Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Hey Beyond, :)

Dat lijkt me een heel schoon dingsken te worden. Doe zo voort man en zet alle deuren maar open, kwestie van iets van binnen te kunnen bewonderen. ;)
 
Hola, dat is een leuke bezigheid, fijn spul, ik hoop hier snel foto's van te mogen bewonderen. GUnit.
 
Voila, voor de liefhebbers van foto's ;)

De binnenkant van de cabine nog wat aangepakt, zoals:
de ramen gemaakt
enkele veldflessen en wegenkaart,
en een jas toegevoegd

Hier de -foto-
001-1.jpg

002-1.jpg

De mouwen van deze jas zijn wat aan de lange kant, ik weet het, mijn vrouw heeft mij er op gewezen :O, en deze zijn reeds bij de naaister van dienst (ik dus :wacko:) ingekort :)

En ook het chassis wat met de verfborstel behandeld:

007-1.jpg

Grtz, tot de volgende ;)
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Man man,

Dat ziet er allemaal goed uit, verder doen....
 
Vandaag niet veel tijd gehad, maar toch een kleinigheid gedaan ;)

De cabine ineen gezet en vastgekleefd, en daarna de kieren geplamuurd en geschuurd...

008-1.jpg

024-1.jpg

025-1.jpg

026-2.jpg

En de laadvloer heeft een lichte wash met raw umber ontvangen:
027-1.jpg

That's all folks ;)

Beyond
 
Zou het bijna vergeten :(
Heb ook nog wat met pigmenten zitten knoeien :wacko:....

018-1.jpg

020-1.jpg

;)
Beyond
 
Dat is dus echt niet grappig meer. :P

Ziet er toch echt goed uit. Keep on going. Gaat goed zo.

En stop het dio maar lekker vol met van die leuke kleine details. Zoals de kleding. En idd. Wel even aan het vrouwtje vragen. Die hebben daar vaak veel kijk op. :huh:
 
Zo beste makkers,

Vandaag een vlugge update, ik moet deze avond nog weg, maar wou jullie laten delen in de gevorderde werkjes van de twee laatste dagen :)

Vooral aan het interier zitten werken van de kofferaufbau.

Zoals er zijn:

Een kleurtje voor het interieur:
006-1.jpg

De bank en de tweede tafel:
012.jpg

En hier komt deze te staan:
005-1.jpg

Dan de kasten achteraan (sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, camera heeft het soms moeilijk met scherpstellen van kleine voorwerpen :O):
016-1.jpg

007-2.jpg

Deze komen achteraan:
027-2.jpg

026-3.jpg

025-2.jpg

En als laatste nog getracht om een beeld te geven met de zijwanden en het dak :wacko::
021.jpg

022.jpg

Zo, dat is het voor vandaag....

Graag jullie mening, en mocht iemand van jullie opmerkingen hebben of vragen...
Laat maar horen ;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor, bijna zonde om het geheel straks helemaal dicht te maken. Misschien een idee om de opbouw los te laten. Dan kan je de binnenzijde nog altijd tonen.

Met scherp stellen van kleine onderdelen. Ik zie dat je de ene foto wel goed hebt en de andere niet zo scherp. Waarschijnlijk zit je dan te dicht bij. Het brandpunt is dan niet ver genoeg. Neem eens 10 cm afstand of verder.
 
ik vind het best goed hoor mischien nog een oude telefoon boven op het kastje :-) hehe
 
Modelengeneer, bedankt voor de tip, heb er even aan gedacht om het dak los te laten, maar ga dit niet doen, ik zou het nooit mooi genoeg kunnen afwerken, het model is daarvoor veel te klein :wacko:
Er zal toch een kleine mogelijkheid zijn om binnen te kijken via de ramen en de achterdeur, die ik nog moet maken :O
Hetzelfde gedacht heeft ook in mijn hoofd gespeeld voor de bunker, maar heb deze ook vast gemaakt voor dezelfde reden....

Thanx GUnit ;)

ik vind het best goed hoor misschien nog een oude telefoon boven op het kastje :-) hehe

Amazone, details zijn komende, ben er mee bezig ;)
Bedankt om mee te denken...

Grtz,
Beyond
 
Ik heb al gezegd dat ik deze volg, maar weet helaas geen commentaar.
Do zo verder zou ik zeggen.
 
Even een kleine melding, alvorens de update.

Aan het tempo dat het vooruit gaat, ben ik niet zo zeker of ik het volledige diorama zal afgewerkt krijgen tegen de vooropgestelde datum van 6 juni :huh:
Het gaat maar langzaam vooruit, naar mijn gedacht :(.
En vanaf morgen heb ik wel 10 dagen verlof, maar 6 dagen daarvan ga ik op reis met het gezin :P, maar jammer genoeg tijdens die dagen geen modelbouw :(

Maar, beste modelbouwmakkers, ik ga alvast mijn best doen om deze Opel Blitz Funkwagen af te werken tegen die datum, en ook mijn best voor het volledige diorama :unsure:, we zien wel.....

En nu het leukere nieuws ^^.
Vandaag (speciaal voor Amazone :nowink:), wat kleine werkjes verricht :O.
Zie volgende foto's, die meer zullen vertellen zonder woorden dan ik kan typen ;)....

Hier gaan we dan:

De onderdelen, waarvan de kistjes nog niet op de volgende foto's staan, deze zijn "geprepareerd" om te schilderen...:
001-2.jpg

En hier de eerste reeds op hun plaats:
002-2.jpg

En hier enkele foto's van het totaalbeeld, zoals het nu is, en daar jullie gek zijn :-)D) van foto's, een paar keer dezelfde, maar lichtjes uit een andere hoek;):
005-2.jpg

006-2.jpg

007-3.jpg

008-2.jpg

Nu maar hopen dat ik een mooi resultaat kan krijgen met de verfborstel :wacko:

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Knap wat je hier neerzet, en een compliment voor je oog van detail.
Ga zeker verder, want je zet een knap stuk werk neer.

Groeten,
Swa
 
:D thx dat bedoel ik nu zeer netjes werk en als het niet voor 6 junie klaar is moeten ze de invatie maar uitstellen :D

doe rustig voort beyond want dit zie ik graag
ziet er heel netjes uit man ook al zijn het maar kleine frulle dingetjes het zijn deze stukjes die je werkstuk groot maken 8)
 
Hey Kurt, Swa en Amazone,

Bedankt makkers, leuk om jullie reacties te lezen, doet deugd ;)

Heb vandaag wat zitten schilderen, maar ik moet nog foto's nemen.
Als ik deze heb zal ik ze zeker posten ;)

Groeten,
Beyond
 
Hier dan het verslagje van de Opel Blitz.

Vandaag de onderdeeltjes van gisteren in de verf gezet.
Even foto's genomen, daar deze veel duidelijker maken dan dat dit onder woorden te brengen is...
Het is nog niet volledig gedaan, nog wat kleine deails toevoegen en alles in de matte vernis zetten....

zo, tot later makkers.........


Héhé, ik weet het, jullie willen fotootjes zien hé?

Alléé, omdat jullie zouden stoppen met zagen ;)

001-3.jpg

004-2.jpg

012-1.jpg

007-4.jpg

009-1.jpg

016-2.jpg

017-1.jpg

Genieten maar :8, hoop ik toch......
Greetz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Zeer goed initiatief man dit aanbrengen van interieur in deze kleine schaal.
't Zijn de kleine dingen die het toch nog altijd doen hé .
 
Heel erg netjes hoor.

Héhé, ik weet het, jullie willen fotootjes zien hé?

Alléé, omdat jullie zouden stoppen met zagen

Weet je wel wat je vraag??

Nee??

Dat je nog meer foto´s mag plaatsen om ons gezaag tegen te gaan. :P:P:P:P Anders wordt er straks nog meer gezaagd. :O:O
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan