Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hola, hier had ik bijna een pracht van een update gemist.
ik blijf je werk bewonderen , het is gewoon af :35:
 
Is dit miniatuurbouw:D, 't is alsof die foto's van het werkelijk schip is.
Echt realistisch, Ron
Applaus, adembenemend heee..eel mooi
groetjes
ward
 
Moet je echt eens de voorbeelden zien Ron die christophe kan frezen, we hebben ze op de ledendag gezien, ongezien mooi, hij kan dat waarschijnlijk ook frezen in een stuk, moet je hem eens pb sturen Ron ;)
 
De eerste stappen met de schoorsteen. Erg leuk om te vermelden is dat deze schoorsteen van binnen leefbaar is. Dat wil zeggen dat je er aan beide zijden via de overloop naar binnen kan door een deur uiteraard. het is een uit twee verdiepingen bestaand onderdeel van de recycling constructie. De eigenlijke verbrandings gassen komen uit een zeer bescheiden kanaal welke in het midden loopt van deze schoorsteen. Dit zijn de verbrandings gassen van de aandrijving en van de generatoren. Deze gassen zijn vrij uniek omdat ze door een behoorlijk aantal filters en katalysatoren zijn gegaan alsmede door een warmte wisselaar. Dit is een behoorlijke installatie getuige de opbouw eronder welke de gehele recycling installatie herbergt.

Deze begint in de romp met de aandrijving en de generatoren. Let op het blauwe mannetje.

attachment.jpg

Om daarna in de opbouw te worden gerecycled.

attachment.jpg

Dat ter aanvulling..


Onze schoorsteen begint zijn constructie als vierkant stuk styropor.

attachment.jpg

Daarna in vorm schuren en voorzien van een bodem.

attachment.jpg

Gevolgd door het bekleden met 1,5 mm balsahout met montage kit en de spelden alweer.

attachment.jpg

Dit is helaas alweer de laatste keer dat ik in dit project gewerkt heb met styropor en balsahout. Dus dit zien we niet meer terug..

attachment.jpg

Goed laten drogen voor circa 24 uur en dan netjes bijschuren geeft dit als resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan moet de schoorsteen passend gemaakt worden tegen de stuurcabine en de opbouw. Dat moet uiteraard goed recht gaan en daarom dat ik aan weerszijden een stukje Tamiya tape plak zodat ik altijd de juiste positie weer kan terug vinden voor de schoorsteen.

attachment.jpg

Na wat pas en meetwerk en zaagwerk gevolgd door wat snijwerk zit de schoorsteen nu goed op haar plaats.

attachment.jpg

attachment.jpg

Omdat ik er verlichting in heb aangebracht moet ik hier helaas een kleine noot laten vallen. De pootjes van de leds aan de meest buitenste zijde blijven zichtbaar. hier moet ik later wat details gaan aanbrengen om dit te camoufleren. Ja dat heb je als je zoiets wilt nu eenmaal.

attachment.jpg

Maar van een kleine afstand geeft het resultaat er wel de juiste verantwoording voor.

attachment.jpg

Ron.
 
Prachtig werk Ron. De toren is al een project op zich ! Ik blijf het ongelofelijk vinden hoe je een ingewikkelde vorm zoals de schoorsteen zomaar uit je hoge hoed tevoorschijn tovert.

Het blijft een eer en een genot om jouw bouwkunsten te mogen volgen.

Groeten

Pascal
 
Prachtig werk Ron. De toren is al een project op zich !

Groeten

Pascal


Dank je wel Pascal. Eigenlijk is dit ook wel een project op zich zeker gezien de tijd die ik ervoor nodig heb gehad tot nu toe.Het maken van de schoorsteen was een verademing want dit ging lekker snel.

Ron.
 
Ja Ron wat moet ik hier nog aan toevoegen of vermelden,zoals het al 1000X is gezegd top werk van zeer hoog niveau...
 
Heel mooi Ron, maar dat hoor je wel vaker van me :).
Jammer dat de styropor met balsa niet meer terugkomt, dat is inmiddels wel een beproefde methode gebleken.
Die pootjes van dat ledje werk je inderdaad wel weg als detail, al is het maar een regelkastje of zoiets, daar is wel iets op te verzinnen.
 
Dank jullie jongens. Ja wel een beetje jammer voor de sandwich bouwwijze want het is wel leuk om te doen,maar het geeft ook aan dat de constructie vordert..

Ron.
 
Prachtig werk Ron ,, dit wordt toch wel een flinke jongen .
 
Prachtig ron, ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen,. gewoon prachtig allemaal.;)
 
Mijn dank voor de reacties. De schoorsteen is inmiddels in de tweede plamuurlaag gezet.

Ron.
 
Een stapje verder met de schoorsteen. Twee lagen plamuur met primer erop.

attachment.jpg

Aan de achterzijde het bekende kleine pijpje van de kombuis.

attachment.jpg

Daarna heb ik de schoorsteen een stuk uitgehold(voordeel van deze bouwwijze :) )

attachment.jpg

En voorzien met montage kit van een bodem.

attachment.jpg

En de ruwe oppervlakte heb ik glad gemaakt met montage kit. Niet met plamuur omdat het balsahout op deze positie te dun ervoor is. Hout werkt nu eenmaal en het 1.5 mm balsahout gaat geheid werken zodat de plamuur later kan gaan scheuren en dat willen we niet. Montage kit kan nauwelijks in deze positie scheuren omdat het wat flexibeler is.

attachment.jpg

Na het drogen wordt eerst de binnenkant geschuurd en gepolijst en daarna primer eroverheen.

Ron.
 
Laatst bewerkt:
De schoorsteen is van buiten niet meer als een eyecatcher en de constructie is tevens bedoeld voor een aero dynamische vorm aan de kern te geven. Dat kunnen we zien aan het inwendige ervan.

attachment.jpg

Het is geen lego blokje maar gemaakt van styreen materiaal (ook de buisjes). De scheepshoorn (toeter ) heb ik gemaakt van speelgoed restmateriaal van mijn kinderen.

attachment.jpg

Een kijkje vanaf de kade.

attachment.jpg

Ron.
 
Mooi Ron, vanwaar die blauwe stip op het pijpje? of is het gewoon toeval.

Die laatste foto is indrukwekkend, alsof je tegen het echte schip aankijkt.

(De foto's zijn te zien voor me, éénmaal F5 (verversen) was voldoende).
 
wim, had het zelfde gedacht, je waant je naast het schip als je naar de foto kijkt

ron,wat een details zeg
 
Ja. dat is inderdaad indrukwekkend die laatste foto!

Fred
 
Zo kennen we je Ron, fotos waar je twee keer moet kijken om te zien of het nu het model is of dat je tegen de echte Emma bent aan het opkijken. Waaaw!!!!
 
Mooi Ron, vanwaar die blauwe stip op het pijpje? of is het gewoon toeval.

Die laatste foto is indrukwekkend, alsof je tegen het echte schip aankijkt.

(De foto's zijn te zien voor me, éénmaal F5 (verversen) was voldoende).

De blauwe stip is van de winkel om de prijs aan te geven :).

Bedankt voor het compliment.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan