Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

.........
Maar ik zou het niet doen :nowink::nowink:

Na verscheidene reacties, hier en op andere forums, ben ik het rekje met andere ogen gaan bekijken, en ik denk dat de kogel door de kerk is...
Geen bagagerek, maar wel een spotlichtje :wub:
Dus nog een beetje scratchen vooraleer de airbrush zal uitgetest worden op dit modelletje;)

Bedankt allemaal voor jullie eerlijke mening en voor het openen van mijn ogen...
Zat een beetje met een "tunnelvisie"... Het eindproduct zat zo helder in mijn hoofd, dat ik het geheel wat uit het oog verloren had :wacko:
Dank zij jullie zal het mooier worden (allé,ik hoop toch dat ik het niet zal verknoeien met de AB... :) )

Groeten, en nogmaals dank,
Beyond
 
had je maar van de eerste keer naar je vrouwtje geleusterd :laugh:
 
Zo, zoals reeds gezegd, de porte bagage komt er niet op.
Dus vandaag wat gezocht naar onderdeeltjes in de rommeldozen, die zouden kunnen dienen voor het zoeklichtje.
Deze is intussen af, en de foto's volgen zo dadelijk, ze zijn aan het opladen terwijl ik jullie even op de hoogte van de laagtes breng ;)
Verder heb ik ook nog een zirkonium "diamantje' uit een armband gehaald, en dit om in één van de lichten te plaatsen van de Opel.
Jammer genoeg zijn ze te groot voor het zoeklicht, wordt dus zoeken naar iets anders.. of gewoon een druppel blinkende lak ;)

Tot zo, met de foto's ;)

Grtz,
Beyond
 
Hier ben ik al terug, ditmaal enkel de foto's.
Geef gerust jullie mening ;).

005-6.jpg

008-5.jpg

010-3.jpg

013-1.jpg

Grtz,
Beyond
 
Ziet er goed nagebouwd uit. Heeft ook wel iets, maar het rekje, allez, vond ik ook wel wat.
You're the boss he Beyond ! GUnit.
 
Ik zit met een dilemma...., het bagagerekje komt niet op het dak, dat heb ik reeds besloten, maar ik "mis" iets op het dak...
Nu heb ik twee mogelijkheden waar ik iets mee kan aanvangen, namelijk de welbekende driehoek op het dak van de Blitz, of een generator zoals op de bijgevoegde foto:

Blitz04.jpg

Wat vinden jullie?

Grtz,
Beyond
 
Hallo allo,

Vandaag wat bezig geweest met het ineen prutsen van een generator :wacko:
Zal er niet te veel over uitweiden, aangezien de foto's overduidelijk zijn...

Maar ik zou wel graag jullie mening hebben :nowink:
Zelf ben ik een voorstander van deze generator (is toch weer eens iets anders, en nog niet veel gezien in modelbouw...:P, en dan zeker niet in 1/72...:O)
Let wel, dit is een eigen interpretatie, dus NIET geschiedkundig onderbouwd...

Genoeg blablabla,

011-2.jpg

013-2.jpg

014.jpg

015-1.jpg

001-8.jpg

003-6.jpg

005-7.jpg

006-6.jpg

008-6.jpg

Laat maar horen wat jullie denken :dry:

Grtz,
Beyond
 
Vind de generator wel iets hebben.
En veel beter dan het rekje.
Knap in deze schaal.

Erik.
 
Ferm stukske scratchwerk hoor.
 
Schitterend idee, Beyond.
Verbeteringen kan ik hier niet aanbrengen.
 
yep zeer geslaagt. en die kniptang onder de deur zie ik nu ook voor het eerst :$ knap ditaail
 
Knappe toevoeging zeker weten, weer eens wat anders toch ?
 
Bedankt voor jullie reacties, makkers.
Jullie zijn nog vrij zacht in jullie reacties...

Had je mijn vrouwtje moeten horen toen ik haar vertelde dat ik de ruitenwissers nog vergeten had, en dat ik van plan was om deze van een H0 voertuig te nemen om op de Blitz te gebruiken.....
Ze vertelde mij "ontgoocheld" te zijn in mij :-|:wacko::O
Dat is niet moeilijk genoeg volgens haar :-|.... Zij moet het wel niet maken hé....
Maar ik kan mezelf nu toch niet geven hé ;)
Zal dus proberen om deze te scratchen :wacko:, en mochten jullie toch H0 ruitenwissers zien verschijnen, wel dan zal er hier iemand veel plezier hebben, omwille van mij...

Vrouwen ook hé...

Grtz,
Beyond
 
:laugh: kun je u vrouw niet ruilen voor een mooie bouwdoos :D:D

gelukkig is mijn vrouwtje niet zo n muggezifter :P:laugh:
 
:laugh: kun je u vrouw niet ruilen voor een mooie bouwdoos :D:D

gelukkig is mijn vrouwtje niet zo n muggezifter :P:laugh:

Eigenlijk zou ik haar niet willen missen hoor, ze is mijn allergrootste steun en mijn allerbeste vriend(in) :D
En ik ben wel blij met haar klare kijk op "mijn" hobby, hoewel ze er letter weinig van kent :laugh:
Al meerder keren heeft ze mij op bepaalde punten gewezen die echt wel wat meer aandacht nodig hadden (maar dat blijft tussen ons hé ;) )

Maar terug on topic, heb mij dan maar eens bezig gaan houden met die ruitenwissers, en dit is het resultaat:

019.jpg

Zoals je kan zien, wie laatst lacht.....
Ook de schop heeft een nieuwe steel gekregen, nadat er mij iemand op een ander forum attent op had gemaakt dat de vorige wat aan de dikke kant was..

Pffff, ik denk dat ik er bijna ben, en algauw ga kunnen beginnen met airbrushen...

Tenzij iemand van jullie nog een op- of aanmerking heeft??
Nu is het moment om het te laten weten :nowink:

Grtz,
Beyond
 
:( ik moet tog wel ingrijpen spijtig genoeg .

ik heb eens op het www gaan surfen en wat zag ik opels van voor 1940 hadden geen ruitewissers. opels van bouwjaar 1944 hadden ruitewissers langs boven en na 1950 zijn deze pas naar onder gegaan.

ik had al dit vermoeden maar ben het tog maar eens gaan opzoeken voor de zeker hijt. German WW2 Military Vehicles IV - 1944 Opel Blitz Truck

spijtig voor jou maar je zal ze er af moeten halen :(

ik hoop dat ik het fout heb en andere bronnen me ongelijk geven.
 
Dag Amazone,

Bedankt voor je opzoekwerk.
Het is inderdaad een vergissing van mij :(.
Ik heb mij voor de ruitenwissers gebaseerd op een Opel uit een modelbouwboekje...
Blijkbaar is het een weinig gekend feit.
Maar ik ga dit nu niet meer veranderen, ben vandaag begonnen met het spuiten van de Blitz, en dit nu nog herstellen zou meer schade toebrengen, dan dat het het model zou opwaarderen :ph34r:
Maar dit neem ik wel mee naar een volgende Opel Blitz..., alhoewel dit niet voor onmiddellijk zal zijn:nowink:

Zoals gezegd ben ik vandaag dus begonnen met de spuit te hanteren, en het valt redelijk mee..., enkel jammer dat alle foutjes nu overduidelijk zichtbaar worden :@
En geloof me, het zijn er veel.......:angry:
Nu, ik heb besloten om het zo te laten, kwestie van op tijd klaar te geraken met alvast dit onderdeel van het diorama, vóór de einddatum van de groepsbouw.
Het is per slot van rekening een model met restjes uit de sparebox..
En ik heb mij ingeschreven in de groepsbouw, zodat ik een deadline te halen heb, waardoor ik toch eens een model zou volledig afwerken, en niet voor een "prijs"...
Ook was het een oefening voor mij, ik heb veel geleerd ivm scratchwerk, welke voor mij de eerste keer is dat ik zoveel zelf heb gemaakt :wacko:.
Alsook het spuiten van een model met een airbrush is een eerste keer, en ik zal daar ook nog wel het één en ander door leren :8
De eerste twee laagjes liggen er op, nu begint het fijne spuitwerk van de camo:ph34r:
Ik weet nog niet of ik vandaag (lees dit weekend) nog veel zal kunnen doen :(, ik moet deze avond nog naar een trouwfeest, en morgen gaan we naar de kattestoet in Ieper....)
Maar ik zal wel proberen om de foto's te posten die ik reeds genomen heb van de spuitwerken... maar eerst nog wat verder proberen te doen ;)

Bedankt voor je (jullie) medewerking en het opzoekwerk.

Grtz,
Beyond
 
np beyond ik ga er niet over vallen en voor mijnpart is dit ook goed.

ik vind het al een hele prestatie voor al je werk dat je hier ingestoken hebt. en zoals je zegt veel bij geleert en het is dat wat tog wel telt denk ik.

ik hoop dat het spuitwerk een beetje meevald want het is niet makelijk zon frulletje te spuiten. ik wens je dan ook het allerbeste met dit jobke. ;)
 
Het verfjasje...(1e airbrush ervaring)

:wacko:

Zo heb mijn eerste "echte" ervaring met de airbrush gehad...
De AB die ik gebruikt heb is een Badger 360.

Het was even zoeken en wat gewoon worden, en dit is het resultaat:

Eerst een semi gloss black opgespoten, ipv een grondlaag met primer:

D-daydio019.jpg

D-daydio015.jpg

D-daydio016.jpg

Zoals duidelijk zichtbaar, zijn er veel lijmresten aanwezig :@

Daarna een mix van lichte kleuren, met wat clear vernis erbij:

D-daydio020.jpg

D-daydio026.jpg

D-daydio027.jpg

Daarna, even laten drogen natuurlijk ;), was het tijd voor de camo kleuren.
Begonnen met het roodbruin:

D-daydio037.jpg

Waar de eerste missers begonnen, maar deze zijn reeds bijgewerkt...:

D-daydio030-1.jpg

Dan het groen, een mix van de potjes op de eerste foto:

D-daydio038.jpg

D-daydio039.jpg

Ook hier enkele missers (niet zichtbaar op de foto's), maar deze moet ik nog bijwerken :|

Geef gerust tips en uitleg, die kan ik goed gebruiken :ph34r:

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan