De eerste stappen met de schoorsteen. Erg leuk om te vermelden is dat deze schoorsteen van binnen leefbaar is. Dat wil zeggen dat je er aan beide zijden via de overloop naar binnen kan door een deur uiteraard. het is een uit twee verdiepingen bestaand onderdeel van de recycling constructie. De eigenlijke verbrandings gassen komen uit een zeer bescheiden kanaal welke in het midden loopt van deze schoorsteen. Dit zijn de verbrandings gassen van de aandrijving en van de generatoren. Deze gassen zijn vrij uniek omdat ze door een behoorlijk aantal filters en katalysatoren zijn gegaan alsmede door een warmte wisselaar. Dit is een behoorlijke installatie getuige de opbouw eronder welke de gehele recycling installatie herbergt.
Deze begint in de romp met de aandrijving en de generatoren. Let op het blauwe mannetje.
Om daarna in de opbouw te worden gerecycled.
Dat ter aanvulling..
Onze schoorsteen begint zijn constructie als vierkant stuk styropor.
Daarna in vorm schuren en voorzien van een bodem.
Gevolgd door het bekleden met 1,5 mm balsahout met montage kit en de spelden alweer.
Dit is helaas alweer de laatste keer dat ik in dit project gewerkt heb met styropor en balsahout. Dus dit zien we niet meer terug..
Goed laten drogen voor circa 24 uur en dan netjes bijschuren geeft dit als resultaat.
Dan moet de schoorsteen passend gemaakt worden tegen de stuurcabine en de opbouw. Dat moet uiteraard goed recht gaan en daarom dat ik aan weerszijden een stukje Tamiya tape plak zodat ik altijd de juiste positie weer kan terug vinden voor de schoorsteen.
Na wat pas en meetwerk en zaagwerk gevolgd door wat snijwerk zit de schoorsteen nu goed op haar plaats.
Omdat ik er verlichting in heb aangebracht moet ik hier helaas een kleine noot laten vallen. De pootjes van de leds aan de meest buitenste zijde blijven zichtbaar. hier moet ik later wat details gaan aanbrengen om dit te camoufleren. Ja dat heb je als je zoiets wilt nu eenmaal.
Maar van een kleine afstand geeft het resultaat er wel de juiste verantwoording voor.
Ron.