Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Bart,

In Rijswijk zit deze modelbouwwinkel http://www.wapstad.nl en ze hebben een webshop....die nog niet online is. Maar je kunt bij hen per email bestellen en die kabeltjes van 0,5 mm kost voor ongeveer 5 of 10 meter 2,40 euro. Je hebt het in alle kleuren!
 
De bougiekabels heb ik er af geknipt en de gaten uitgeboord anders trek ik de kleppendeksel los als ik de draden uit trek,op de bouw heb ik kabel gekregen van een alarm waar ook draad in zit van 0,5 mm kwam mooi uit en is nog rood ook, de bougiekabels onder vast gelijmd in de gaten met secondelijm en boven tegen de beugel gelijmd en mischien eigenwijs van me maar met putty bedekt dat ik straks schuur zodat het de vorm heeft, de doppen moet ik nog zwart maken en de putty schilder ik straks ook zwart aan 1 kant heb ik kaels nu zitten.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De reservewiel die in de doos zit is van plastik en doe hem er niet in en wil er een rubberen band met velg in doen ( heb een tweede reservedoos van de f40 ), ik snij wel de band in tweeen anders zit hij te hoog in de kofferbak.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


De vloer bedek ik van de bak waar de stoelen in komen met grijze vilt.

attachment.php


De lak op de body wil ik eigenlijk zwart spuiten, ik denk dat die ook bestaan in het zwart.
 
Goed opgelost dat reserve wiel Bart. Dat is een hele verbetering.
ook het vilt is een mooie toevoeging, wordt een prime "karretje"

En de kleur zwart voor dit model, dacht het wel:
ferrari_08602k_f40_black_1-12_kyosho-01.jpg


Dat wordt mooi man!

Fred
 
Bedankt fred voor de leuke reactie, zwart misstaat niet zie ik op de foto die u plaats, het is altijd rood.
 
Mooie vorderingen gemaakt Bart. Hele verbetering met de kabels.
Knappe oplossing met het wiel. Fred heeft je al een foto getoond dat het in het zwart ook kan, dus...
(Trouwens een Ferrari kan je in elke kleur bestellen die jij als eigenaar wil... je betaald er immers ook voor...)

Mark
 
Hoi Mark,

Bedankt, de kabels zijn dunner, morgen heb ik de bougiekabels klaar.
 
Mooi werk weer Bart ! In werkelijkheid heeft de F40 (ondanks de ruimte ervoor)nooit een reservewiel gehad. Want welke moet je meenemen op een ritje ....een voorband of een achterband :-) De kuip is alleen gebruikt voor de Schedoni kofferset.
 
Ja ton, heb je gelijk in, zijn verschillende diktes, stond ik niet bij stil, zit in de doos, met andere woorden als ze een lekke band hebben hebben ze een probleem.

Ik doe het wel ton, de rubberen band.
 
Mooie verbetering Bart.
Dat heb je goed gedaan. Laat de rest nu maar volgen...

Mark
 
Veel maar wel mooi werk aan die krachtbron :)
Lekker doorgaan zo Bart.
 
Bedankt Wim, Mark en Mark voor de mooie reactie's, ik vind het zelf ook dat het goed gelukt is.

De velgen en de 2 andere onderdelen heb ik nu gespoten.

attachment.php


attachment.php
 
Dave, bedankt voor de leuke reactie.
 
Het gaat niet vlug allemaal maar toch weer wat gedaan, het stuk achter heb ik alminium gespoten en de spoiler op de motorkap geplakt en de naad geschuurd en geplamuurd.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Ik wil deze folie op de bodem en randen plakken en wil de consol en het achterstuk en de hoedenplank met grijze vilt bekleden, is heel dun en is carbon.

attachment.php
 
Mooie vorderingen Bart. Laat het maar langzaam gaan, je resultaat is absoluut niet langzaam, integendeel.
Knappe werken die je hebt gedaan.

Mark
 
Mark, bedankt voor je leuke reactie, over 1 week heb ik tijd genoeg om verder te bouwen.

vandaag heb ik een stukje vloer gedaan om te kijken of het iets is, het valt me niet tegen straks de zijkanten en de andere vloer.

attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan