Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Mooi, mooi, mooi, ...
ik geniet hier in alle stilte enorm van.

Heligroeten en blijven bouwen,

Nick
 
Hey Beyond,

Ziet er allemaal heel erg mooi uit ^^ Het scratchen op 1/72 is een echt "priegelwerk", maar het gaat u heel goed af.

Groeten, Pascal
 
Bedankt voor de reacties en de complimenten :)
Op naar de volgende update ;), maar eerst nog wat tijd vinden om te bouwen...

Mvg,
Beyond
 
Ehhhhh, dat is wel iets meer dan een stuurtje he. :O

Echt gaaf wat je gedaan hebt. Hier zie ik toch echt een grote verbetering,

Het enige dat ik nu nog kan aanraden is dat je gaat lijmen met MEK. Ik weet dat je voorzichtig moet zijn met de dampen en dat je hier even mee moet oefenen. Maar je hebt dan echt geen lijmvlekken meer. Je zult zien dat je dan hele strakke hoeken krijgt zonder een lijmlaagje.

Verder doe vooral zo verder, meester je werk. :)
 
Merci maatjes voor de leuke reacties :)

Modelengeneer, bedankt voor de tip wat betreft die lijm, zal eens rondkijken waar ik deze kan vinden.. Lijmresten zijn soms nog een probleempje bij mij :(

Maar momenteel doe ik verder met wat ik heb ;)

Vandaag wat aan het interieur gedaan van de kofferaufbau, maar heb (nog) geen foto's genomen, zal voor binnenkort zijn ;)

O, en heb ik al verteld dat het een Funk(y) uitvoering wordt? Ik dacht het niet hé...
Bij deze dan ;)

Groeten,
Beyond
 
Ehh, MEK is geen lijm, maar een soort van solvent. Je kunt het in de schilders winkel vinden. Kost bijna niets. Je koopt het al voor een 2 euri per halve liter. Zo maak ik alle styreen ook aan elkaar. Kwastje er in even langsop trekken vasthouden voor een paar seconden tot het is vervlogen en vast. ^^
 
Zo, vandaag wat begonnen aan het interieur voor de kastenaufbau.

Zoals vermeld wordt het een Opel Blitz Funkwagen, of in het Engels Radiotruck.
Bij deze opbouw was er geen uniform model, wat eigenlijk wil zeggen dat je als bouwer min of meer de vrije hand hebt naar de inrichting toe...
Ik baseer mij een beetje op de weinige info die hierover beschikbaar is, samen met wat logisch inzicht :O.....
Zo heb ik bij meerdere modellen dezelfde fouten tegengekomen, die ik zal trachten te vermijden :wacko:
Op veel modellen, zelfs bij bekende aftermarket sets, wordt dezelfde fout gemaakt, namelijk de volgende: langs de buitenkant zijn er deuren voorzien, die eigenlijk opbergplaatsen zijn, en langs de binnenkant zie je dan een gewone wand.....
Waartoe dienen deze deuren dan ?
Bijgevolg zal ik dus langs de binnenkant kasten voorzien, die op deze deuren aansluiten.
Hier alvast enkele foto's van de werken tot op heden:

001.jpg

002.jpg

003-1.jpg

004.jpg

Ook het chassis heeft nog een laagje verf ontvangen:

011.jpg

010.jpg

008.jpg

007.jpg

En dan nog het totaalbeeld:

006.jpg

005.jpg

Zo, dat was het voor vandaag ;)
Tot de volgende...

O ja, alle inbreng is welkom, zoals gewoonlijk :8
Hou jullie vooral niet in :nowink:

Vriendelijke groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Nope, geen kritiek, sta met de mond vol tanden.

Maar ik ben wel benieuwd naar de verschillen, kun je die nog aantonen? Ik ken het orgineel niet. En vind het dan moeilijk voor te stellen.
 
@Modelengeneer
De verschillen zijn gewoon het interieur die naar eigen noden werd ingericht...
De tafel die op een andere plaats stond, de banken die anders (geplaatst) waren, enz....
Moeilijk om hiervan foto's te plaatsen, maar zal eens zoeken of ik iets van afbeeldingen vindt van aftermarket sets.

Maar zal ten vroegste voor morgen zijn, nu ga ik mijn bedje opzoeken..., morgen terug om 0400u eruit :(

Grtz,
Beyond
 
Hier dan enkele foto's van verschillende interieuren voor Funkwagens.
Alle foto's komen van ergens op het internet, maar waar juist ???


Op de twee eerste foto's is ook duidelijk te zien dat de "kastdeuren" geen kast hebben aan de binnenkant...
Op de derde foto zijn deze er wel, en op de vierde is er reeds één.

En zo zijn er nog talrijke verschillende uitvoeringen...waaronder binnenkort die van mij ;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Beyond, manneke, en dat allemaal op deze schaal? :O

Wat ik wel bewonder aan je en wat jou onderscheid van de andere:
Zo heb ik bij meerdere modellen dezelfde fouten tegengekomen, die ik zal trachten te vermijden :wacko:
Op veel modellen, zelfs bij bekende aftermarket sets, wordt dezelfde fout gemaakt, namelijk de volgende: langs de buitenkant zijn er deuren voorzien, die eigenlijk opbergplaatsen zijn, en langs de binnenkant zie je dan een gewone wand.....
Waartoe dienen deze deuren dan ?
Bijgevolg zal ik dus langs de binnenkant kasten voorzien, die op deze deuren aansluiten.
 
hmm ik dacht dat het een ambulanse wagen ging worden in plaats van een camper .
 
Beyond, manneke, en dat allemaal op deze schaal? :O

........

De laatste 4 foto's zijn niet van mijn werk hoor, deze komen vanop het www, en zijn in schaal 1/35...

Maar toch bedankt voor de reactie en je lof :$

Grtz,
Beyond
 
Beyond,
mijn commentaar sloeg wel degelijk op UW model, niet op de pics van derden...
 
:$:ph34r::$:)

Bedankt ExSerCo, nogmaals merci voor de mooie woorden...^^

Hier nog enkele foto's met verschillen qua deuren van de echte voertuigen:







En hier een voorbeeld met de deuren open:


Bron van alle foto's:www


Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan