Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

ik dacht dat je niet kon schilderen ?
ik vind het er tog strak uitzien hoor.
:D:D:D
 
Hey Beyond,

Ziet er fantastisch uit ^^ Wat een details zeg :O

Groeten, Pascal
 
Komt helemaal in de pocket Beyond ! GUnit.
 
Tijdens de laatste vrije uurtjes voor mijn vertrek op reis, nog wat bezig geweest met prutswerkjes voor het diorama :)

Deze keer niet voor de Opel Blitz, want daar neem ik graag de tijd voor :8.
Wel enkele figuurtjes beginnen ineen steken en/of verbeteren....
Hier twee foto's van de figuurtjes, één van de voorkant van de figuren, één van de achterkant.
Op de bovenste rij zie je de figuren die ik wat proberen te verbeteren heb (helemaal linsboven zie je twee dezelfde figuren,de linkse is de originele, de rechtse daarvan heeft reeds een opknapbeurt gekregen :8)
De twee andere rijen zijn de Preiser figuren die ik eens gekocht had voor een ander dio... ;)

015.jpg

016-3.jpg

Zo, tot binnen een week ofzo :(
Zal toch proberen om eens aan een pc te geraken, zodat ik jullie updates kan volgen :P :laugh::laugh::laugh:

Grtzzz,
Beyond
 
Erg leuke figuren, al vind ik de Preisers er met kop en schouders bovenuit steken inzake detaillering. GUnit.
 
Hey Beyond, ga je ze alle 15 gebruiken voor je dio?
Ik benijd je niets, al dat klein grut schilderen.:laugh::laugh:
Schaal 1/35 vind ik al zo moeilijk en dan in 1/72, ja man.
Maar als ik de Blitz bekijk, ligt dit jouw wel. Die brailleschaal.

Erik.
 
Hier ben ik terug van weggeweest ;)

GUnit, je hebt de nagel op de kop geslaan, die Preiser figuurtjes zijn echt wel superieur aan diegene die er bij liggen....
Maar ik denk toch van die andere ook te gebruiken...

Modelbouwerke, Ik ben nog niet 100% zeker of ik deze allemaal ga gebruiken, maar ik heb er nog liggen die kandidaat zijn ;)
Mogelijk worden het er nog meer, of misschien wat minder, hangt er een beetje vanaf hoe het allemaal uitkomt op het diorama...:s
We zien nog wel...

Bedankt voor jullie reacties :)

(It's good to be back home...:)) )

Grtz,
Beyond
 
Fijn dat mensen nog liever weer thuiskomen dan dat ze zin hebben om op reis te vertrekken. Is bij mij net zo, ik ga graag, maar ik begin onmiddellijk dingen te missen en voor ik het weet, denk ik weer aan het thuisfront, de hobby's, het forum...erg he.

Ik kijk uit naar het figurenschilderwerk.

GUnit.
 
Dag beste makkers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update gegeven heb :ph34r:.
Jah, de naroes van een weekje weg, en het mooie weer....:wub:
Ik heb echter niet volledig stil gezeten, maar het waren prutswerkjes die niet echt zo belangrijk waren, of niet volledig af....
Nu heb ik echter wel enkele foto's die ik jullie niet wil onthouden :nowink:

Op de opbouw is niet veel veranderd.
Slechts ramen in een kleurtje gezet, "glas" in geplaatst (welke op de foto niet eens zichtbaar is ! :@ ) , en voor de achterwand een basisplaat gesneden in plastic card.
045.JPG

;)
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Ik denk dat ge een 1ste klas ramenwasser in dienst hebt :laugh: :laugh: Ziet er heel mooi uit. Welk kleur gaat de Opel krijgen ?

Groeten, Pascal
 
..........................................><
En dat was waar ik in de week mee bezig ben geweest..........><
@Pasal, even verder lezen, en je krijgt een antwoord op je vraagje ;)

Gisteren en vandaag met iets anders bezig geweest....
Het is nog niet af, maar toch het grootste deel ;)......straks meer...


Al van vóór deze groepsbouw had ik het idee deze Opel Blits funkwagen eens te maken.... Zo begon de zoektocht naar informatie.....
Amai amai, hier zijn dus zeer moeilijk foto's van te vinden, dus zeker een probleem voor foto's van details...:(
Na enkele maanden zoeken had ik een behoorlijk aantal foto's verzameld, maar slechts 1 onduidelijke foto van een belangrijk onderdeel, de antenne, die achterop de truck gemonteerd is.
Om mijn zoekgebied te vergroten, ben ik op enkel andere forums gaan zoeken, en onlangs heb ik daar ook een topic lopen met enkel de Blitz....
Ook daar was moeilijk aan de gewenste info te komen :@:(
Enkele weken geleden heb ik dan besloten om hetzelfde draadje op ons nl zusterforum te plaatsen.
Ik had zelfs de vraag niet gesteld, toen er iemand een reactie plaatste met enkele foto's uit de reeks van WWP, (Wings and Wheels Production) Opel blitz in detail
07 D-Day camo WWP Opel blitz.jpg
08 D-Day camo WWP Opel blitz in detail 02.jpg

Toen ik de foto's zag kon mijn geluk niet op :D (en ik ben al een tijdje op zoek naar dat boek....:O )
Ook de tekst die bij de tekening staat was een duidelijk gegeven....
Zo wist ik meteen welke Opel Blitz ik ging maken :laugh:......
06 D-Day camo WWP Opel blitz in detail 01.jpg


Dus, om terug te komen op gisteren en vandaag....
Ik ben bezig geweest met volgende ingredienten:
02.1.001.JPG
02.1.002.JPG
02.1.004.JPG

Met dit als resultaat op vandaag:
02.1.005.JPG

Er moet nog één en ander bijkomen hoor.....;)

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Dat noemen ze scratchen van de bovenste plank.....
Nice, man....
 
:D yep ziet er wel heel goed uit al die kleine frulletjes mooi mooi
 
Bedank mannen.

Zeg, een vraagje,
Weet er iemand welk deel van deze telescopische mast als eerste naar boven gaat?
Is dat het bovenste of het onderste?
(is een beetje belangrijk om te weten, kan anders niet echt verder :( )

Grtz,
Beyond
 

Beyond, als ik zo deze foto bekijk, dan zou ik denken dat het smalste deel telkens uitschuift naar boven. Een beetje het principe van ouderwetse auto-antennes. Alleen kan ik je niet zeggen of het deel per deel is dat eruitkomt, of dat alle delen gelijkmatig en gelijktijdig naar boven gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He, he, he, toevallig een weetje omdat ik het eens gezien heb.

Dit is een mast die zoals een werphengel werkt. je kunt aan de molen draaien als het ware. hierdoor zal de mast omhoog gaan. Dan zal deze dus deel voor deel uitschuiven. Zie het maar als die hengel. Gaat ook nog eens heel erg rap. ;)
 
Holy smoke !!! Prachtwerk, dit is iets wat jij als de besten kan Beyond ! Niet te geloven die fijnheid van die antenne, gaaf man ! GUnit.
 
beyond ik wil niet afjagen maar heb je hier nog aan voort gedaan :$
 
Amaai, dat verbaasd me nogal eerlijk gezegd, twee keien van "brains" die de uitleg geven, maar zonder dat er ook maar eentje de woorden "telescopisch uitschuifbaar" gebruikt :laugh:

Als dat katrollen zijn aan de zijkant, dan lijkt het overigens logisch dat het ding uitschuift in de volgorde : smalst - smal - dikker - dikst (ik kom dus weer als laatste :( )
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan