Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn dank beste mede bouwers. De nu volgende stap bestaat uit het middenstuk welke weer uit drie delen gaat bestaan. Wordt moeilijker door de hoek erin.

Ron.
 
Een kleine update laat gelukkig zien dat het middenstuk klaar is,althans in ruwbouw.
Was wel een beetje moeilijk maar wel te doen.

Eerst enkele plaatjes met het licht aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

De achterzijde van de stuurhut/cabine. Hier moet nog het nodige gaan gebeuren. Eerst nu dicht maken gaan met panelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zolang het dak er nog niet op is gemonteerd schijnen de lampen in de hobby kelder lustig in de cabine zodat het een effect geeft aan de groene ramen.

attachment.jpg

Ron.
 
12 V - 1.2 V = 10,8 V X 0.0193 A = 0.21 Watt

Dat gaat, maar je weerstandjes zullen toch wat warmte ontwikkelen, even voelen waar je te dicht tegen de raamtjes komt, zolang je je vingers er kunt ophouden is het OK, anders een hogere weerstand plaatselijk 1000 Ohm dan brand je led minder fel en minder warmte .
 
telkens weer een plezier om hier de updates te komen bekijken...
 
Dank jullie jongens. Hoewel het eind nog lang op zich laat wachten zitten de moeilijkheids- stukken van de brug er bijna op. Het is vanaf nu alles gaan sluiten. Toegegeven dat er nog hindernissen zijn (zoals de schoorsteen )doch dit onderdeel heb ik al eens gemaakt bij de U82 (de geschuts-toren). De inzet uren zijn uiteraard nog wel hoog daar het aanbrengen van de details nog enkele weken zal duren. Rest nog het dichten aan de achterzijde van de cabine met panelen en het dak erop monteren. Gevolgd door het aanbrengen van het toplicht met masten en de uiteindelijke schoorsteen met de relingen.

De echte uitdaging is in de brug geweest het construeren van de stuurcabine (was wel moeilijk) en de constructie van de voet van de toren daar er hier alle onderdelen bij elkaar komen.

Nu tijdens het afwerken van de brug ga ik mij toeleggen op het volgende onderdeel de stellingen voor de containers.
Ik werk namelijk altijd met planning voorruit in de fases,dit is mij tijdens de vorige projecten altijd leerzaam en handig gebleken.

Ron.
 
Twee foto`s voor de laatste keer met het dak nog open.

Inwendig zien we dat ik het middelste led heb verplaatst omdat deze te gevaarlijk dichtbij de beide leidingen voor het toplicht kwam. Daarbij heb ik aan de achterzijde een stukje aluminium folie geplaatst om het licht beter te weerkaatsen.

attachment.jpg

Het dak aan de binnenzijde heb ik ook voorzien van aluminium folie om dezelfde reden en om doorschijnen naar boven te voorkomem.

attachment.jpg

Inmiddels is het dak gesloten en voorzien van regen goten.

Ron.
 
De stuurcabine/hut zit erop. Was erg leuk om te doen. En nu is er weer een hoofdstuk afgesloten want de rest bestaat voor dit onderdeel alleen nog maar uit het aanbrengen van details. Deze details komen er alleen in delen op omdat dit niet ineens kan door het monteren van de schoorsteen welke nog resteert.

Het totale blok ligt hier op haar zijkant. Wel een flink blok geworden uiteindelijk tot nu toe dan.

attachment.jpg

Als dryfit gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik had het eerlijk geschreven niet verwacht dat het zo zou gaan. Het maken van de stuurcabine/hut is mij meegevallen om te te construeren. Althans tot nu toe.

Met blauwe led verlichting erop gericht geeft het een goede indruk.

attachment.jpg

Sfeer beeld...

attachment.jpg

En de verlichting aan..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu op naar het volgende en laatste onderdeel van de stuurcabine,

attachment.jpg

Ron .
 
Ron je bent een Kunstenaar, het algemeen zich is nog indrukwekkender dan de detais Applaus
 
Ron, kan niet anders zeggen dan: FANTASTISCH !!
 
Ik volg deze topic nu al van in het begin....maar heb nog nooit is geschreven.....kan ook niet want het is gewoon fantastisch, geweldig mooi.
Heb enorm veel respect voor wat je hier doet Ron. Doe zo verder :wow: Applaus
 
Mijn dank jongens voor de complimenten. De schoorsteen zal het hopelijk allemaal afronden. Daarna de details zoals de relingen enz. nog.

Ron.
 
Ron geweldig wat een project zeg.
Verlichting is ook geweldig knap staaltje bouwen.

Gr
Dirk
 
Ron..... wat mooi met die verlichting.

Weet je al hoe je de containers ga aanpakken.
Ik zag afgelopen weekend wat containers die gemaakt waren door Christophe, die waren erg mooi!
Misschien een ideetje.

Fred
 
Indrukwekkend ,das zo een beetje het enige dat ik over je werk kan zeggen....
 
Dit is echt een imposante dame geworden zeg,wat een prachtig project.
 
Ron..... wat mooi met die verlichting.

Weet je al hoe je de containers ga aanpakken.
Ik zag afgelopen weekend wat containers die gemaakt waren door Christophe, die waren erg mooi!
Misschien een ideetje.



Fred


Het ligt in mijn bedoeling om de containers uit een stuk te maken. Dus grote blokken waar alleen de buitenzijde van de containres zichtbaar is. Natuurlijk wel onregelmatig van vorm..En deze blokken plaats ik tussen de stellingen in.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan