Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Ziet er goed uit Bart. Volhouden, wordt het een pacht van een F40.

Mark
 
Mitch en Mark,

Bedankt, ik doe mijn best.

scan van de beschrijving en pe.
attachment.php


attachment.php
 
Gaat helemaal in orde komen Bart.
Nog wel flink wat werk, maar het zal de moeite lonen om door te zetten.
Succes met je fabricaties...

Mark
 
Het onderdeeltje hoort er zo uit te zien. Rechts het originele wit metalen van Autograph, links mijn messing kopie :

1_191110b__1_.jpg
 
Hoi jelle en pascal,

Bedankt voor de hulp en reactie's, met dat voorbeeld ben ik blij pascal.
 
Na een tijdje wat verder gegaan met de ferrari, vandaag heb ik de slangen er aan bevestigd en de moeten op de kleppendeksel ijzer gekleurd en het bovenstuk geschilderd en zit er nog los op omdat ik nog gaatjes moet boren voor de bougiekabels.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Mooi werk Bart! Ik zie dat je bovenkant zilver geverfd heb maar in werkelijkheid is het grijs .....maar dat is op foto's soms heel moeilijk te zien en zilver staat ook mooi!
 
Mooie vorderingen weer die je hebt gemaakt Bart.
Voor de rest sluit ik me bij Ton aan. Zilver staat inderdaad ook mooi.

Mark
 
Bedankt mannen, vanavond ga ik gaatjes boren voor de bougiekabels boven in.
 
Als jullie autojongens een motorblok aanpakken lijkt dat telkens weer het echte spul, hoed af.
 
Mooi werk Bart. Maar ik zou wat verschillende tinten zilver of alu gebruiken om het geheel wat minder eentonig te maken.

De foto's van het bouwverslag van Peperbus (Ton) zijn een prima referentie.
 
Bedankt pascal, heb ik geprobeerd maar lukt me niet, ik weet niet hoe ton dat gedaan heeft.
 
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van verschillende merken verf door mekaar te gebruiken Bart.
Bijvoorbeeld : je doet het kleppendeksel met Tamiya en de uitlaatcollector met Vallejo.
Een ander onderdeel doe je dan weer met Humbrol of Revell of een ander merk.
Omdat verschillende merken, verschillende samenstellingen gebruiken voor hun verf, ga je kleurnuances krijgen...
Hopelijk heb je hier wat aan...

Mark
 
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van verschillende merken verf door mekaar te gebruiken Bart.
Bijvoorbeeld : je doet het kleppendeksel met Tamiya en de uitlaatcollector met Vallejo.
Een ander onderdeel doe je dan weer met Humbrol of Revell of een ander merk.
Omdat verschillende merken, verschillende samenstellingen gebruiken voor hun verf, ga je kleurnuances krijgen...
Hopelijk heb je hier wat aan...

Mark

Een juiste omschrijving Mark ....en de KWAST. Spuiten is mooi maar het gooit een "eenheidssaus" over een voorwerp heen. De druk en textuur van de kwast/penseel zorgt er voor dat er kleur nuances gaan ontstaan. Geef je er dan nog een drybrush overheen dan blijft een klein beetje verf tussen de textuur van de kwast hangen wat nog meer nuance geeft. Ik maak het altijd af met een laag humbrol of revel mat transparant dat er dan als een laagje glazuur overheen valt.
 
Hoi Mark en Ton,

Bedankt voor de uitleg, ik ga het proberen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan