Hoofdsponsor

1/28 de heemskerck [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
en er is ergens een serieuze fout in mijn berekeningen geslopen dus de marsen gaan de kiko in en ik ga terug 2 nieuwe maken
 
Jammer Dirk, maar het moet natuurlijk wel goed zijn.
Kun je ze niet bewaren voor een volgend project, waar ze mogelijk wel gaan passen?
 
dat is wel jammer , ze zien er net zo prachtig uit .

vgr
Marc
 
ik kan ze bij houden wim maar dat ga ik tog maar niet doen want ik heb al genoeg rommel liggen ;)
het is jammer maar het is nu eenmaal zo marc een misrekening is rap gemaakt .
ik ga gewoon nieuwe maken en volgende week praten we er niet meer over en is alles weer vergeten ;)
 
het was ff geleden maar de rest van de werkjes zijn zogoed als gedaan dus kan ik weer verder met de heemskerck

en ben dan maar meteen aan de touwen begonnen vol goede moed

002%7E67.jpg

001%7E77.jpg
 
Heel goed om te zien dat deze weer in de steigers staat :).
Kom weer op de eerste rij zitten.
 
we gaan je weer volgen Dirk,
ik zie dat je hem goed had afgedekt, het dek is nog zo schoon (geen stof etc te zien):laugh:
 
geen stof :huh: er lag denk wel 2 cm stof en zagemeel op ik heb hem eerst met de compreseur afgeblazen want je zag zelfs de breewnaden van het dek niet meer :D

maar nu is ze weer stof vrij hoor jan :)
 
Mooi zeg. Die touwen dat moet ook wel een echt geduldwerkje zijn.

Wouter.
 
het touwwerk moet je alle moed bij elkaar rapen om er aan te beginnen daar loopt het dan ook heel dikwijls fout bij de scheepsbouwers.
maar eenmaal als je er aan begint valt het weer reuze mee en het is best leuk om te doen.
 
het touwwerk moet je alle moed bij elkaar rapen om er aan te beginnen daar loopt het dan ook heel dikwijls fout bij de scheepsbouwer

Bedenk voor deze opbouwende woorden, ben net aan mijn eerste grote zeilschip begonnen:D:D

Maar bij jou ziet het er in ieder geval goed uit.


Fred
 
dan de muis van de stag de auto bouwers zullen natuurlijk wel weten waar het over gaat :laugh:
zo voel ik me dus als ik bij de auto bouwers ga kijken ;)


hier moet je zien dat je een oneven getal van touwen hebt anders komt de steek niet uit het is elke keer boven onde boven onder ....

009~11.jpg

006~28.jpg

004~43.jpg
 
dan de muis van de stag de auto bouwers zullen natuurlijk wel weten waar het over gaat :laugh:
zo voel ik me dus als ik bij de auto bouwers ga kijken ;)

volgens mij niet alleen de auto bouwers, denk dat alleen de bouwers van zeilschepen dit verstaan.
waarom ze het muis noemen kan ik me nog voorstellen maar wat is de stag ?
 
de stag is een touw dat van de ene mast naar de andere loopt.
hier bij de midden mast begint hij boven en eindigt beneden aan de voorste mast.
dit gebeurt bij alle masten.
 
ff een tussenstand naar 4 dagen prutsen

003%7E61.jpg
 
Ziet er al mooi uit Dirk.
Is toch wel de bekende kers op de taart hoor, die touwen.

Fred
 
Dit is dan toch wel het betere 'pruts'werk Dirk.
Gewoon lekker zo doorgaan.
 
ga eerst ff iets anders doen en dat zijn deze mooie hingsels die cristhof voor me gemaakt heeft ze moeten dienen voor aan de kanonsluiken te hangen

002%7E69.jpg

001%7E78.jpg

nu het onderste gedeelte met touwwerk klaar is hoef ik ook niet meer bang te zijn dat ik er per abuis achter blijf hangen met alle gevolgen van dien .
 
Laatst bewerkt:
Je touwwerk is al flink opgeschoten, ziet er knap uit :)
 
thx mannen .

de geschutsluiken zijn gemaakt uit ( binnenste stuk 1 mm fineer)
buitenkant 0.6 fineer

003%7E62.jpg

002%7E70.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan