Hoofdsponsor

1/35 D9R Armored bulldozer in scene Golan hights 1/35 [DONE]

In het na-oorlogse Belgisch leger was het ook dikwijls zo dat bepaalde bouten geverfd werden maar dit had wel als doel om deze te doen opmerken als "blijf er af bouten".
Voorbeeld: de jeeps uitgerust met battle rim velgen hadden 2 sets bouten, 1 set om het wiel er af te halen en een andere om je toe te laten de band te vervangen zonder het volledige wiel er af te halen. Dit kon doordat de velg bestond uit 2 helften.
Onervaren bestuurders die niet goed wisten welke bouten voor wat dienden werden er hierdoor opmerkzaam op gemaakt.

Het zou dus wel eens kunnen dat ook bij die bulls die regel van toepassing is, zoiets van: bij gewoon onderhoud blijf je van die bouten af.

Bedankt voor de uitleg. Dat zal beslist ook hier van toepassing kunnen zijn. Weer wat geleerd.
 
Wij als familie hebben een zware tijd achter de rug. Ik heb eerst twee weken geleden mijn moeder verloren aan long embolie en afgelopen weekend zijn wij thuis overvallen door drie personen. Hierbij is mijn vrouw gewond geraakt maar inmiddels al goed herstellende. Dit is de reden waarom het een tijdje stil is geweest van mijn kant en ook dat het kluswerk aan mijn project erg langzaam is geweest. Inmiddels zijn wij als familie weer langzaam op de been aan het komen want mijn beide nog inwonende kinderen hebben alles meegemaakt waaronder ook dat mijn vrouw in haar gezicht is worden geslagen.

De daders zijn inmiddels ook al bekend bij de politie en zullen opgepakt gaan worden.

Kortom we hebben een ruige twee weken achter de rug maar we komen er weer bovenop!.
 
Pffff zeg, het lijkt me vreselijk om in je eigen huis overvallen te worden, sterke met het verdere verwerken Ron!
En gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Fred
 
Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Veel sterkte met het verwerken.
In je eigen huis overvallen, dat hakt er goed in!!
 
Oei , veel sterkte Ron met je verlies ... ,evenals die geweld volle inbraak bij jullie. Spoedig herstel voor je vrouwtje.
Gelukkig zijn de daders bekend en straks gevat!
Veel sterkte en hopelijk snel weer alles op z'n plooi (normale situatie) hou de moed erin vriend !
 
Dank jullie voor de ondersteunende woorden. Het grijpt best wel allemaal in in je leven als alles tegelijk komt. Beide voorvallen liggen erg vast in ons gezin. Maar tijd heelt alle wonden is het spreekwoord. We pakken de draad weer op langzam, al gaan de beide kinderen nog niet met plezier nu naar school. Het leven gaat gelukkig verder..
 
Veel sterkte met de verwerking hiervan. Ook gecondoleerd met het verlies van je moeder.
 
Van harte beterschap en ik hoop dat dit trauma snel mag voorbij gaan , ik weet wat het is we hebben het zelf ook al 2 x meegemaakt weliswaar zonder geweld de eerste keer was er van alles gepikt waaronder mijn laptop , de tweede keer ben ik wakker geworden en heb geroepen en is de dader gevlucht
Maar de nachten nadien slaapt ge niet meer gerust bij het minste kraakje of tikje ben je wakker
En het idee dat er iemand in je living zit terwijl je slaapt is verschrikkelijk
Wij mijn vrouw en ik wensen je een snelle beterschap en dat je terug uw normale manier van leven snel mag hervatten
grt
Marc
 
gerellig,ik hoop innig dat jullie je volledig en snel kunnen herstellen van beide verschrikkelijke voorvallen.veel sterkte aan u en uw familie..............
 
Ja we zullen er uiteindelijk wel overheen komen. Gelukkig werkt de politie tot nu toe goed mee. Onze gedachten worden al wat minder gefocust op het hele gebeuren al merk je wel dat het verlies van mijn moeder helaas door het voorval wat minder daardoor in de aandacht staat. Het hakt er op dat moment en enkele dagen erna hard in. Vooral de eerste nacht was zwaar. Nu eerst op rust komen met de vrije dagen en met onze hobby wat mijn gedachten wat afleiden. Althans voor mij.
 
Gecondoleerd met het verlies je moeder en veel sterkte aan jou en je gezin met het verwerken van beide voorvallen.
 
triest om dit te moeten lezen sterkte grt
 
Dank jullie jongens. We zijn al blij dat er verder niets meer is gebeurt. Allemaal prettige feestdagen en bedankt voor jullie hart onder de riem in deze. geeft een warm gevoel voor ons.
 
Welke foam kan ik het beste gebruiken als ik zelf muren of wanden voor gebouwen wil gaan snijden?. Ik lees zoveel verschillende berichten maar weet niet welke geschikt is om te schuren en te snijden/zagen bijvoorbeeld. Lijkt me erg leuk om zelf te gaan maken. Ook om er bijvoorbeeld stoep tegels e.d. uit te maken. En wat is het meest geschikt om het te verlijmen?. Dit ook omdat ik later de D9R in een dio wil gaan gebruiken. En is dit ook te air brushen met enamel?.
 
gecondoleerd met je moeder ron en het verwerken van de gebeurtenis we staan allemaal achter julie,

gr luc
 
Amai jongen, da's harde koek om te verteren, mijn gedachten zijn bij je.
Ik vind het moedig van je om je zo snel weer op de modelbouw te storten, chapeau.
Soit, ik heb hier een paar plaatjes A4 formaat balsafoam liggen die ik onlangs op een beurs kocht en ik heb er reeds even mee gewerkt. Het komt in twee of drie hardheden en dat maakt het interessant. Het laat zich probleemloos snijden, zagen, schuren en modelleren, een waar plezier om te doen. Verlijmen kan je met goede witte lijm.

Dit is het product.
1_zpsf1ankkh4.jpg

De prachtige structuur.
2_zpsllic2rm8.jpg

Ik maakte de basis voor een figuur, oude, rotsige stenen.
3_zpsv9ndkafp.jpg

Een trapje erop...
4_zps5te9dmnc.jpg

En ingevoegd met een stevig gipspapje wat het forser maakt.
5_zpseqsugjgp.jpg

Netjes afpoetsen van het teveel.
http://i112.photobucket.com/albums/n168/guygantic
/Warrior%20Toad/6_zpsfsufuejd.jpg


Na droging...
8_zpskcuydeaw.jpg

9_zpsajhtusrj.jpg

Hopelijk is het iets voor jou.
 
Dank jullie voor de reacties. Lijkt me ook erg interessant balsa foam. Ik had ook een tip gekregen voor STYRISOL Polystyreen plaat. Maar in verhouding vind ik deze duur omdat je meteen drie grote platen moet kopen waar je wel misschien erg lang mee uit kunt komen maar dan wel ongeveer € 45,00 ineens moet betalen ervoor. Balsa foam is dan naar mijn idee meer interessant.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan