Hoofdsponsor

1/16 Ferrari F40 (Italeri) [wip]

Als ik het begrijp moet je eigenlijk ieder onderdeel met verschillende merken verf schilderen,en het beste met een penceel, dan met een klein beetje verf aan je kwast bv de uitlaat drybussen.
 
Hoeft niet perse van een ander merk te zijn...bv valejo heeft 20 tinten groen maar niet ieder merk heeft zo',n waaier, maar probeer het eerst eens op een stukje plastic: een basiskleur (b.v. zilver ) en dry brush het dan een iets donkerder kleur grijs en kijk dan eens wat het effect is. Is het dan b.e. te donker dan neem je een tint lichter grijs. enz. tot het je bevalt!
 
Hoi,

Ik heb nu de zijkanten van de demper en de bovenstuk waar ik de bougiekabels aan wil vast naken en de stukjesuitlaat die aan de demper vast zitten donkerder geschilderd.

attachment.php


attachment.php


Na mijn mening is het nu beter en is het niet 1 kleur dat grijs allemaal en is veel mooier dacht ik.

Nu ga ik de bougiekabels bevestigen, gaatjes heb ik al in de bovenstuk geboord, ik heb de vlakken waar de bougiekabels komen boven vlak geschuurd omdat ik er de bougiekabels aan wil lijmen met de koperen draadjes in de gaten en met een rubber stukje over plakken.
 
Dat is heel netjes Bart, ziet er goed uit zo. ( Vind ik :D )

Fred
 
Helemaal goed Bart! Je krijgt nu een maal kleurenspel wat een afwisselend beeld geeft.
 
Bedankt fred en ton, inmiddels heb ik 2 bougiekabels aan het bovenstuk bevestigd, met secondelijm en een stukje huid van een elektrokabel, hoop dat het iets is, ik hoor het wel.

attachment.php


attachment.php
 
De bougiekabels ga ik los maken boven, is niet na mijn zin, het is net of er voorlopig een stukje tegenaan zit, vindt het niks, ik wil nu de bougiekabels met secondelijm vast lijmen tegen het bovenstuk en met plamuur bekleden boven en schuren tot het de vorm heeft en dan zwart schilderen en sta te denken de rand chrome te maken.
 
dat is al een pracht motor bart nu nog de rest zo af werken en de prijzen gaan ook volgen .
gr dirk d
 
Hoi Dirk,

Zou wel leuk zijn, maar ik heb hier veel hulp, alleen zou ik het er niet zo afbrengen, alleen de bougiekabels boven staan me niet aan en wordt veranderd.
 
Hoi Dirk,

Zou wel leuk zijn, maar ik heb hier veel hulp, alleen zou ik het er niet zo afbrengen, alleen de bougiekabels boven staan me niet aan en wordt veranderd.

hulp is altijd welkom we zij nooit te oud om bij te leren bart
op de foto is dat niet zo goed te zien ,?
gr dirk d
 
Je vliegt er weer goed in Bart.
Ziet er goed uit.
 
De bougiekabels ga ik los maken boven, is niet na mijn zin, het is net of er voorlopig een stukje tegenaan zit, vindt het niks, ik wil nu de bougiekabels met secondelijm vast lijmen tegen het bovenstuk en met plamuur bekleden boven en schuren tot het de vorm heeft en dan zwart schilderen en sta te denken de rand chrome te maken.

Neem dan meteen een dunnere diameter kabel, de bougie kabels zijn nu nagenoeg net zo dik als de v-snaar, dat kan nooit zo zijn.
Verder ga zo door, er zit echt een mooi stukje kwaliteit in deze bouw.
 
Bart, ik zou de plamuur maar laten: je hebt nu een hartstikke mooi resultaat en met plamuur loop je de kans het te verpesten en dat is zonde. Kun je niet een gaatje in de bougiedoppen boren en het uiteinde daarin vast lijmen?
 
Motor ziet er veel beter uit Bart. Dat was wat we bedoelden. Knap resultaat en goed gedaan.
Alleen zou ik nog even wachten met het aanbrengen van je bedrading (bougiekabels) ik heb zo het gevoel dat er iets niet klopt.
Ik zoek het morgen even voor je op en laat het je zeker weten.

Mark
 
Bedankt mannen voor de reactie's, mark ik zal wachten.

Neem dan meteen een dunnere diameter kabel, de bougie kabels zijn nu nagenoeg net zo dik als de v-snaar, dat kan nooit zo zijn.
Verder ga zo door, er zit echt een mooi stukje kwaliteit in deze bouw.

Zijn de bougiekabels echt te dik?
 
Ze zijn wel erg dik! Ik heb laatst kabel van 0,5 mm gekocht en dat zou heel goed passen
 
zeer prachtig auto als hij af is is het een top car
 
Bedankt mannen,

Ik ga de bougiekabels er af halen en dunnere kopen in het weekend, 's avonds niet veel puf meer om te gaan winkelen, ik kan deze week nog genoeg doen aan de ferrari.

Mark bedankt voor de link.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan