Hoofdsponsor

1/35 D9R Armored bulldozer in scene Golan hights 1/35 [DONE]

Ik hoop het. De D9R is een onderdeel voor een toekomstig diorama project.
 
Als je dat blok zo bekijkt is het precies een stuk van een vliegdekschip. Indrukwekkend beest.
 
Het geheel later als hij klaar is is een massief en brute machine. De aandrijving op zich ziet er al leuk uit.

attachment.jpg

Het is een universele power unit want deze unit wordt ook toegepast als scheepsmotor.


attachment.jpg
 
Machtige motor indrukwekkend het zal er hier weer knap worden dat zie ik hier direct
Marc
 
wat een knappe werken. Detailwerk ten top
 
Even een vraag tussendoor. De motor die je toont zit die in de kit? mooie motor, ik had verwacht dat er een lege motorruimte zou zijn. Omdat deze totaal afgeschermd is.
 
Nee de aandrijving is niet aanwezig. Maar na voltooing is ook bijna de gehele D9R afgeschermd met hekwerken. Dus ook de buitenzijde zal er anders gaan uitzien. Maar dat is de uitvoering van dit model.
 
Een nieuwe update. De passing van de cabine ging uitmuntend. Zo goed zelfs dat het niet nodig is om deze te verlijmen. De cabine klemde zich vast door het erin schuiven bovenop het onderstel. Ik blijf mij verbazen over deze kit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Stof in de roosters is erg belangrijk als weathering.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik persoonlijk vind bij een project als deze dat weathering belangrijk is. Wat het vooral kan doen is om kleine weathering details aan te brengen zoals bovenstaand weathering laat zien. Stof/vuil uitgewaaid lamgs de buitenkant door de koelwind vanuit de motor.


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
 
Mensen ,mensen onze vakman is hier weer lustig bezig dit is meer dan genieten hetgeen men hier ziet
Marc
 
Het aandrijfwiel....ietwat belangrijker om te laten zien want van de aandrijving is dit onderdeel de eyecatcher. De plaats waar dit grote wiel wordt bevestigd ligt onder de cabine en net achter de versnellingsbak van de aandrijving. Dit wiel ligt hoog.


attachment.jpg

De onderdelen van het wiel. Ook hier weer een vinyl dop waar het wiel in wordt geklemd zonder te lijmen. Hierdoor blijft het ten alle tijden demontabel en ook draaibaar. De rupsband kan hierdoor erg gemakkelijk over de geleide wielen en het aandrijfwiel worden geschoven.

attachment.jpg

De zwarte vinyl dopjes worden in het wielgat geschoven. En klemmen zich later in de as van de aandrijving vast. Prima oplossing.

Een dryfit om alles te testen en het werkt perfect. Demontabel en draaibaar zonder eraf te lopen. Immers zijn de rupsbanden later beweegbaar.

attachment.jpg

In de lak en geweatherd. Later bij de eind weathering komt er nog zand bij. Maar dat is pas later om het als een geheel te kunnen weatheren.

attachment.jpg

Klaar voor de definitieve plaatsing.

attachment.jpg

Belangrijk ook om de tandwielen te voorzien van metaalglans. Zand en roest krijgen geen grip hierop uiteraard omdat de rupsband deze wel schoon houdt. Het is wel zichtbaar dus metaal glans niet vergeten om het realistisch te houden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat een pracht details,ook het model zelf boeiend om volgen hier,maar dat zijn we ook gewent he bij jou.
 
Wow indrukwekkend ik denk dat het in 1/1 een serieuze machine is
Knap
Marc
 
Ik ben erg tevreden met deze kit. Uitstekende pasvorm en erg mooie details. in het volgende onderdeel komt de rupsband ter sprake. Ik heb in het verleden hiermee een iets minder goede leerschool gehad doch in deze kit is de rupsband super subliem. In de update zal het te zien zijn. Het maken van deze projecten is nog steeds een leerschool voor mij omdat ik in het verleden full scratch heb gedaan met schepen. Doch nu is mijn " honger " gevallen voor diorama bouw en de combinatie van dit soort modellen ( de vorige was de German Tram immers ) die niet zo alledaags zijn. De D9R is slechts een onderdeel in een toekomstig groot diorama. Maar wel zo dat ik deze zo ( in mijn ogen ) natuurgetrouw als mogelijk met mijn ervaringen probeer te maken. Wel jammer is dat er niet zoveel animo voor dit onderdeel is als ik graag had gehad. Niet voor kijkcijfers maar voor leer momenten omdat ik niet zo ervaren ben in militaire voertuigen als menig ander in dit onderdeel. Ik mis dat dus helaas wel. Hier valt er voor mij nog veel te leren in. Wat ik daarom tot nu toe als weathering heb aangebracht berust volledig en alleen maar op mijn verleden als scratch bouwer maar niet als kitbouwer waar de lat anders is gericht.
 
Deze foto`s horen er eigenlijk nog wel bij. het zijn de beide onderstellen met de geleide wielen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat die weathering betreft ben je toch goed bezig hoor, ik ken veel militaire bouwers die dat resultaat nog niet eens halen.
Ook niet vergeten dat de D9R en Israël nu niet bepaald thema's zijn waar de meesten van wakker liggen want in feite zijn ze wat onbekend. Israël heeft bijna geen standaard materiaal met uitzondering van de Merkava (en dan nog) en de D9R is een vrij recente, moeilijke en dure kit om zomaar eens met te gaan experimenteren. Tevens zijn de Israëlische kleuren ook onbekend bij de meeste bouwers.

Als bijkomende weathering zou ik je kunnen aanraden om straks, als ie in elkaar steekt, wat meer aflopers van olielekken en smeer aan te brengen aan de bewegende delen. Ik gebruik hiervoor MIG "Oil & Grease Stain Mixture" of "Fresh Engine Fuel & Oil". Maakt het allemaal wat echter en je kan die gerust daarna nog met zand en stof bestrijken en zelfs opnieuw aanbrengen.
 
Ik zit hier wel mee te lezen, maar alleen om uw kunsten af te kijken. Met weatheren, toch eens de moed opbrengen om aan het eerste model te beginnen. maar ik zit vol bewondering te kijken. Zeker omdat dit model, ook bij is, maar dan de uitvoering zonder het hekwerk. Je bouwt ook in een hele andere volgorde als ik zou doen. Maar daar kan ik ook alleen van leren
 
Wat die weathering betreft ben je toch goed bezig hoor, ik ken veel militaire bouwers die dat resultaat nog niet eens halen.
Ook niet vergeten dat de D9R en Israël nu niet bepaald thema's zijn waar de meesten van wakker liggen want in feite zijn ze wat onbekend. Israël heeft bijna geen standaard materiaal met uitzondering van de Merkava (en dan nog) en de D9R is een vrij recente, moeilijke en dure kit om zomaar eens met te gaan experimenteren. Tevens zijn de Israëlische kleuren ook onbekend bij de meeste bouwers.

Als bijkomende weathering zou ik je kunnen aanraden om straks, als ie in elkaar steekt, wat meer aflopers van olielekken en smeer aan te brengen aan de bewegende delen. Ik gebruik hiervoor MIG "Oil & Grease Stain Mixture" of "Fresh Engine Fuel & Oil". Maakt het allemaal wat echter en je kan die gerust daarna nog met zand en stof bestrijken en zelfs opnieuw aanbrengen.

Ja dat zal ik doen. Inderdaad zal straks als alles klaar is er nog het nodige zand op gaan komen. Althans voordat het hekwerk wordt gemonteerd. Bedankt voor deze tip.
 
Ik zit hier wel mee te lezen, maar alleen om uw kunsten af te kijken. Met weatheren, toch eens de moed opbrengen om aan het eerste model te beginnen. maar ik zit vol bewondering te kijken. Zeker omdat dit model, ook bij is, maar dan de uitvoering zonder het hekwerk. Je bouwt ook in een hele andere volgorde als ik zou doen. Maar daar kan ik ook alleen van leren

Ik houd mij in principe nooit direct aan de instructies. Ik plan eigenlijk meer mijn pad i.v.m. het nodige paintwerk. Kan eraan liggen dat ik dit ook altijd heb gedaan bij het scratchen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan