Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Beyond, Dominiek,
Decalpapier is ook als wit vel te krijgen en dus niet alleen transperant. Wellicht is dat een oplossing.

Het spijtige is dat deze markeringen alleen wit zijn.
Dan moet je de omlijning printen, ze uitknippen, zien dat je de omlijning niet mee knipt.
En dat in deze schaal???
Witte decalvellen zijn oorspronkelijk bedoeld om tussen gekleurde vlakken ook wit te krijgen.

Erik.

P.S. Beyond, doe zo verder man, gewoon schitterend.
 
Hey makkers,
Even dit, ik heb ook witte decal vellen liggen, maar zoals Modelbouwerke schrijft, wordt dit nogal omslachtig om deze daarop te printen...
Met als resultaat dat ik de kentekens terug overschilderd heb, en deze opnieuw zal proberen aan te brengen :wacko:
Het ligt niet aan jullie hoor, maar hoe meer ik de foto's zie, hoe minder mooi ik ze vind :tongue:
Toch allen bedankt voor het meedenken en zoeken naar een oplossing ;)

Grtz,
Beyond
 
En dan het volgende, ik had vandaag geen mogelijkheid om aan de Blitz verder te werken, hij staat namelijk klaar om een laagje vernis te krijgen (wat ik graag morgen zou willen aanbrengen ^^),dus ben ik dan maar aan het volgende onderdeel van het diorama begonnen, namelijk de 3.7cm Flak.

Op de eerste foto zie je de staat waarin hij was voor ik het mes erin heb gezet :tongue:
Dan op de tweede foto zie je een onderdeeltje dat verwijderd is en het stukje die in de plaats is gekomen, en dan zie je ook onmiddellijk de reden waarom sommige onderdelen wel "moeten" gescratched worden...
De daarop volgende foto's tonen de Flak zoals hij er momenteel bijstaat, maar hij is nog niet klaar hoor, er moet nog het één en ander bijkomen ;)

Maar ik ben weer teveel aan het zeveren, hier de -foto-

002-7.jpg

003-8.jpg

004-5.jpg

005-8.jpg

007-7.jpg

008-8.jpg

Zo, repliek is meer dan welkom, en op- of aanmerkingen ook...
En mocht er nog iemand info ter beschikking hebben van deze Flak, post maar ;)

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond, alweer een werkje om u tegen te zeggen, ik ben content dat u zoveel updates doet, telkens weer een feestje voor het oog. GUnit.
 
enkele foto s en liks

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.2ndpanzerdivision.com/Lowell%202006/Lowell%20Flak%20a.jpg

dan hier het vast stuk waar hij op stont. fig 7 halfweg de page Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.missing-lynx.com/library/german/flakarticle_dmouritzsen4.jpg

de laders/ http://www.missing-lynx.com/library/german/flakarticle_dmouritzsen32.jpg

ook is het uitijnde van de loop niet juist denk ik dit moet geperforeert zijn en niet zoals hier

voor de rest niets dan goed natuurlijk .
 
Dag Amazone,
Bedankt voor de interessante links. Deze had ik nog niet...
Wel enkele foto's die er tussen staan, maar niet allemaal ;)

Wat betreft die loop, ik weet dat deze geperforeerd zou moeten zijn, ik heb de loop reeds uitgeboord, maar de perforaties zijn veel te klein om na te maken...

Maar blijf gerust info doorsturen ;)

Grtz,
Beyond
 
np beyond ik kan er heel goed inkomen dat de perforaties niet goed kunnen op deze schaal. je hoeft je dus ook helemaal niet te excueren :D ik wou het gewoon ff zeggen . maar dat viel me wel direkt op toen ik de echte foto bekeek.

de middelste link lijkt me wel goed om je dio te verbeteren. hier staat namelijk hoe de flak in het landschap werd ingebouwt. ik vond het tog heel mooie info.

ook heb ik op foto s gezien dat ze niet in actie is dat ze er een jutte zak overtrekken ( de loop )
mischien is dit een idee.
 
Laatst bewerkt:
........
de middelste link lijkt me wel goed om je dio te verbeteren. hier staat namelijk hoe de flak in het landschap werd ingebouwd. ik vond het toch heel mooie info.

ook heb ik op foto s gezien dat ze niet in actie is dat ze er een jutte zak overtrekken ( de loop )
misschien is dit een idee.

Van de flak-"bunker" had ik ook al een foto, maar het is altijd beter om er meer te hebben ;)

Wat die jutte zak betreft, dit is inderdaad een mooi detail, alleen jammer dat de loop dan niet zichtbaar zou zijn...
hhmmm, kweet het nog niet...we zien wel ;)

Bedankt voor je gedacht :)

Grtz,
Beyond
 
Hey Beyond,

Prachtig, dat scratchwerk aan de Flak. Wordt een fantastische dio, niet alleen de bunkers zijn mooi, maar ook de Opel Blitz en deze Flak maken er iets heel speciaals van. ^^

PS : ik heb een waardering bij dit topic geplaatst, 5 sterren, want dat verdient het ;)

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Hey Pascal, je geeft mij teveel eer :$, merci makker.

Deze nacht niet verder gewerkt aan de Flak (het wordt trouwens een 3.7cm/36.) Dankzij Snautzer op het nl zuster forum er achtergekomen, bedankt Snautzer ;).

Door de onzekerheid welke het nu juist was (klein "belangrijk" detail voor mij),
heb ik mij dan maar op het diorama gestort.
Ik ben begonnen met de Flakstelling aan te kleden met houten planken.
Het zaagsel komt mijn oren uit :laugh:

Hier een foto van het echte voorbeeld
flakarticle_dmouritzsen9.jpg

En hier ééntje van de werken in uitvoering op het dio'tje:
001-10.jpg

Nog wat verder geraakt dan dit, maar het is nog niet af...
Het is trouwens sandelhout, je weet wel, om cigaren mee aan te steken, dat ik gebruikt heb. Zeer dun en makkelijk te bewerken (en gratis, gewoon een cigarenroker vinden en rondvragen :D )

Groeten,
Beyond
 
Wow dat hout, da's een machtig goed gevonden spul zeg. GUnit.
 
G,
Kun je bij die laatste foto's van die Flak eens een stukje vn 50 cent plaatsen of zo? Kwestie van een referentie te hebben van de grootte.

SCHITTEREND werk trouwens.
 
G,
Kun je bij die laatste foto's van die Flak eens een stukje vn 50 cent plaatsen of zo? Kwestie van een referentie te hebben van de grootte......


Hey ExSerCo, G ???
Bedoel je GUnit?
Hij zal heel erg moeilijk een foto kunnen maken van de flak...
Het is namelijk de mijne, en ik woon zo'n 120 km van GUnit vandaan :P
Maar ik zal eens een foto maken en posten als het goed is? ;)
Toch bedankt voor de misser, met GUnit zijn werk vergeleken worden...daar voel ik mij wel goed bij hoor :)


@Kurt, bedankt voor je mooie woorden, ik krijg bijna het schaamrood op de wangen :$

Tot straks, met een kleine update.
Beyond
 
Verdorie, ik dacht al dat ik vannacht iemand in mijn hobbykamer hoorde fotograferen !
GUnit.
 
Zo, ik ben terug met foto's :D

Eerst ééntje op aanvraag van ExSerCo, de flak met een muntstuk, wel één van €2.

013-3.jpg

Dan de werken van deze nacht en vandaag.
Ik ben gisteren begonnen met de Flakstelling te bekleden, en heb vandaag dan maar de rest afgewerkt van de stelling.

Geef gerust commentaar ;)

003-9.jpg

004-6.jpg

002-8.jpg

006-9.jpg

007-8.jpg

008-9.jpg

005-9.jpg

Groeten,
Beyond
 
Geef rustig commentaar, zeggen ze dan.....

1/ mijn excuses voor het verwisselen van de namen van de eigenaar van deze flak
2/ amaai, met dat muntstuk ernaast toon je werkelijk dat je echt klein aan het scratchen bent
3/op de laatste foto is mijn enige opmerking tot dusver, dat de planken wat ver uiteen liggen om representatief te zijn op deze schaal. Of liggen ze nog niet vast?
 
Wel Beyon manneke das het van het ik ben opgegroeit bij het leger dus pa was militair ik heb veel militair material gezien zoals jou funkwagen en jou flak wel moet zeggen moest ik niet weten dat het foto's zijn van zelf gemaakte bouwmodelen zou ik zeggen dat het echt was ik doe voor jou mijn petje af heb nog nooit zo een perfecte weergave gezien als dat van jou je zou gerust een oorlog museum kunnen openen oké dan allemaal op schaal maar het is even goed als echt en ik weet van wat ik spreek vooral over oud militair materiaal en zeker duits daar papa in duitsland militair was nog eens petje af doe zeker zo verder
 
@ExSerCo,
Geen probleem hoor van die naamsverwisseling, ik zie het als een compliment ;)
Wat die planken vloer betreft, deze ligt reeds vast, maar het is een "probleem" die nog opgelost kan worden, bedankt voor de opmerking, ik zal er zeker iets aan doen...

@Christine, bedankt voor het compliment ;)

Grtz,
Beyond
 
Ja man, da's weer een ferm stukske dat je hier aan het fabriceren bent hé :) Geweldig hoe je die flak aangepast hebt. Als ik ook even iets van commentaar mag geven, al is het meer een vraag. Dat stukje waar de flak op staat, zit daar een kromming in aan de smalste kant? Of ligt dat aan de foto? Het lijkt wel of het iets omhoog staat aan die kant.
 
.....
Als ik ook even iets van commentaar mag geven, al is het meer een vraag. Dat stukje waar de flak op staat, zit daar een kromming in aan de smalste kant? Of ligt dat aan de foto? Het lijkt wel of het iets omhoog staat aan die kant.

Het is niet krom hoor, het komt doordat het hout niet volledig tegen de grond komt :wacko:
Eronder zit namelijk een basis van architektenkarton...
Nog iets die wat aandacht nodig heeft dus :@
Jullie zien ook alles hé...

Nee, bedankt hoor Tomas ;)
Komt dus ook nog in orde...

Grtz,
Beyond
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan