Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben alles in gereedheid aan het maken om een stapje hoger te klimmen

001%7E79.jpg
 
Gaat de goede kant op Dirk.

Is het schip straks nu te hoog of je plafond te laag ;).
 
ja op het gemakske aan jan morgen eerst alle touwtjes draaien dan de muizen maken en kan ik volgende week terug beginnen knopen

het plafon is hoog genoed wim het zijn de spinnekoppen die zo laag hangen :)
 
weer sterk in het fijne werk zoals altijd hé Dirk,ik heb het al mogen bewonderen in Edegem,nog mooier als op de foto.

ps, bedankt voor de uitleg, het is nu o.k .

grtz

lus
 
thx lus en als er iets is laat maar iets weten ;)
 
nog een beetje gevorderd de middenmast moeten de weeflijnen en de stag er nog aan de fockemast staat klaar om ingerijgt te worden aan de mars

014%7E3.jpg

013%7E6.jpg

012%7E6.jpg

011%7E7.jpg

010%7E12.jpg
 
Heb bewondering voor je bouwen, het ziet er er prachtig uit Dirk.

Mvg, Folkert
 
Dirk, in het echt ziet het er nog machtiger uit dan op de foto, rustig verder knopen dus.
vgr
Marc
 
Je bent weer goed bezig Dirk, vind dit de beste die je al gebouwd hebt 8)
 
thx mannen.
ja het is de bedoeling dat het elk schip beter word en voorlopig is dat wel zo vind ik zelf . daarom duurt het ook zolang bij de scheepsbouwers om aan een redelijk nivau te komen omdat de bouw zolang duurt, zeker bij schratsbouw waar je alles zelf maakt leer je echt elke keer van je fouten.
en omdat dit mijn 2 drie master is heb ik goede hoop voor de toekomst :)
ik probeer zeker mijn grenzen te verleggen maar het gaat steets met kleine stapjes .
daarom heb ik ook gekozen om bij de hollandse 17 eeuwse schepen te blijven omdat dit al mooilijk genoeg is en niet te liggen switsen van hollandse naar engelse of franse schepen ook al vind ik die ook wel mooi .
 
Ammaai Dirk........wat een projekt ........één en al bewondering voor je prestaties ..prachtig man ,ik denk dat Witse zich al een beetje gedraait heeft in zijn graf :D blijf zo voort doen maatje ,ik blijf volgen zele ;)
 
Hey, dirk,

Het touwerk is iets speciaal en gelukkig in het project iets totaal anders om bezig te zijn.
Ik vind dat je er iets mooi's van heb gemaakt, en gekeken in naslagwerk hoe en wat.
De muis van de grote stag en andere stagen zijn natuurgetrouw nagebootst, dat geef meer waarde, goed hoor, Dirk.
Alléz, Dirk zo leer model per model, doe zo voort
groetjes
ward
 
Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen alhier Dirk en inderdaad leren we van elk model weer zodat de volgende beter wordt.
( althans dat is wel de bedoeling toch;) )

Fred
 
ja op het gemakske aan jan morgen eerst alle touwtjes draaien dan de muizen maken en kan ik volgende week terug beginnen knopen

het plafon is hoog genoed wim het zijn de spinnekoppen die zo laag hangen :)


Zo dirk, volgens dat ik lees" touwtjes draaien", wil dat zeggen dat je je touwwerk zelf draait tot lijnen en kabels ?

groetjes
ward
 
;) ik heb jou touwslaner gecopieert ward, dus het is weer iets nieuw dat ik moet leren .

in het begin was ik nog niet helemaal mee maar het begint redelijk goed te lukken nu, wat niet wil zeggen dat het perfect is maar het trekt tog al op een geslagen touw hoor .
 
oei, dirk, wat is het probleem, zal je helpen om mooie touwtjes te slaan, als ik weet wat het probleem is, natuurlijk;
ik sla altijd mijn touwtjes, en tot nu toe geen problemen gehad.

groetjes
ward
 
Het begint al op te schieten dirk, ziet er goed uit.
 
thx bart

ward ik heb enkel problemen bij de heel dikke stagen dit kan mischien ook met de schaal te maken hebben .
de gewone touwen zijn allemaal heel goed in mijn ogen enkel de stagen zijn niet helemaal bevredigend. ik zal morgen wel eens een close up foto trekken van wat ik bedoel . ze hebben het ook niet alemaal daarom weet ik niet juist waar het probleem zit.

het lijkt of er een 1 touw over de andere loopt over de hele lengte van de stag. heb ik er nu niet genoeg gewicht aan gehangen of is het iets anders ?
morgen trek ik een foto dan zie je direkt wat ik bedoel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan