Hoofdsponsor

1/250 EMMA MAERSK scratchbouw 1:250 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn respect voor scratch bouw neemt wel enorm toe hoor.
Als je ziet aan hoeveel dingen je moet denken.
Het SOS systeem is inderdaad ook weer een goed doordacht systeem Ron!

Fred
 
Ja en het kan noodzaak zijn...liever niet natuurlijk. En scratchbouw is inderdaad veeleisend maar wel erg leerzaam. Bedankt trouwens voor het compliment.

Ron.
 
Inmiddels zijn de meeste masten geplaatst op de toren maar daarover meer later.

Eerst een kleine blik hoe ik de positielichten gemaakt heb voorde masten.
Eerst heb ik hiervoor de kleinste kralen genomen die ik in huis heb.

attachment.jpg

En deze gelijmd op een kunststof as.

attachment.jpg

Lijkt trouwens ook wel op het voorste landingsgestel van een verkeersvliegtuig :)

attachment.jpg

Verder zitten er aan weerszijde van het bovenste dek schijnwerpers. Ik heb deze gemaakt van een koffie lepeltje en een contra stekkertje en een klein stukje abs materiaal.

attachment.jpg


Wat delen ervan af gezaagd laat al zien wat de bedoeling ervan is.


attachment.jpg

Eenmaal geplaatst ziet het er dan zo uit.

attachment.jpg

Nog een kleurtje eroverheen.

Ron.
 
Laatst bewerkt:
Knap scratchwerk Ron. Ik sta steeds weer versteld hoe je de meest banale voorwerpen (koffielepeltje) gebruikt om tot dit resultaat te komen. Mooi.
 
In onderstaande foto`s zijn nu de meeste antenne`s en apparatuur geplaatst. Nog niet alles omdat er ook enkele tegen de relingen aanzitten. Dus deze komen later erop gemonteerd. Plaatjes zeggen meer als woorden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ron.
 
Knap werk Ron, daar geniet je echt van schittrend.Applaus
 
weet soms niet altijd wat gezegd bij dit topic, maar alle respect voor wat je hier maakt. Ik kan er enkel in stilte en vol bewondering naar kijken...
btw, van harte met het gelukte huwelijk tussen de romp en het stuurhuis (of hoe dit ook moge heten)

Kijk al uit naar je oplossing voor de containers en de draagrekken...
 
weet soms niet altijd wat gezegd bij dit topic, maar alle respect voor wat je hier maakt. Ik kan er enkel in stilte en vol bewondering naar kijken...
btw, van harte met het gelukte huwelijk tussen de romp en het stuurhuis (of hoe dit ook moge heten)

Kijk al uit naar je oplossing voor de containers en de draagrekken...


Dank je wel. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de relingen op de recycling toren en rondom het stuurhuis. Voordat ik aan de stellingen van de containers kan gaan beginnen moet ik nog wat constructies onder bij de voet van de toren construeren en de loopbruggen met de reddingsboten. Nog veel werk :)

Ron.
 
De relingen zijn inmiddels gedeeltelijk aangebracht op het achterste gedeelte.

attachment.jpg

Later moet er ook nog reling komen op het dak.

attachment.jpg

Een eerste stap gemaakt aan de loopbrug. Ik heb in de foto de geleidebalk voor de loopbrug nog wit gelaten zodat te zien is waar deze zit. Later krijgt deze ook dezelfde kleur als het dek. Deze rail is half rond zodat de loopbrug ook helemaal kan worden ingetrokken op volle zee. Daarbij wordt deze via een lier omhoog en over de halfronde rail naar binnen onder de opbouw getrokken

Ik ga de loopbrug in onderstaande afbeelding monteren gewoon omdat ik dat mooi vind.

attachment.jpg

En ook ben ik nu eindelijk heel voorzichtig begonnen aan de bouw en constructie van de container stellingen. Dit wordt een groot onderdeel.

attachment.jpg

Op het dek kijken we aan de linkerzijde van de onderstaande foto naar de loopgang. Hierover komen de stellings poten en uiteraard de geplaatste containers. We kijken nu dus in de loopgang. Later komen aan de buitenzijde relingen.

attachment.jpg

Nu moet ik al rekening houden met de nog komende constructie delen. De vrije ruimte is bedoeld voor de inwendige schuif kraan. Deze hangt later aan bovenrails om ook zware kleinere vrachten te verplaatsen naar beneden zoals eventuele onderdelen van de motor(spare parts)..

attachment.jpg

Aan de achterzijde moet ik rekening houden met het laatste stelling deel. Deze komt stomp tegen de achterwand aan gemonteerd voor het loodsdek.

attachment.jpg

Later wordt de achterwand uiteraard ook in dezelfde kleur gedaan als het dek en de stellingen.

attachment.jpg

De toren verder moet ook nog worden voorzien van de overige relingen. Dus ik kan nog wel voorruit...

Ron.
 
Het ligt een tijdje stop ivm bestelling materiaal. Maar komt deze week binnen.

Ron.
 
Ron , er valt maar een ding te zeggen ,je bent nog steeds prachtig werk aan het leveren.

vgr
Marc
 
Dank je wel Marc.

Inmiddels komen de eerste bouwmaterialen binnen. De eerste levering van de relingen is binnen en wordt nog gevolgd door een tweede levering. En waarschijnlijk komt in de loop van de volgende week de mooie 6 blads schroef binnen. Deze keer heb ik ervoor gekozen om deze niet zelf te maken. Voor de montage moet ik uiteraard wel nog enkele dingen aan deze schroef doen voor hij gemonteerd kan worden.

Ron.
 
We worden ongeduldig naar de vorderingen Ron, :)
hopelijk zijn alle onderdelen binnen gekomen.
 
De relingen zijn voor 50 procent binnen ( de helft van de bestelling )omdat de winkel voorraad op was maar wordt nageleverd. De schroef is helaas nog niet binnen omdat de winkelier vermeld heeft dat de fabrokant twee weken gesloten was door vakantie dus komt ook nog nageleverd. De bouw van de toren is inmiddels helemaal gereed op de montage van de twee life saving boats na. Deze maak ik als rode draad tussen de komende klussen door. De eerste klus nu wordt de montage van de onboard kraan die boven de machinekamer hangt.

Ik zal spoedig plaatjes ervan plaatsen.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan