Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is weer werk van het allerhoogste niveau Ron. Misschien zou een filmpje (met en zonder de lichten aan) wel leuk zijn in deze fase van de bouw ?
 
Ik wilde een filmpje maken als de toren helemaal klaar is. Dan zijn ook namelijk de voedingsdraden voor de verlichting aangesloten. Op deze manier kan ik beter een film maken met en zonder de verlichting aan. Ik had er wel al aan gedacht :)

Ron.
 
Dank je wel Rene voor de aanvulling.

De schoorsteen is inmiddels definitief geplaatst en nu kan ik verder met het afwerken van het dak/bovenzijde van de stuurhut. hier moet nog wel wat gebeuren verder.
Plaatjes zeggen wel genoeg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier wil je niet naar onderen vallen..

attachment.jpg

Ron.
 
Ik ben telkens verstomd van al dat moois wat jij kan maken, dit is echt wel de max!!!

Vraagje, komen hier ook nog containers op? Of wordt het een leeg schip??
 
Er komen inderdaad nog containers op plus de stellingen op het voorschip met de containers erbij.

Dank je wel voor het compliment.

Ron.
 
jakkes, ben ik een weekje mat vakantie en dan worden hier weeral alle verwachtingen overtroffen.

Ron, je blijft me verbazen met je vinding rijkheid en je zorg om alles tot in detail te blijven bouwen.

vgr
Marc
 
Hoi Ron
Je Emma lijkt net de echte als ik zo kijk naar je beelden hier,gelijk welke positie ze staat.Ik denk dat de mensen van Maersk fier mogen zijn welk prachtwerk jij hier neerzet zeg.
 
Hoi Ron
Je Emma lijkt net de echte als ik zo kijk naar je beelden hier,gelijk welke positie ze staat.Ik denk dat de mensen van Maersk fier mogen zijn welk prachtwerk jij hier neerzet zeg.

Dank je wel. Jouw opmerking betreffende de mensen van Maersk moet ik ook positief beantwoorden. Ik ben enkele weken weken geleden zeer positief benaderd door Maersk uit Rotterdam uit Denemarken en ook de Master (kapitein)van de echte Emma heeft mij een wel zeer positief bericht gestuurd. Ik moet ze op de hoogte houden van de vorderingen met een mogelijke uitnodiging..

Ron.
 
zou toch wel eens de moeite moeten zijn en dubbel en dik verdiend met wat je hier neerzet. volg deze meestal in stilte, maar heb dit project toch al eens aan een paar vrienden getoond
 
Dat is een mooi gebaar Ron en zeker verdiend.

Fred
 
Het is hoe dan ook een zeer mooi bericht geweest. Dat alleen deed mij al goed. En ook dat jullie het project goed vinden.

Ron.
 
Prachtig toch he Ron,en ja he je project is niet enkel goed....het is gewoon schitterend he.
 
Inmiddels is het weer tijd voor een kleine update. Het huwelijk van de toren en de romp komt eraan. Hierbij wordt de toren definitief gemonteerd op de romp. om eventuele toekomstige problemen het hoofd te kunnen bieden (hopelijk nooit) heb ik er nu al voor gezorgd dat de toren als er ooit problemen zouden komen iets eenvoudiger kan verwijderd worden. Het ligt niet in mijn bedoeling om dit te doen maar je weet maar nooit.Om het eenvoudiger te bewoorden noemen we het maar het " SOS " systeem. Dieper in deze update is het te zien..

In de eerste foto kijken we tegen de onderkant. We zien enkele draden lopen voor de diverse voedingen en twee ronde balsa knoppen. Dit is onderdeel van het SOS systeem.

attachment.jpg

In de tweede foto is de laatste opening in de romp te zien waar de toren definitief overheen komt. Op het dek heb ik twee plaatsen blank gemaakt waar het SOS systeem op komt te rusten voor een betere hechting. Ook zien we in rood getekend de twee hoofdvoedingen lopen voor de toren. Deze worden vast gesoldeerd aan twee lijnen die naar de eigenlijke hoofdvoeding lopen in de langs lengte van de romp (inwendig).

attachment.jpg

Een close up van de diverse draden voor de voedingen van de toren.

attachment.jpg

Een laatste kijk in de romp naar de hoofdlijn waar de torenvoeding aan wordt gesoldeerd middels twee hulplijnen.

attachment.jpg

Eenmaal definitief vast gesoldeerd werkt alles naar behoren. Het plakband geeft de pluslijn aan.

attachment.jpg

Tijdens het solderen moet je altijd zorgen dat er niets in de romp kan vallen daarom het papier eronder. De soldeerlassen zijn hier ook inmiddels verzegeld met krimpkous.

attachment.jpg

Een kijkje in de toren naar de werkende leds.

attachment.jpg

attachment.jpg

Klaar voor het huwelijk...

attachment.jpg

Ron.
 
denk dat al een hele bedoening om alles goed aan te sluiten, maar zoals je zegt je kan beter voor bereid zijn moest er iets verkeerd gaan

terug een mooie, ron
 
Dank je wel Peter. Meestal is het gelukkig zo dat datgene wat je zelf hebt aangelegd je ook daarvan wel weet waar je het moet solderen.

Nog een kleine aanvulling op het SOS systeem.

Met montagekit is de toren nu definitief gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Door nu alleen de twee ronde blokken te voorzien van montagekit is het gemakkelijker om de verbinding te verbreken als nodig. Vanuit de beide zijkanten zijn deze gemakkelijk te bereiken met een smal zaagblad en is dit blok te verbreken. Zo kan de toren dan gemakkelijk weer verwijderd worden ook mede doordat ik de twee hulplijnen lang heb gelaten zodat de toren genoeg speling heeft in de voedingslijnen hierdoor.

Ron.
 
Knap Ron, daar is allemaal goed over nagedacht :8
 
Mooi gedaan weer Ron.
Wel een rustgevend idee dat je er later nog bij kunt komen (al is het misschien nooit nodig).
 
Het is wel hopelijk nooit nodig maar wel een achter het handje als het nodig is.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan