Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Er zijn verschillende buizen (of leidingen) op de motor die eruit zien zoals nr. 1. Deze kan je maken van "gewapende kabel". Google eens op "braided hose" of "braid line", ze zijn wel niet goedkoop.

Een alternatief is om even langs een elektro-zaak te gaan en te vragen of ze dunne gewapende kabel hebben. Coax-kabel (die ge gebruikt om uw TV op de antenne aan te sluiten) heeft aan de binnenkant een gewapende kabel. Deze coax is een pak goedkoper dan de modelbouw versie.
 
Dag Bart, Ik heb nog een stukje antenne kabel liggen waarover Pascal praat.

Deze kabel heb ik niet meer nodig (heb meer gekregen dan ik nodig had) als je mij je adres mailt zit het restand spoedig in de bus.

Groet, Ronald
 
Hoi Mark, Pascal, Ton, Ronald en de rest,

Bedankt voor de vele hulp en tips, ben er blij mee, tof van julie.:)
 
Je vliegt er hier weer goed in Bart.
Doe zo voort.
 
Ja Bart elke keer als ik deze topic passeer...valt mijn mond steeds open.ge zijt dan ook heeeel goed bezig...top man..:):)
 
Hoi spaander,

Bedankt voor de leuke reactie, heb ondertussen de warmteschild op de demper zitten en geschilderd, ik moet eigenlijk ook de 2 stroken die aan de kanten komen van de schild nog maken maar moet nog op pad voor heel dun ijzer ook voor de plaat die op de buizen komt.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Mooi gedaan dat hitteschild op de uitlaat Bart.
Je kan er eventueel nog wat verkleuringen (door de hitte) op aanbrengen...
Aluminium plaat van K&S van 0.16 X 4 X 10", zou je dit normaal mee moeten kunnen maken Bart.
Succes met de verdere werken.

Mark
 
Wijnlood is handig om dit soort details te maken. Persoonlijk gebruik ik ook wel eens aluminium isolatie-tape.
 
mooi veranderd met dat hitte schild de rond bart
gr dirk d
 
Mooi werk Bart, geheel volgens plan! De kleur is niet helemaal goed gekozen: de uitlaat is van een soort hittebestendige laag ( bruinachtig) voorzien ,,,,maar dat is voor de detail freaks zoals ik belangrijk ...en die moet je in hun sop laten gaar koken :laugh:
 
Hoi Mark, Pascal, Dirk, Mitch en Ton,

Bedankt voor de leuke reactie's en hulp.

Je kan er eventueel nog wat verkleuringen (door de hitte) op aanbrengen...

Mark, welke verf of kleur gebruik je om die verkleuring te doen?

Persoonlijk gebruik ik ook wel eens aluminium isolatie-tape

Bedankt voor de tip pascal, ik heb hier nog isolatietape liggen van de ondervloer van de verbouwing nog en is heel dun en kan de hitteschild daar mee beplakken en uiteraard de 2 randen die er nog op komen.

Mooi werk Bart, geheel volgens plan! De kleur is niet helemaal goed gekozen: de uitlaat is van een soort hittebestendige laag ( bruinachtig) voorzien ,,,,maar dat is voor de detail freaks zoals ik belangrijk ...en die moet je in hun sop laten gaar koken

Hoe echter de ferrari gaat lijken hoe mooier het wordt, ik wil de ferrari straks als het goed gelukt is in een wedstrijd doen, dus alle tips zijn welkom.
 
Bart, voor de kleuren van de uitlaat kan je best eens gaan spieken bij Ton (Peperbus) in zijn F40 topic.
Zoals hij al aangaf heeft de uitlaat een soort van (rood)bruinachtige kleur...
Transparant blauw en transparant oranje kan je ook gebruiken om aan de bochten verkleuring van het metaal aan te brengen...

Mark
 
Bart, Ik denk dat die upgrade set inderdaad ook op de Italeri moet kunnen.
Het is moeilijk te lezen want de foto is een beetje bewogen. Ik dacht dat er niet zo veel verschil is tussen de Fujimi en de Italeri.
100% ben ik daar natuurlijk niet zeker van. Misschien dat Pascal of Ton dit weten...

Mark
 
Dag Bart, je bent goed bezig man!

Deze set is goedkoper nieuw te krijgen (minder dan de helft) bij HLJ inclusief porto ben ja goedkoper uit.
Gezien de lage prijs heb je geen probleem met de douane, zowel dan is het nog steeds goedkoper.

Mijn ervaring met Acu-Stion is dat het goede sets zijn, dat het voor Fujimi is (heb ik op de nieuwe gelezen) maakt niet uit lijkt mij, omdat beide fabrikanten dezelfde auto hebben gerepresenteerd.

De set zie de onderstaande link.
http://www.hlj.com/product/acs1602/Aut

Je hebt PM, groet, Ronald
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan