat zal waarschijnlijk ook in Putte gebeuren in afspraak met een van de leden van IPMS.
 
Proficiat meet je gewonnen prijs.
Welke wedstrijd is dat trouwens?
 
Op de ESM waren twintig afgewerkte modellen uitgestald, maar allemaal nogal buitenissige bouwdozen. Je moest op een papier invullen wat de naam van de bouwdoos was. Ik dacht niet dat ik er erg veel van goed kon hebben. Er was een 1/1 radslotpistool, een aantal rotatiemotoren van proptoestellen, zelfs een tot vliegkampschip omgebouwd slagschip waar ik me de naam niet van herinnerde. Ook een figuur van Pinhead uit de Hellraiser-film, een oude Franse jet met een inlaat die 180 geaden rond de pit zat (ik herinnerde me fout de Vautour). Er was een truck met draaiwielen waarvan ik wist dat die van Renwal was, maar het type kende ik niet. Er stond een oude volgens mij Russische duikboot, ik gokte dan maar op een letter en het woord "klasse" erachter, dan zit je altijd goed. Blijkbaar heb ik nog altijd beter ingevuld dan de andere deelnemers, maar het was wel iets voor de die-hard modelbouwfreaks. Een buitenstaander die gaat om wat moois te kijken zou vermoedelijk 0 op 20 halen...
 
Straf dat je gewonnen hebt ;)
En een mooie prijs, daar kan je toch al (enkele) bouwdozen en of ander materiaal voor aanschaffen :)
 
Er komt wel vanalles in gedachten bij zo'n bedrag, ja. Maar even de voorwaarden van de IPMS-man afwachten. In elk geval zie ik het wel zitten om volgend jaar weer present te zijn!
 
Prachtig gewoon, een scenario op zich, ben benieuwd om hem in Putte live te kunnen bewonderen....

Grtz yves,
 
Nog wat toevoegingen na een tip van Walesha over de gasflessen. Ook heb ik de haak voor de tweede kraan gescratcht en geschilderd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie vorderingen weer Steven ! en leuk dat je die kwis gewonnen hebt,
da's toch een welkome opsteker (of beter gezegd : "in je zak steker" ^^).

meerkeuze groetje ;)
 
Bedankt, Peter. Hier komen de eindfoto's!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Toch heb ik nog wat zaken vergeten, buiten het feit dat het naamplaatje er pas zaterdag op zal komen. Ik moest nog een contactdraad maken voor de Sd.Ah.51 en de kraan is ook aan een zijde nog steeds niet gezekerd. Er kunnen dus nog een paar plaatjes volgen.
 
Supermooi:wow: Ik heb deze vanaf het begin met veel plezier gevolgd.
Een heel geslaagd diorama met veel details,vooral de vogels vind ik een leuke toevoeging:)
Een kleine opmerking....als je nu onder je dio een plaatje hout maakt zodat je evt. onder de bogen wat water maakt dat zou het in mijn ogen helemaal compleet maken.
Misschien nog een bootje eronder of een eendje:laugh:
 
Dank voor de complimenten allemaal.

@Bert: dat zou dan na het bombardement zijn, want het water is aan de andere kant...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan