Hoofdsponsor

1/35 D9R Armored bulldozer in scene Golan hights 1/35 [DONE]

Blue Styrofoam word ook veel gebruikt voor gebouwen enz, http://www.diodump.com/diorama-materials

Ja ik heb wat gegoogeld en heb bij de gamma deze STYRISOL Polystyreen platen gevonden. In de winkel kun je ze blijkbaar per stuk/plaat kopen voor ongeveer € 8.00 per plaat. Zeer verleidelijk. Ik ga deze week eens langs bij de Gamma en laat daarna weten of het interessant is.
 
voor mijn gevel in Parijs heb ik Maquettekarton gebruikt is niet te duur en goed te snijden met scherp mes.
de straat is overschot isolatie van verbouwing.
grt Pascal
 
Ik heb eens parketisolatie gebruikt, dit is aan de zachte kant maar gemakkelijk bewerkbaar. Het is een soort schuimplaat dus de kanten die je afsnijdt kan je best dichtmaken met kit.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik ben vanmiddag naar de Gamma geweest en heb daar alleen 3 mm dik xps ( soort depron ) gevonden welke je onder de laminaat vloer legt voor geluid af te stompen. Ik vond 3 mm te dun want ik wil dit ook later gaan gebruiken voor dikkere muren bijvoorbeeld. Jammer maar dan is balsa foam nu weer een optie. in principe moet je dus een materiaal hebben welke betaalbaar is en goed te bewerken is. De oppervlakte moet dan uiteraard ook niet te poreus uitzien.

Het heeft even geduurd maar de constructie van de " cockpit " is aan de binnenzijde bijna klaar. Mooie details maken het compleet al zie je er later zoals gewoonlijk niet zoveel meer van terug. Maar dat mag de pret niet drukken.

attachment.jpg

We zien een stoel voor de machinist en een stoel voor de schutter. De schutter kan het wapen welke boven op het dak staat gemonteerd vanuit zijn stoel volkomen bedienen. Beide zijn goed beschermd rondom door kogelvrij glas en door gepanserd staal. Ook zijn er tralies omheen gemonteerd welke later erop komen. Deze beschermen extra mee tegen vandalisme.

De ombouw volgt als eerste waarna rest van de cabine daartegen aan wordt gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg



In deze kit heb je de keuze tussen blank of getint glas. Beide kleuren zijn aanwezig en passen perfect in hun sponning. Meestal kies je dan voor de getinte versies..

attachment.jpg

Als je de clearparts uit hun bescherm zakje knipt ben je verbaasd hoe Meng ook hier weer laat zien hoe het nog beter kan. Alle delen zijn nog eens extra geseald zodat ze geen beschadigingen kunnen oplopen maar vooral dat ze tijdens het eraf knippen uit het gietraam niet kunnen weg springen want de sealing houd ze op hun plaats totdat jij ze eruit haalt...Wederom top aandacht!!...

attachment.jpg

attachment.jpg

En dan de rondom constructie van de panelen die je eerst in detail moet samenstellen voor de opbouw op het grondpaneel/aandrijf platform.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dat is weer topwerk he man grt Pascal
 
Heel mooi. Hoe heb je de verwering aangepakt?

Door drybrush en pinwash. De kleuren geel met matzwart roestbruin en rood. Het meest gedaan met drybrush waarbij je de kwast in de verf doopt en deze dan goed droog wrijft in een stuk keuken papier bijvoorbeeld. Er zit dan nog genoeg verf in de haren om voorzichtig het door jouw gewenste resultaat aan te brengen. Niet hard duwen maar er gewoon de tijd voor nemen.
 
Wow weer een stukje perfectie een lust voor het oog
Marc
 
Werkelijk weer een schitterend resultaat
 
Hey,

Blij dat je voor de niet getinte glazen heb gekozen blijkbaar, je zal meer zien van het binnenwerk dit tot nu toe heel mooi is uitgevoerd, knappe werken...;) :)
 
Blij dat je voor de niet getinte glazen heb gekozen

Ik denk toch dat je hier mis zit Swaken, en dat die blauwe toch wel de getinte ramen zijn... bij deze is er door deze ramen toch nog veel te zien, maar de blauwe schijn benadrukt hier wel meer dat het hier over gewapend glas van zeker 5cm dik gaat...

Groetjes,
Kurt
 
In de kit zitten getinte als zowel blanke ramen/glaswerk delen. Ik heb bewust gekozen voor de getinte ramen omdat ik de uitvoering welke is bewapend en voorzien is van gepantserde platen ben aan het construeren. Het raamwerk moest dus daarom bewapend glas zijn ( getint ).
 
Hey,

Oeps, dan ben ik verkeerd en zag het niet goed op de foto's. Nu, het blijft een goede uitvoering dus volgen we....;)
 
Nog voor de valreep van het oude jaar een update met wat foto`s. De cabine is nu bijna al zover dat hij naar de spuiterij kan verplaatst worden. Alleen nog het dak plaatsen en een aantal mooie details eromheen en erop en dan komt de lak erover.Daarom nu alleen wat foto`s van de vorderingen en ik wens iedereen hiermee een gezond en gelukkig komend nieuwjaar en laten we met zijn allen van onze hobby in het komende jaar lekker gaan genieten en er veel plezier aan beleven want daar gaat het allemaal uiteindelijk om....MODELBOUW.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog geen huwelijk dit jaar....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
mooie vorderingen en snelle vooruitgang knap grt Pascal
 
Dank je Pascal. Ik heb vanmiddag nog de start gemaakt met het afplakken van de ramen voor het spuitwerk.
 
De cabine in stappen verdeeld voor en na de lakstraat. De laatste foto`s laten de cabine zien nadat de lak is geseald. Het dak is geplaatst..

attachment.jpg

attachment.jpg

De ramen zijn afgeplakt voor het lakwerk.

attachment.jpg

attachment.jpg

De primer eroverheen gespoten..

attachment.jpg

attachment.jpg

Jerry cans met PE aangebracht. Uiteraard niet op de primer maar op het kunststof materiaal voor de hechting.



attachment.jpg

Vele steunen aangebracht voor bescherming tegen vandalisme. Hier worden later de hekwerken aan gehangen/bevestigd als extra bescherming.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De aardkleur erop aangebracht. Lijkt in de foto helaas lichter als in werkelijkheid..

attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste de sealing erop aangebacht. Nu is de oppervlakte in het geheel gladder en iets donkerder geworden.

De sealing is op waterbasis.

attachment.jpg

En nu alle tape weer gaan verwijderen van de ramen. Tijdrovend omdat je niet het glaswerk wilt gaan bekrassen. Met een houten prikkertje heb ik een hoekje steeds los gestoten en daarna de rest met een pincet het stickertje eraf trekken. De ramen heb ik daarna schoongemaakt met spiritus om eventuele vlekjes van de ramen te verwijderen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een indrukwekkend bouwsel moet ik zeggen,u kennende gaat dit weer een meesterwerk worden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan