Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Misschien dat Pascal of Ton dit weten...

Ik zou het niet weten: de vraag vind je meerdere malen op het internet terug.....maar een antwoord wordt niet gegeven!
 
Mark,Ronald en Ton,

Bedankt voor de hulp en informatie, ik koop hem op marktplaats, ik heb kunnen onderhandelen met de verkoper ronald, het kost me nu iets meer dan op de site.
 
Ben met de bougiekabels bezig, ik boor gaatjes in de motor waar de kabels komen en pak een rode stroomdraad en haal bij een zwarte dikkere draad het omhulsel er af en snij een heel klein stukje er af en doe die om de rode draad zodat het een zogenaamde bougiedop heb, is wel anders dan de echte, maar weet niet hoe ik een andere moet maken, op de foto is de bougiekabel nog los.

attachment.php


attachment.php
 
Hoi Mark,

De bougiedoppen moeten eigenlijk plat zijn.

attachment.php
 
Hallo Bart,

Je kunt 2 manier proberen om de ronde verhogingen te maken: een materiaal ( plastic, karton etc) rond te knippen (moeilijk op deze schaal) of een plastic buisje met dezelfde diameter te nemen en daar plakjes van te snijden en die vervolgens met plamuur vol te stoppen. Er zullen ongetwijfeld nog andere opties genoemd worden. Maar je hebt dan wel meer relief
 
Aan 1 kant heb ik nu de bougiekabels aan de motor zitten, heb nu de zwarte ringetjes kleiner gesneden en een stukje rode kabel zwart gemaakt.

attachment.php
 
dat ziet er al veel beter uit bart dat word zeer mooi .
gr dirk d
 
ja nog een beeeeeeetje werk voor de boeg maar als hij zo word dan is het een om in de prijzen te vallen .
gr dirk d
 
Vandaag is de upgradeset binnen gekomen, straks hulp bij nodig denk ik, nog nooit met zo'n set gewerkt.

attachment.php
 
Ziet er al goed uit Bart.
Persoonlijk vind ik de bougiekabels iets te dik.
Veel plezier met de upgradeset.
 
Dag Bart, de set ziet mooi uit man.

PE verlijm je met superlijm, het best is eerst het oppervlak licht te scheuren.

Daarna gebruik ik een cocktailprikker o.i.d. om weinig lijm aan te brengen.

Zeker bij de remschijven niet te veel anders komt de lijm door de gaatjes en heb je veel werk de lijm te verwijderen (eigen ervaring).

Succes en groet, Ronald
 
Als je problemen hebt met de PE Bart, geef dan maar een kreet.
Allicht dat iemand van ons je uit de nood kan helpen hiermee...
Alvast succes.

Mark
 
mooie vorderingen,bart

mooie pe set ,zal zeker een meerwaarde zijn.
 
Ik zou een PE schaartje kopen. Soms is de PE dik en dan krijg deuken op het moment dat je probeert het onderdeel met een mesje uit het raampje te halen.
 
Bedankt voor de reactie's en tips, weet iemand waar de onderdelen allemaal horen, sommige weet ik wel maar andere niet, ik kan die taal niet lezen.
 
Ik zie een hoop bekends, kun jij een scan maken van de plaat?
 
Veel bekende stukken die ik hier op zie.
Linkerkant bovenaan op de foto zijn de dubbele remschijven, het gaas voor in de achterkant zit eronder...

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan