Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Voila, buikje vol, dus nu de update :)

In de cabine heb ik de versnellingpook en de handrem geplaatst:
02.2.010.JPG

En aan één zijkant heb ik een kistje gemaakt met er bovenop de krik, en daarnaast een jerrycan bevestigd:
02.010.JPG

Nog binnen in de cabine heb ik een "raamontdooimechanisme"(??) gemaakt naar een foto op het net gevonden (wou deze hier plaatsen, maar ik kan ze niet downloaden :()
Hier echter een link naar de site: USSRs Military pics
02.2.015.JPG

En zo ziet ze eruit in haar geheel:
02.010.JPG
02.2.012.JPG
02.2.014.JPG

Er zijn hier en daar nog onderdelen die los zitten hoor, dus niet panikeren over de kieren en scheve delen :nowink:

Grtzzzz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Nog even getracht om foto's te maken van de binnenkant van de cabine, echter wel moeilijk scherp te stellen....
02.2.016.JPG
02.2.017.JPG

Zo, laat het maar horen wat jullie er van vinden ;)

Gegroet,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
De foto van iets verder af nemen en de fotocamera op een verhoging zetten zodat je steun hebt. Dan de achtergrond wit houden bijvoorbeeld een stuk papier en dan inzoemen met de macro. Dan zul je echt een mooiere foto hebben. Dat ondersteunen kan bijvoorbeeld op een blokje hout of een stapeltje boeken. Ook kun je een mini statiefje aanschaffen, vaak maar een paar luttele euri´s. :$
 
U vraagt, ik luister :nowink:

Hier nog een foto, heb de cabine omgedraaid, ik denk dat er te weinig licht bij kon om scherp te stellen ???
Maar deze keer is het dus wel gelukt :D
02.2.015.JPG

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Awel man, da's een schoon stuksken, den Blitz krijgt stillekens zijne vorm. Prachtig, en op zo'n schaal.... goed he.
 
Dat ziet er idd goed uit. Misschien anders eens kijken of je een ander stuurtje hebt. Eentje die wat dunner is. Schaal geralteerd. krijg ik mijn kolenschoppen niet om het stuurwiel heen. :O
 
Misschien dat enkele foto's over het interieur van een echte Opel Blitz kunnen helpen?
Origineel voertuig nog steeds in de originele kleur. (jammer genoeg niet in mijn garage)















voor alle zekerheid nog een fototje van het rek met de jerrycans. Er is identieke aan de andere zijde van het voertuig.
Hoop dat het kan helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Erwin voor de mooie foto's (alweer wat ideetjes erbij :D)
Wat die jerrycan houder betreft, de mijne is ook gemaakt naar een origineel voorbeeld, maar ja, er waren enorm veel uitvoeringen.....
Zeker wat details zoals dit betreft....

Verder wordt "mijn" Blitz een "speciale" uitvoering, 't is te zeggen, geen gewone Blitz...., maar later wat meer hierover :P ;)
'k Wil er een beetje de spanning inhouden, want volgens mij wordt het een redelijk uniek exemplaar in deze schaal :s

Een ander stuur wordt even zoeken in de rommeldoos :O:@:wacko:
Die verd**de macrofoto's ook...:@ :nowink:

Bedankt alvast om mee te denken en raad te geven ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik kijk er met spanning naar uit ! Hopelijk straks meer...
 
Een update zal niet voor onmiddelijk zijn, sorry.. :(
Ben even (tijdelijk) in beslag genomen door een vriend zijn trouwfeest, ik was namelijk getuige, en daardoor tijdelijk geen modelbouw :sleep:
Maar als ik kan, begin ik morgen terug :)


PS: Is er nog niemand iets opgevallen aan de Blitz???
Iemand een idee welke uitvoering het wordt? ;)
Tipje: Het is in deze schaal niet verkrijgbaar in kit, en ik ben het in 1/72 ook nog nergens tegengekomen..
( mocht er iemand het al ergens gelezen hebben, laat de anderen dan even raden... Ben benieuwd of er iemand opkomt ;) )

Oh, en blijkbaar weet iedereen reeds welke uitvoering het wordt .....:nowink:
Niemand die reageert, of een gokje waagt.....:P
Degene die het weet kan een mooie prijs winnen...... een weekje de afwas komen doen ;)

Binnenkort meer hierover :wub:

Grtz,
Beyond
 
Vandaag "slechts" een geschreven update, de foto's zullen voor morgen zijn.

Veel is er niet echt gebeurd...
De bunker is aaneen gezet, de kieren dicht geplamuurd en geschuurd, en terug een laagje verf gekregen.
Verder wat kleine "prularia" (dio-accesoires) ineen gestoken.
En dan het meest tijdrovende, de Opel Blitz ..........
Bij deze heb ik het kistje met krik er terug afgenomen, en enkele nieuwe gemaakt.
Ik was niet zo tevreden met het resultaat van het vorige kistje...
Ook de jerrycan is verplaatst, doordat de nieuwe kisten anders niet geplaatst konden worden.

Ook heb ik reeds een zijkant gemaakt voor de bovenbouw, maar deze zal nog even niet te zien zijn (nog te weinig kandidaten voor de afwas ;) )

Verder heb ik nog te melden dat er géén stuur te vinden is in de rommeldoos :(, dit wordt dus scratchen met ijzerdraad :O)
En ik heb besloten om de fietser niet te gebruiken (sorry Modelengeneer, ik weet dat je deze graag had gezien op het dio, maar wees getroost, een fiets komt er wél op....)
Er zijn ook nog enkele onderdelen op komst van Duitsland....

Tot in Hoboken morgen (eigenlijk al vandaag ;)), of tot de volgende update (mét foto's ;))

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Zo, hier ben ik terug, met enkele foto's van de Opel.

De nieuwe kistjes:
025.jpg

026.jpg

027.jpg

028.jpg

Straks nog enkele foto's maken van de rest....
Moet even wachten tot de battery terug power heeft ;)

Ge weet het, alle info, reacties, (opbouwende ;)) kritiek,... is meer dan welkom.

Grtz,
Beyond
 
Hmmm, zal wel niet veel verschillen, maar je hebt wel een punt denk ik :(
Zal zien wat ik kan doen ;)

Bedankt en de groeten,
Beyond
 
ik vind ze tog wel goed geslaagt hoor ook al heb ik geen verstand van plastic bouw . tog als leek vind ik ze tog goed gelukt
 
Die straps waren wel iets smaller, ik hoop dat je dit even kan veranderen. Snel weer een update aub. Dit moét toch een zeer levendig totaalplaatje worden straks ?!
 
Hoi makkers,

Twee tegen één, zal maar de meerderheid volgen, dus bij deze is de strap aan de jerrycan aangepast ^^. (nog :nowink: foto)

Was haast vergeten om de foto's te posten :$, door het bezoek aan Hoboken...:P

Maar bij deze:
De accessoires
02.012.JPG

De opbouw
D-day diorama 012.JPG
D-day diorama 019.JPG
024.JPG


Voor de rest, heb ik vandaag nog een eerste dunne laag verf gegeven aan het chassis en de kistjes geplamuurd
025.JPG
02.014.JPG

ook een klein detail aan de achterwand geplaatst, dank zij de foto's van Erwin
(er moet nog wat detail bijkomen...)
En na de tip van Modelengeneer, een ander stuur.....(-tje :O:wacko:)
02.2.018.JPG
02.2.019.JPG
Graag jullie input, hoe futiel het ook mag zijn, alles wordt overwogen :D
Vragen? Vraag maar....

Grtzzz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Dat nieuwe stuurtje is toch perfect geworden. Deze maat doet mij echt heel veel meer lijken op de werkelijkheid. Een stuur is vaak toch heel goed te zien in zo´n model.

Petje af hoor. Keep on going. :D
 
Bedankt Modelengeneer,

Zoiets van jou te horen, is voor mij een mooi compliment ;)

Ben hier terug met een update, en om een tip van de sluier lichten :P.

Ik ben een trage bouwer, maar blijkbaar toch sneller dan jullie raden :laugh::laugh::laugh:
Ofwel had ik beter niet verteld wat de prijs was :nowink:
Zal de afwas maar zelf doen :(

Het wordt een Kastenaufbauw, zoals het type van de Opel Blitz Sanka (ambulance).
Maar er waren verschillende uitvoeringen, voor verschillende functies.
Ik heb een andere uitvoering gekozen dan de Sanka.....,maar meer duidelijkheid hierover binnenkort ;).

Straks de foto's van de werken, moet deze nog uploaden :huh:, ben wat te vlug geweest met schrijven zie ik nu :wub:

Tot zo,
Beyond
 
Hiermee is het begonnen, een stuk plasticcard en een (?papier-?:nowink:)snijmachine. Handig om mooie rechte stukken te snijden.

036.jpg

Daarmee, samen met veschillende soorten styrene strips, werden dan de zijkanten gefabriceerd:

035.jpg

020.jpg

024.jpg

Testfitting van de eerste zijkant:

018.jpg

En zo staat het er momenteel bij:

050.jpg

048.jpg

047.jpg

046.jpg

Het is nog verre van afgewerkt, maar ik kon het niet meer laten om dit jullie te onthouden (ben veel te nieuwsgierig naar jullie commentaar & reacties :wub: ;))

Grtzzz,
Beyond
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan