Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

...alleen en ik weet niet of dit standaard was of niet maar ik zou persoonlijk de trekhaak van voor veranderen door een winch....

Dag Amazone.
De trekhaak is nagemaakt van foto's van een echte Opel Blitz, zoals deze in die tijd gebruikt werden...
Geen winch dus (en gelukkig maar, denk dat deze trekhaak wat makkelijker te scratchen is ;) )


Bedank voor het meedenken en je reactie :).

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Kan je het bericht nog eens herhalen? er zit wat storing in de ether....


En nu weet ik intussen hoe het komt, blijkt die driepoot de top van de antenne te zijn...
Zal deze dus moeten opnieuw maken :angry:, en deze monteren op de top.... (en ik die zo blij was dat de antenne af was... NIET dus :( )

Mijn schuld dus van de slechte ontvangst :dry:

Grtz,
Beyond
 
pfff...als ge dit moet nabouwen op 1/72, daar ga je toch een tijdje zoet mee zijn.
 
pfff...als ge dit moet nabouwen op 1/72, daar ga je toch een tijdje zoet mee zijn.

Jah, zeg dat wel, ik weet nog niet goed hoe ik het zal aanpakken :wacko:
Zal waarschijnlijk een simpeler versie zijn.....

Als er iemand tips heeft..., laat maar horen ;)

Grtz,
Beyond
 
hmm lijkt me tog niet zo mooilijk ;)

draai 5 of 6 novenant ge nodig hebt ijzer draadjes plooi ze naar alle kanten en trek een krimpkous of iets dergelijks over het gedeelte dat bij elkaar gedraait is zodat je het niet ziet. en klaar is klara :D tip ( gebruik dunne draad :D:D )
 
:laugh: kan het niet laten sorry :laugh: mischien garen draad en de uit ijnden met secondelijm insmeren zodat het stijf blijft staan. allee je snapt wel wat ik wil zeggen :D

ook heb ik eens gezien bij mijn broer plastic warm maken en er een paar sprieten uittrekken :D

ik laat dit helemaal over aan jou byond het komt zeker goed .

en wat de winch betreft np ik vind de trekhaak heel mooi:)
 
hmm lijkt me tog niet zo moeilijk ;)

draai 5 of 6 navenant ge nodig hebt ijzer draadjes plooi ze naar alle kanten en trek een krimpkous of iets dergelijks over het gedeelte dat bij elkaar gedraaid is zodat je het niet ziet.

Dat is een goede tip Amazone, maar niet vergeten dat ik dit bovenop mijn reeds bestaande antenne moet opbouwen.....:wacko:
En het moet nog een zicht hebben ook hé ;)
Want niet vergeten, bij zo'n bouwsel(tje) gaat dit wel een eyecatcher zijn denk ik, dus moet het wat passen bij de rest van het bouwseltje...
Maar ik hou het in gedachten.

tip ( gebruik dunne draad :D:D )

Kan ik anders dikke draad gebruiken in deze schaal misschien?? :nowink:
:laugh::laugh::laugh:

Thanx,
Beyond
 
De Antenne is eindelijk KLAAR....

Ongelooflijk, maar Mr. Murphy heeft mij deze avond komen helpen....
Ik was reeds bezig met het maken van de antenne naar het voorbeeld van de 251,
en toen ik alle voorbereide onderdelen wou samenvoegen sprong er een klein onderdeeltje
(natuurlijk dat waar het meeste werk in gekropen was), weg uit mijn pincet...:angry:
Ben dan maar even gaan kijken naar de foto's die ik gepost had, en toen zag ik op het zusterforum nog een laatste bericht met wat info...
Ik ben blij dat ik nog even ben gaan kijken, blijkt deze Opel toch een andere antenne te hebben, namelijk één met vier dipolen, zoals mijn eerste gedacht, zoals ik mijn eerste tri-dipool gemaakt heb
(drie, omdat ik de vierde niet had gezien :wacko: )

Dus dan maar opnieuw begonnen...
En zo, enkele uren verder, is dit het resultaat: :O

001-6.jpg

002-3.jpg

005-4.jpg

Dit zal het eindresultaat zijn, tenzij Mr. M alles terug naar de kl... helpt.

Geef gerust jullie mening, graag....

Groeten,
Beyond
 
euu byond wat valt daar over te zeggen.
gewoon subliem dacht ik zo. het ziet er echt goed uit en ik zou het presies ook zo laten . enkel nog een klein vringetje van boven want hij staat presies van boven een klein beetje scheef. maar dat komt wel goed , daar ben ik zeker van.


op naar de mus die net op de antenne is gaan zitten :D:D:D
 
Dag medebouwers,
Ik denk dat ik ga stoppen met bouwen aan deze Blitz.....:tongue:

Het wordt tijd om iets anders te doen.

Zoals het beschilderen ervan.... :P

Ik geloof dat het bouwen af is ;)

Ik heb nog maar één item die ik zou kunnen toevoegen, maar ik weet nog niet zeker of ik het zal doen.
Het betreft namelijk een zoeklicht op de cabine.
Ik weet dat het een mooie toevoeging zou kunnen zijn, maar ik denk dat het een beetje teveel zou zijn....
Daarom graag jullie mening....

Straks enkele foto's.

Tot zo,
Beyond
 
001-7.jpg

002-4.jpg

003-5.jpg

004-3.jpg

005-5.jpg

006-4.jpg

007-5.jpg

008-4.jpg

En voor diegene die nog enige twijfels mochten hebben over de groote van het model:
010-2.jpg

Wat denken jullie? Het staat wel nog wat los op/aan elkaar, dit om beter alles te kunnen schilderen, maar twee vraagjes waar ik graag jullie mening over wil hebben:

* Vinden jullie het bagagerek OK op het dak? Of moet deze er af? (volgens mijn vrouwtje erAF...)
* En zou ik nog een schijnwerpertje maken aan de cabine of zo laten?

Grtz,
Beyond

PS @Modelengeneer, de beloofde fiets ligt er ook bij, echter zonder soupappen, heb geen ijzerdraadje die fijn genoeg is :P
 
Laatst bewerkt:
volgens mij weet je vrouw er niets van :laugh: (joke )
ik vind het mooi zo al die rommel op het dak dat hoort zo .
en daarbij je hebt geen plaats meer voor een schijnwerper, steek je lichten maar aan als je niets ziet :laugh:

daar moet je zelf over beslissen of je kan de schijn werpers er op zetten en het veschil laten zien :ohmy:
 
.........
daar moet je zelf over beslissen of je kan de schijn werpers er op zetten en het veschil laten zien

Als het schijnwerpertje erop komt, dan moet ik het nog maken...:wacko:
Dus momenteel is er geen mogelijkheid om dit te tonen zodat je het verschil zou zien...
Maar mocht het erop komen, dan zou het aan de bestuurderskant, boven de achteruitkijkspiegel komen...

Laat maar horen, maar niet te lang wachten hé makkers, dit zou moeten gebeuren voor de schilderwerken aanvatten :8, en ik zou graag voortdoen, zodat toch tenminste de Opel klaar is tegen de einddatum :huh:

Grtz,
Beyond
 
Beyond schreef :

zodat toch tenminste de Opel klaar is tegen de einddatum

Prima, met die grote antenne is dat een leuk doelwit voor mijn Spitfire :laugh: (Maar dan moet hij wel op tijd vliegklaar zijn hé :unsure:)

Ziet er heel mooi uit, het bagage-rek ? Ik weet het niet, het staat wel goed, maar het neemt ook de mooie vorm van de Opel Blitz een beetje weg.

Groeten, Pascal
 
Hey Beyond, :)

Een beetje gelijk geven aan Pascal, het neemt de mooie vorm weg, en ik vind het te druk. :wub:
Let op, de radiowagen staat eigenlijk nu klaar om te vluchten met al die "rommel" erop vanboven, :wacko:, uw verhaal speelt zich af juist voor D-day, dan dachten de 'moffen' nog niet aan vluchten. ;):nowink:
Ze dachten eerder aan de Geallieerden terug te drijven in zee. :wacko:
Vandaar dat de radiowagen eerder in een rustige pose moet staan, dus niet geladen, maar het is mijn gedacht he. :unsure:

En troost u, mijn D-day dio geraakt zeker niet af.....
 
Deel de mening van Pascal en Swaken.
Zou geen bagagerek op het dak plaatsen.
In het midden de typische driehoek die op elke Blitz stond en eventueel een zoeklicht, maar geen rekje.
Dat stond volgens mij zelfs op geen enkele Blitz.

Zie voorbeeldje

ita0216.jpg

Met dank aan Italeri

Erik.
 
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik begin ferm te twijfelen aan mijn bagagerekje:unsure:
:-)@, moet ik mijn vrouwtje alweer gelijk geven...:tongue:)

Ik vond ook al dat de vorm van de Blitz wat verdoken raakte, maar het rekje leek een mooi detail (maar blijkbaar iets teveel :unsure: )

Zal mij dus maar klaarmaken om nog een spotlichtje te maken :wacko:

Hartelijk bedankt voor jullie input, dit wordt ten zeerste gewaardeerd :)

@Modelbouwerke,
Speciaal voor jou, als Opel liefhebber, nog enkele real time foto's ;) :

blitz03-Kfz305.jpg

Blitz04.jpg

En nog eentje van een model:

PLUS-0092.jpg

Ik heb nog ergens foto's staan, maar het zal op de laptop zijn...

Grtz,
Beyond
 
Ok. Ik geef toe.
Het kan een rekje.
Maar ik zou het niet doen :nowink::nowink:

Erik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan