Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Hoop dat de mijne ook zo netjes wordt, maar dat is een droom.
 
Het begin is gemaakt, heb reepjes gesneden en er op geplakt, waar de pijpen zitten moet ik gaatjes uitsnijden uit de reepjes en er moet nog aan beide kanten een strip rond.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Hoop dat je het goed vindt ton, maar zo kan ik laten zien wat ik bedoel met de strips aan de buitenkant.

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10860/DSC_0523~0.jpg
 
Mooi werk Bart....leuk om weer even 'eigen werk " te zien :) Persoonlijk zou ik de pijpen eraf snijden, in het hart van de pijpen en de plek op de uitlaat gaatjes boren (ff dryfitten!) In die gaatjes horen buisjes waarmee je de pijpen en uitlaat weer naadloos op elkaar kunt schuiven. Dit biedt je dan 2 mogelijkheden: de makkelijke manier en de meer ingewikkelde manier :)
De eerste methode is de strips doorplakken ( niet vergeten de gaatjes te markeren) en daarna de pijpen erop schuiven. Als je wat meer relief wil zien van de uitsnijding om de pijpen dan kun je strip voor strip insnijden en wanneer er twee mooie ronde gaten zitten dan kun je de pijpen er weer opschuiven.
Ik denk dat als je de pijpen laat zitten het bijna onmogelijk wordt mooie rondingen er tussen te prutsen.
 
Oei, dat wordt een hels karwei, ton kan je mischien met de foto boven uitleggen, moet ik alle 3 de pijpen bij de demper afzagen?

Mijn begrip is slecht ton, baal er zelf van iedere keer.

ton, bedankt voor de uitleg die u al gaf.
 
DSCN6205.jpg

Bart ik hoop dat dit beeldend genoeg is :) Links onder de constructie met strips waar je iedere keer een stukje uithaalt en die in zijn totaliteit een rondje maken. Ik denk dat het een makkelijker methode is dan de strips tussen "de pijpen proppen"
 
Hoi

Ton, ik heb het niet aangedurft daarom heb ik het zo gedaan, ligt er nog los op.

attachment.php
 
Hallo Bart,

Je hebt vuistregel 1 van de modelbouw goed nageleefd: als je het niet aandurft moet je het niet doen, want je verkl****** het. En jouw oplossing ziet er puntgaaf uit: Gefeliciteerd!
 
Hitteschildje ziet er goed uit Bart. Zoals Ton ook al zegde, als je het niet aandurft, afblijven... anders verkl*** je het toch maar.
Met een laagje verf gaat het helemaal goed zijn.

Mark
 
Dag Bart, Inderdaad goed gedaan man!
Succes verder en veel plezier, Ronald
 
Ik heb een paar vragen;

Op de foto heb ik een nummer en pijl gezet.

1- waar loopt nr 1 na toe van de motor na...?
2-waar loopt nummer 2 na toe van de motor na... ?
3- nr 1 is een ronde ijzeren slang, waar kan ik dat het beste van maken, ik heb de karmann een soort matje gemaakt voor de accu is zo iets ook in het rond i.p.v. plat?



attachment.php
 
ik denk dat nr 2 verbonden is met de radiator in en uit laat .
gr dirk d
 
Hoi Dirk en mark,

Bedankt voor de info, ik zoek zelf ook.
 
Volgens de " catalogo parti di ricambio" :

1 behoort tot het smeersysteem ik weet niet waar deze naar toe gaat....gewoon wegstoppen want je ziet het toch niet :)

2 die twee dikkerds gaan via de middentunnel naar de oliekoeler voor
 
Had deze ondertussen ook gevonden Ton en Bart.
Inderdaad, 1 is van het smeersysteem en 2 loopt nar de oliekoeler voor.
Bedankt om mee te zoeken Ton;)^^

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan