Hoofdsponsor

1/24 Customize my Kubel [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Altijd interessant om jouw bezig te zien en te volgen he Marc.
 
Bedankt ik wist echt niet dat het echt zo interessant was ik doe mijn best en probeer mijn kennis een beetje erbij te betrekken
Marc
 
Maatekes ik ben weeral een stukje verder heb daarjuist de kleuren erop gezet en even een teaser fotoke gemaakt om jullie een gedacht geven hoe mijn gedachtegang is naar de " Kubel-rod "

attachment.jpg

attachment.jpg

En is het een beetje naar jullie zin ?
Marc
 
Ja hoor Marc ,ik vind die zetels iets speciaals :)
Je bent er iets héél aparts van, aan het maken.
 
Filip ik had wat rond gesnuffeld op het internet bij rat-rods en daar zag ik wat ideetjes mar verleden week zag ik dat ze zulke dichte stoeln in oude vliegtuigen ook gebruikte en dat wist ik niet dus de stoelen uit een rat komen in feite uit de vliegwereld
In ieder geval voor uw reactie ik heb er veel aan
Marc
 
Mooie diepe kleuren Marc, verwijzen onrechtstreeks naar de oude glorietijd van voor WO2.
 
How zeker dat wist ik nu niet
Ja ik vind ze ook mooi het rood heb ik zelf gemengd hoop alleen dat ik genoeg gemaakt heb anders heb ik een probleem :laugh: :laugh:
Thanks
Marc
 
YEP ziet er goed uit, mooie kleuren combi !

Zijn dat nu metallic kleurtjes of lijkt dat maar zo ?
 
Peter dat is zeker het zwarte is zwart metallic van Vallejo en het rood iw ook metallic van Vallejo maar ik heb er mijn toets aangegeven een beetje Ferrari rood in gedaan en nog een donkerrood tot ik deze kleur bekomen had
Vind je ze mooi ?
Matc
 
Hier ben ik een stukje verder met de ophanging en de bodemplaat ik heb remleidingen aangebracht en tevens de versterkingsplaten op de bodemplaat , de kenners zullen wel snel opgemerkt hebben dat ik in hun ogen iets verkeerd gedaan heb namelijk ik heb de reductiestukken aan de achterwielen omgedraaid om zo de kubel te verlagen , maar dit was de simpelste manier om dit te doen


attachment.jpg

attachment.jpg

dit is de voorkant ook zijn de remleidingen aangebracht , hier kan men duidelijk de twee bovenliggende torsie veren zeer duidelijk zien later komen er de stuurstangen op die net geschilderd zijn

attachment.jpg

Zo vrienden dit was het dan weer tot een volgende dan maar
Marc
 
Hier nog enkele beelden van mijn vorderingen
het instrumenten paneel ( moet nog verder afgewerkt worden ) komt uit een Golf 1 een left over van vroeger de glaasjes zijn per toeval zo gekomen , ik had mijn decals gekleefd en als ze droog waren heb ik geprobeerd met cristal clear maar dat ging niet alles hing vol
Dan heb ik op elk glas een druppel houtlijm gedaan maar tot mijn verbazing droogde dat helemaal mat op dus op goed vallend uit heb ik er dan maar gloss vernis op gezet en nu blinkt het als glas , kijk maar

attachment.jpg

de rest van deze beelden zijn maar de combinatie te laten zien er is ook veel B.M.F. bij gebruikt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo beste vrienden dat was het er zullen snel vorderingen komen
Groetjes
Marc

P.s. ik hoop dat het jullie bevalt het is natuurlijk helemaal iets anders dan een militaire kubelwagen
 
Ja hoor bevalt me zeer goed, lekkere kleurkes ook die ge gebruikt.
 
Hij gaat lekker Marc, fraaie details en mooi kleurgebruik.
Dashboard ook goed gekeurd.

Carry on Coachke super_zps0681fd38.gif
 
Ziet er echt heel goed uit Marc ook de kleur bevalt me heel goed,het motor gedeelte is in een woord schitterend mooi en leerzaam. ...😉
 
Helemaal mijn ding…men neme een standaard voertuig en men make daar een eigen versie van. Goed bezig.
 
Mooi kleurtje Marc.
De details mogen er ook wezen.
 
Beste kameraden nu heb ik jullie raad nodig echt zoals jullie al weten van mijn kleuren handicap
Nu zou ik graag van jullie horen welke kleur de bache ( het zeildoeken dakje ) ik bij deze kleur van mijn kubel het beste zou passen ?
Wie geeft me een tip ? Please
Marc
 
Zwart leder, als ik mocht kiezen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan