Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag de belegpunten voor alle touwen gemaakt en geplaatst dus dit kan uitharden en daarna wat schilderen.

dan kan ik onderhand aan de raas beginnen en de zeilen ;)
 
nog eens een foto van hoever ik zit

de raas zijn ook gemaakt

main.php
 
langzaam maar zeker komt het einde in zicht
 
Dirk komt weer op stoom :).
Ik kom er direct weer bijzitten.
 
ik heb een eerste zeil gemaakt als test om te zien of het wel goed is

main.php


het hangt nog met een touwtje rond de mast en moet nog verder afgewerkt worden maar ik wou eens zien of het wel staat
 
En het antwoord is JA, dat staat heel netjes Dirk.

Fred
 
Niks mis mee Dirk, geeft een realistisch beeld :8
 
thx.
ik weet deze week weer wat doen , zeiltjes stikken en op binden
 
het tipje dat er langs boven uitkomt , je kan het optrekken tot onder de ra en dan moet je het omhoog zien te trekken met de hand en over de ra hangen. ik kan moeilijk geloven dat ze dat 3 tot 4 meter over de ra trokken want dat weegt lood zwaar.
ik heb het dan ook klein gehouden een 3 a 4 voet leek me wel kunnen.

waar ik wel mee zit is of de blokken er aan blijven hangen + het touw. denk het wel want waar laat je anders die dingen weer .

van daag nog wat kleine prul gemaakt ook zoals de pomp die naast de middenmast komt te staan

main.php


main.php


ook nog wat zeilen gestikt en die dinges waar de raa mee aan de mast komt te hangen.
morgen kan ik al een hoop inelkaar steken en dan moet ik ook nog het roer maken waar ik een messing plaatje voor gaan helen ben van 0,5 mm dik 20 cm lang en 2 cm breed.
 
en ben aan de zeilen begonnen met ze optehangen

main.php


main.php


dit keer zullen alle zeilen opgerolt zijn en het is tog weer net iets anders dan de zeilen los ;)
 
Dirk ziet er heel mooi uit ...........:8:8:8.........gaan ze de zelfde kleur blijven of gaat je ze bleeken .........top man .............;)
 
ze gaan deze kleur houden ik heb spesiaal naar deze kleur gezocht voor de zeilen anders vind ik ze te wit ( te nieuw)
 
vordering wel een beetje donkere fotos maar het was ook al donker buiten

main.php


main.php


main.php


morgen eerst korvijnnagels gaan halen want ik had er nog maar een paar liggen dit kan ik doen als ik van crisis terug kom dat is niet zo ver uit de buurt
 
Gaat de goede kant op Dirk :).
Ziet er netjes uit, opgerolde zeilen laten de rest goed zien, dat ga ik onthouden voor een eventueel volgend model.
 
ziet er zeer netjes uit , en zoals Wim al aanhaalde, met opgerolde zeilen blijft er meer te zien van het schip zelf.
goede keuze om het zo uit te voeren.

vgr
Marc
 
Dit is nu eens een tak uit de modelbouw waar ik mezelf nooit zal aan wagen. Maar in handen als de jouwe komt dit schip tot waar pareltje!!
 
Heb vlug even dit draadje doorbladert. Amaai nie, dat is pas prachtige modelbouw.

Ik snap wel de ballen van de technische termen uit de scheepsbouw, maar wij Vlamingen hebben dat ook geen scheepsbouwers verleden zoals jullie Nederlanders.

Toch wel topwerk ! Maar ik blijf wel bij mijn rollend militair materieel en een beetje scratch.

Groeten Rik
 
thx mannen ik vind de opgerolde zeilen ook wel mooi .
tom en rik het is en blijfteen aparte tak van modelbouw maar wel een mooie tak vind ik.
dat je de benamingen niet kent is ook niet erg ik ken ook niets van autos of tanks ;) maar ik ben nog wel altijt een vlaming hoor ook al zit ik maar 10 min van de grens.
 
Inderdaad zijn de opgerolde zeilen erg mooi zo Dirk.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan