Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank jullie jongens voor de complimenten het geeft toch wel voldoening als ook jullie het w]project fijn vinden.

Ron.
 
De schoorsteen welke nu klaar is voor montage. Deze wordt pas gemonteerd nadat de middelste mast gereed is want ik moet er nog aan solderen. De mast neemt genoeg plaats in om weinig ruimte over te laten voor de soldeerbout. Later komen er nog enkele details bij rondom de schoorsteen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ron.
 
Is dat blauw rond de schoorsteen gewoon tape Ron, daar lijkt het wel op namelijk.
Zo ja, dan zit deze tape er erg netjes opgeplakt.

Fred
 
Nee het is geen tape. Dit blauw is er met de hand op geverfd omdat ik anders bang was om het zwart te beschadigen welke er wel op is gespoten. De digi camera laat de laag inderdaad dik zien maar geloof me maar dit is niet zo in het echt. Inmiddels is de ster ook weer verandert naar aanleiding van aanvullingen in het Nederlandse forum. De ster heb ik nu net als het origineel uit materiaal gezaagd zodat deze tegen de schoorsteen aanligt en niet als decal erop zit.

Daar komen uiteraard nog plaatjes van.

Ron.
 
De schoorsteen welke nu voorzien is van een hardware update. De maersk ster is nu naar het voorbeeld extern. Dus geen decal of paintwerk maar styreen materiaal.
Bij het origineel steekt de ster ook uit en is uiteraard van metaal. Voordeel is dat de stervorm nu beter is geworden.

attachment.jpg

De montage kant welke tegen de super structure opkomt.

attachment.jpg

En de bakboordzijde.

attachment.jpg

Ron.
 
Laatst bewerkt:
En de start is gemaakt voor de middelste hoofdmast. In deze mast komt als enigste een led in. Deze is bedoeld als toplicht.

De mast is gemaakt uit een doorzichtig rietje en de voet is het voorste deel van een kleine spuit uiteraard zonder naald.

attachment.jpg

Het onderste deel bestaat uit twee positie lichten welke boven elkaar hangen.

attachment.jpg

Het bovenste deel bestaat uit een klein platformpje waar het toplicht op gemonteerd wordt ( in dit geval de led).

attachment.jpg

Samengesteld deel..

attachment.jpg

Omdat de beide toevoerdraden voor de voeding tekort waren heb ik ze aan elkaar gesoldeerd zonder te isoleren. ik moest dit doen omdat de ruimte inwendig te krap is voor een krimpkous. Daarom heb ik wel de soldeerlassen op verschillende hoogtes gemaakt zodat ze geen kontakt met elkaar krijgen.

attachment.jpg

Bovenop het toplicht (led met weerstand). Lijkt erg dik maar is voor mij tot nu toe de dunste las die ik ooit heb gesoldeerd. Past perfect later zodat deze niet meer te zien zijn.

attachment.jpg

Samengesteld deel met led.

attachment.jpg

Ron.
 
Ron jongen waar jij het allemaal haalt om dit hier te bouwen, volgens mij mogen wij gelijk wat in je handen steken, je doet er iets mee....
 
Ron jongen waar jij het allemaal haalt om dit hier te bouwen, volgens mij mogen wij gelijk wat in je handen steken, je doet er iets mee....

Dank je wel het valt best wel mee je moet alleen wat fantasie hebben om soms de onderdelen in de allerdaagse voorwerpen te zien :)

Ron.
 
Bij de volgende stap zijn er wat onderdelen aan de mast toegevoegd.

En hier bewijst Ministeck wonderen. Ik heb altijd een pak hiervan op voorraad liggen want je kunt er veel van maken/doen.

attachment.jpg

Allemaal delen welke ik nog had liggen in een van de kastjes met spullen..

attachment.jpg

Het ledje brand in ieder geval.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ron.
 
Ron, sorry hoor maar...... woorden schieten te kort!

Fred
 
Dit is haast te mooi om te geloven :wow:

Chapeau hoor homeghost, hoedje af....
 
Ron, wederom heel mooi.
Eén ding: op de foto ogen de ministeckstukjes op de mast een beetje te groot.
Is dit bedrog van de foto misschien?
 
Dank jullie jongens voor de complimenten. Ik denk dat de positie lichten wat groter lijken als in de realiteit.

Ron.
 
Een vaartuig van die afmeting en diepgang zal wel een stel speciale lichten voeren om als zodanig herkend te worden, heb je daar soms info over Ron ?
 
Nee helaas heb ik die niet. Ik bouw zuiver op foto`s die ik ter beschikking heb. Wellicht dat er iemand is die de vraag van Rene kan beantwoorden?.

Ron.
 
Ha ik ben al op mijn vingers getikt omdat ik de rode lampen verkeerd heb gepositioneerd. De drie rode moeten onder elkaar zitten. Zal het gaan aanpassen.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan