Hoofdsponsor

1/35 Flakdiorama [DONE]

"[URL="http://www.scalemates.com/products/product.php?id=244680[/URL] die je op de foto ziet. Dit zijn bemanningsleden van de Flak in rust. In een review op Armorama worden ze beschreven als middelmatig, dus er gaan wel lichaamsdelen vervangen worden; je krijgt niet eens de munitiekisten op de boxart. Van de Brouwersdag heb ik ook wat meegebracht: "

Dit bevat in ieder geval twee syntaxfouten: een ] en een " te weinig.
 
Nieuwe update, met behulp van Gyproc Hydro Joint Mix zijn de kraagstenen van de boogformaties en de bovenkanten van de trapleuningen verhoogd. Omdat dat voor die laatste met een trapje gebeurt, is er een aluminium masker gebruikt dat steeds verschoven is. De betonplaten zijn al zwart geprimed en alle naden zijn met de Joint Mix gedicht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende figuren gaan gebruikt worden, een set van Miniart en een van Trumpeter.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
knappe vorderingen en een goede uitleg bij de opbouw van het dio.
Komen al de figuren op het dio of ga je er maar enkel van gebruiken.
 
Eerst eens kijken wat er mee aan te vangen valt. Het is groot genoeg om iedereen op te krijgen.
 
Dat is een heel bouwwerk dat je er bent van aan het maken Steven.
Netjes wat je tot nu toe hier toont. Interessante tips ook...

Mark
 
Gigantisch werk Steven! Ga je de hoofdjes met Hornet's vervangen?

Thierry
 
Bedankt. Wat kwalitatief niet past, wordt inderdaad vervangen.

attachment.jpg

Nieuwe aanpak van de voegen: uitkrabben met een bot aardappelmesje met Bisonkit aan de punt. Duurt lang om te doen, maar is zeker de moeite waard.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Bedankt, Bart. Het staat nu in de primer.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet elke steen apart ingekleurd worden met de airbrush. Er moet wat afgewisseld worden in de kleuren, van bruin naar grijs.
 
Prachtig resultaat tot nu toe.
Dit project heeft er mij toe aangezet om eindelijk eens te beginnen aan een kasteelmuur, die ik al lang wou maken om mijn fantasie figuren (28mm) op uit te kunnen stallen.
Ik blijf dus volgen om tips en truukjes te ontdekken :))
 
Je nieuwe methode om de voegen te maken geeft inderdaad wel een beter resultaat, kan me voorstellen dat je er een tijdje mee bezig bent :-p

grtn Eric
 
Het ziet er nu beter uit, maar volgens mij ging het alleen zo goed omdat er eerst een groef voorgezaagd was. Daardoor werd de mespunt in het juiste patroon geleid bij het verbreden van de groef. Mooi dat het ook anderen aanspoort om iets uit te proberen; ik denk dat het leukste werkje nu nog gaat komen. Straks ga ik bij "Au 16 Escadron" verfjes daarvoor kopen en ook weer een paar boekjes in de boekenwinkel scoren.
 
Dat niet, ik ga er voor die combinatie boeken en verf. En ook even de Carrefour binnen.
 
Efkes off topic:
Dat niet, ik ga er voor die combinatie boeken en verf. En ook even de Carrefour binnen.
Idd handig die Carrefour. Voor de boeken raad ik je dan ook de boekwinkel aan de overkant van de straat (op een hoek van het rondpunt). Vrij duur maar veel keuze wat betreft referentie boeken.
 
Over die winkel heb ik het uiteraard ook. Maar vandaag had ik geluk, normaal gezien zijn ze op maandag gesloten maar uitzonderlijk was er vandaag toch iemand beschikbaar voor het militaire gedeelte. Ik heb er dit gekocht:

attachment.jpg

De burgermannetjes komen er om de aandacht wat van het militaire gedoe af te leiden. De boekjes zijn voor binnen een x aantal maanden.
 
Vandaag is de dam ingekleurd met de aangekochte kleuren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Na het grijs en de schaduwing werden bepaalde stenen geel gekleurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Over het geel komt nog een bruine post-shade.
 
Knap weer, we blijven volgen :D Ga je ook groen of mos op bepaalde delen plaatsen ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan