Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

@Erwin,
Je hebt volkomen gelijk, de bunkers waren nieuw, maar je mag ook niet vergeten dat staal en ijzer onmiddellijk beginnen te roesten , al voor deze in gebruik worden genomen door contact met de luchtvochtigheid...
En ook niet vergeten dat de verf die dit wat moet tegengaan, in die tijd, van zeer povere kwaliteit was, dus met dit in gedachten heb ik die verwering aangebracht....
Wat het beton betreft, daar wordt wel rekening mee gehouden, zoals je kan zien, geen schade....;)

Toch bedankt voor je input.

@Modelengeneer, Merci :$

Grtz,
Beyond
 
................
mischien ook een paar decals van een doodskop of bliksemschicht......... .

Vandaag een decalsheet gekocht via evilbay, hopelijk staat er iets tussen die ik hiervoor kan gebruiken ???
Anders maak ik zelf wel iets ;)

Grtzzz,
Beyond
 
Weer mooi werk aan deze dio :)

Persoonlijk zou ik de roest op de deur wat terugschroeven, misschien een drybrush met de oorspronkelijke kleur ?
Om de verwering van het beton realistisch te krijgen zult ge nog flink wat werk hebben. Ze waren wel redelijke nieuw, maar toch blootgesteld aan wind en zeezout. Ben heel benieuwd hoe ge dat gaat aanpakken. Maar als ik de rest van uw werk zie, ben ik zeker dat het gaat lukken.

Groeten,

Pascal
 
Beyond, ziet er al heel goed uit, het begint langzaamaan tot leven te komen!
Wat de 3.7cm betreft, ik heb minder goed nieuws, ik heb wel twee verschillende technische tekeningen, maar deze zijn echter beide van de marine-versie.
Maar ik blijf verderzoeken!

Johan
 
...........
Wat de 3.7cm betreft, ik heb minder goed nieuws, ik heb wel twee verschillende technische tekeningen, maar deze zijn echter beide van de marine-versie.
Maar ik blijf verder zoeken!

Dag Klein Lowietje,
Alvast bedankt voor de gedane moeite.
Als het toch even zou kunnen, zou het mogelijk zijn om op één of andere manier toch een kopie door te sturen van die technische tekeningen?
Er zal wel bruikbare info op staan denk ik...

Grtzz,
Beyond
 
Persoonlijk zou ik de roest op de deur wat terugschroeven, misschien een drybrush met de oorspronkelijke kleur ?

Na de reactie van Erwin/Oostende ben ik beginnen denken over die roest op de poort, en inderdaad,Erwin heeft daar een punt, het zou beter zijn als deze wat afgezwakt wordt.
Maar ik zal daar op een later stadium naar kijken, moet toch nog het één en ander aan de bunker doen, zoals de kieren dichten tussen de onderkant en het dak. Deze zullen permanent met elkaar verbonden worden....

Bedankt voor het meedenken ;)

Groeten,
Beyond
 
Beyond, ik maak er direct werk van! Wegens copyright zal dit via PM gebeuren.

Johan
 
.......ben toevallig voorige zomer in normandie geweest en ook bij die bunkers, zeer indrukwekkend.Wat u tot nu toe al hebt staan leunt al goed aan bij het echte.......

Bedankt Val, dit is een zeer mooi compliment :wub:

Grtz,
Beyond
 
Willen jullie eens je gedacht geven ivm deze trap?
Vinden jullie dit goed staan? Of laat ik hem weg?
Zelf geraak ik er niet echt uit....
alles staat er gewoon los op, dus er kan nog iets scheef hangen of staan...
DSC04345.JPG
DSC04348.JPG

Bedankt mannen.

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
:) ik vind hem zeker staan hoor ik zou hem dan ook gebruiken ziet er mooi uit
 
De trap staat er volgens mij ook goed, maar zou je het bruine hekje niet veranderen naar iets dat meer aansluit bij de trapleuning? Die lijken meer 'schaalcorrect' dan de iets of wat speelgoedachtige bruine. Of had je daar nog andere plannen mee?
Johan
 
Bedankt voor jullie reactie, mannen.

@Klein Lowietje,
Misschien is het dat wel die mij niet gaat, zal eens iets anders maken en zien wat het geeft...
Nog een vraagje; Heb je reeds een mail gestuurd? Ik heb namelijk een mail verwijderd zonder open te doen, en nu vind ik het niet terug van wie het kwam... Sorry hoor.

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey beyond,

Ziet er allemaal heel goed uit man. Trap zeker laten staan, maar goed verweren omdat hout zeer vlug verweerd, zeker in een zoute omgeving, gelijk het metaal van deuren en uw roosters van de ventilatieopeningen. Kijk maar naar foto's van toen, een WN heeft altijd trappen, uit beton of hout.

Beyond, ik heb gelezen dat je niet goed weet hoe je verweerde verf moet maken, geen probleem, gebruik een lichtere kleur dan je basiskleur van je deuren, Dit is het eerste kleur die je aanbrengt. Daarna breng je een donkere kleur, meestal gebruik ik panzergrey gemengd met een donkere roestbruine kleur, aan, maar binnen de lichtere verkleuring, zo bekom je een soort van 3-D effect op de plaatsen en lijkt het dat eerst de verf verbleekt en dan naar de afschilfering gaat. Vergeet zeker de roeststrepen niet naar beneden te trekken die afkomstig zijn van de regen.
 
Hey beyond,

.............................

Beyond, ik heb gelezen dat je niet goed weet hoe je verweerde verf moet maken, geen probleem, gebruik een lichtere kleur dan je basiskleur van je deuren, Dit is het eerste kleur die je aanbrengt. Daarna breng je een donkere kleur, meestal gebruik ik panzergrey gemengd met een donkere roestbruine kleur, aan, maar binnen de lichtere verkleuring, zo bekom je een soort van 3-D effect op de plaatsen en lijkt het dat eerst de verf verbleekt en dan naar de afschilfering gaat. Vergeet zeker de roeststrepen niet naar beneden te trekken die afkomstig zijn van de regen.

Bedankt voor de uitleg, Swaken.
Het is dan zo een beetje dezelfde techniek als het chippen....
Zal ik zeker proberen ;)
Bedankt man.

Vriendelijke groeten,
Beyond
 
Prachtige trap, hij hoort er helemaal bij ! GUnit.
 
Bedankt voor de reactie maatjes ;)
De trap zal blijven......

Zopas de laatste werkzaamheden voor vandaag gedaan.

Het hekwerk wat aangepast, zoals Klein Lowietje had voorgesteld:
05-77.JPG

De deurklink:
05-78.JPG

En wat aan de Opel bezig geweest:
02.008.JPG
02.009.JPG

nb: Een echt laagje hout (aanmaakhout voor sigaren) op de laadvloer gelegd, hoewel er niet veel van zichtbaar zal zijn....

Grtz, (en slaapwel),
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Het zijn de amper zichtbare details die het hem doen. Het is immers daar waar de mede-modelbouwers op zoek gaan naar "foutjes", "onvolkomenheden". Met deze details pareer je de snuffelaars, én ze worden aangenaam verrast ! Dus niks dan voordelen, zo'n gedegen detaillering. Op de wedstrijdtafel hetzelfde, al kan ik daar niet van meespreken...
 
Beyond, het ziet er al heel goed uit! Ik kijk al uit naar het vervolg!
Ik heb de email nog eens verzonden, mijn adres begint met taw, dus niet weggooien!
Good luck,
Johan
 
Heb vandaag nog wat verder gewerkt aan de Opel Blitz.
Straks nog enkele foto's maken en dan ga ik ze posten.

@Klein Lowietje,
Je mails zijn goed ontvangen.
Waarvoor veel dank.

Groeten aan allen,
Beyond

PS: Is er nog niemand iets opgevallen aan de Blitz???
Iemand een idee welke uitvoering het wordt? ;)
Tipje: Het is in deze schaal niet verkrijgbaar in kit, en ik ben het in 1/72 ook nog nergens tegengekomen..
( mocht er iemand het al ergens gelezen hebben, laat de anderen dan even raden... Ben benieuwd of er iemand opkomt ;) )
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan