Hoofdsponsor

1/35 Diorama "The Rusty Admiral."(kruiwagen gevuld en af). [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
:laugh::laugh: Moah vent toch... a zoo schuun...:laugh::laugh:

Wat kan ne mens nu nog meer zeggen en schrijven G ?

Mark
 
damn, da's klein, en mooi gemaakt, en mooi geschilderd, en kan niet wachten tot het vervolg..
 
Prachtige houttinten.

En voor de rest : steeds hetzelfde zekers ? Heel mooi,...

Groeten Rik
 
Update 13, houten kar deel 3 :

Na de zwarte laag en de houttonen in acryl, de olieverf Raw umber behandeling om de nerf zichtbaar te maken, nu twee volgende bewerkingen.
Eerst een wash gelegd van AK Winter streaking grime (geeft mooie grijze tonen perfect voor oud hout). Een paar uur later als dit droog was, een nieuwe behandeling met een AK product, nl. Slimy Green Dark. Dit gebruikte ik wederom als een wash op plekken waar zich met de tijd groene afzettingen door vocht manifesteren.

13-14.jpg

Morgen is het dan tijd voor een paar pigmentbehandelingen en de afwerking van de velgen/banden, gevolgd door een nieuwe update natuurlijk.

Vriendelijke groet, Guy.
 
Tja Guy, ge gaat er nogal vandoor... net als die andere modelletjes lijken het wel foto's van een echte, ook hier weeral zie ik geen schaalmodel maar een houten kar staan!
 
Een mooie houten kar. Perfect !

De rest van de complimenten zullen we maar achterwege laten, 't is toch altijd hetzelfde dat we moeten herhalen. :dry:

Groeten Rik
 
Ik kan verkeerd zijn ,maar komen er geen sloten op de achterkant van de laadbak of is het een vast paneel ?
ik begin er hier plots op te letten
 
Bedankt mannen, jullie zijn dijken van kerels ! En al de ooh en aah hoeft niet, ik ben al blij dat mijn prutsen door jullie goed gevonden worden. Volgend jaar hopelijk op de tafel van een of andere beurs, eens zien wat ie daar gaat doen, ttz. dit project.
 
Zoals gewoonlijk een mooi resultaat e. Ziet er al echt uit.
 
Bedankt mannen, jullie zijn dijken van kerels ! En al de ooh en aah hoeft niet, ik ben al blij dat mijn prutsen door jullie goed gevonden worden. Volgend jaar hopelijk op de tafel van een of andere beurs, eens zien wat ie daar gaat doen, ttz. dit project.

maar de meesten onder ons waaronder me zelf zeker meegerekend kunnen alleen maar OOh en AAH uitbrengen.
ik wou dat ik half zo goed kon zijn en dan zweefde ik door mijn hobby kamer van geluk.

maar wat ik zeker wel moet vermelden, ik vind het heeeeeel tof dat je je ervaring met ons deeld zo steken we er toch altijd wel iets van op.
MERCI dus,
Marc
 
Oei ik ben vergeten onze Famo van een antwoord te dienen, excuses vriend. Er is hier sprake van een vaste bak, maar de resin uitvoering had wel scharnieren.

Deze kar komt onder een half ingezakt dakje te staan, mijn diorama plannen blijven ontwikkelen en ik begin meer en meer het totaalplaatje te zien.

Marc, het delen van ervaring blijft mijn hoofddoel. Steek zoveel op als je kan vriend.

Update 14, houten kar deel 4 :

Momenteel ben ik hard aan het zwoegen op de afwerking van de kar.

Een tussentijdse toestand :

De velgen wilde ik zwaar geroest omdat dit mooi zou afsteken tegen het hout.

14-14.jpg

Mijn tools voor de veroudering : AK producten en Raw umber (die gebruik ik voornamelijk om de AK's dieper van toon te maken).

15-9.jpg

Vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Gaan we weer... ooh en aah.:laugh::laugh::laugh::P
Schitterend G. Dat is toch helemaal wat anders dan die "resin-kar"...

Mark
 
Dit is inderdaad dag en nacht verschil met de resin-car. Wees gerust G we hebben al veel opgestoken van uw kunsten.
Nu is het enkel nog aan ons om ze te kunnen verwezenlijken.
 
Aha Guy, die velg is echt natuurgetrouw weergegeven, want als ik m'n ogen sluit zie ik m'n pépé(grootvader) zijn oudste tractor nog staan in de hooi-schuur waar we speelden als kind in de jaren 70.En inderdaad die wielen hadden ook die kleur,echt nostalgisch...haalt mooie herineringen naar boven.
Ik kan nie zeggen dat ze net echt zijn ............t'zijn potverkoffie echte velgen,net zoals je die band aanpakt,realistisch van de bovenste plank!Zoals naar iedere foto van jou werken,kan ik uren genieten en fantaseren.
Had ook niks anders verwacht van je Guyke ;)
 
AK producten en Raw umber (die gebruik ik voornamelijk om de AK's dieper van toon te maken

Gebruik je dan eerst een AK product en daarna een wash/filter met Raw Umber G. ?

Maar die verbleekte houtkleur heb je ontzettend goed getroffen.
 
Mark, ik heb het resin ding in de vuilnisbak gegooid omdat het echt allemaal buiten proportie was.

Buzzy, eens iets met 'hout' gaan doen he, dan komt dat zeker in orde.

PeiperJ, dat is wat ik straks wil betrachten in mijn diorama, nostalgische gevoelens en romantiek oproepen, bijna een beetje postkaartachtig.

Ron, ik gebruik zowel puur AK als vermengd, steevast ook in mindere of meerdere mate verdund met white spirit.

Het geheim van de bleke houtkleur schuilt in de zeer lichte acryl basiskleur en de behandeling met Raw umber zoals eerder beschreven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan