Hoofdsponsor

1/24 Customize my Kubel [done]

Schaal 1/24 - 1/25
die carburators,zijn dat van die webers uit den tijd van toen? Knappe bouw overigens.....................
 
Maatekes ik heb nog enkele zaken kunnen doen aan het motortje , want ik heb de laatste tijd niet veel gedaan ,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu heb ik terug wat tijd en ga ik proberen wat verder te bouwen
grt
Marc
 
Ziet er echt mooi uit :)

Vraagje, moeten de twee carburatoren niet verbonden zijn met elkaar?

Heb vlug even wat foto's opgezocht die duidelijk maken wat ik wil bedoelen:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk maar dat ligt klaar om te maken maar met de beurs en nog andere zaken ben ik er nog niet aan toe , ik wilde er juist aan beginnen nu maar dan komen er weer van alle prioritaire zaken boven , mijn pc en mijn licht brand al in mijn hobbykamer ik zat juist en het spelleke begon telefoon dan word er weer gebeld , wat rondmailen voor dringende zaken
Nu ga ik nog eens proberen ik laat het zien
Marc
 
Ola ..!!! Sterk werk Coach..prachtige detaillering..!!

Grtz yves,
 
Vandaag tussen alle acties door heb ik de gasklepbediening ineen gestoken deze moet de twee carburators met elkaar verbinden zodanig dat bij gasgeven de beide benzinefabriekjes hun ding kunnen doen

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna ben ik aan de bodemplaat begonnen ik heb de vooras gemonteerd deze werkt op basis van torsieveren
, voor de collega's die het niet goed kennen zal ik even wat uitleg geven
Je ziet de twee buizen boven en onder daar zit een stang in gehard staal met aan de uiteinden een vierkant daaraan zitten de zwarten draagarmen en als je die dus links en rechts op en neer beweegt zullen die elkaar tegen werken , daaronder zit hetzelfde en daaraan weer zo een draagarm die gaan we met de fuseeas het rechtstaande waar het wiel aan vastgemaakt word als men nu dat wiel naar boven duwt zal het andere wiel in principe naar beneden gaan , dus als je dat wiel dus tegenhoud ( b.v. de weg ) dan krijg je een soort vering en zo werkt de voorvering van de kever
Een weetje bij Renault liggen die torsiebaren in de lengte van de auto en daar heb je dan per kant maar 1 torsiestang en zo heb je verschillende soorten veringen spiraalveren , bladveren , luchtvering of hydraulische vering ( Mini en Citroen ) dit werkt dan weer als communicerende vaten die met elkaar verbonden zijn

attachment.jpg

Zo de les autotechniek is voorbij :laugh::laugh::laugh:
Groetjes
Marc
 
Eratum ik heb me efkes verkeerd uitgedrukt met de vering als het ene wiel omhoog gaat zal het andere niet in tegenstelde richting gaan maar zal wel het bewegende wiel afremmen n.
Wat ik nog wilde vermelden is dat dit systeem ook gebruikt word in bepaalde tanks onder meer de " M113 " ik weet het want ik heb er nog aan gewerkt in mijn begin van mijn loopbaan
 
Heel mooi om te zien maar het blijft chinees voor mij ondanks de duidelijke uitleg en het bestuderen van allerlei foto's en sites. Misschien blijf ik beter in m'n eigen afdeling wroeten en zwoegen.

By the way: komt de kubel op een diorama? Dan zou ik eventueel kunnen deelnemen aan het geven van tips en meningen, nu beperk ik me tot :wacko:
 
Alain dank u voor de aanbieding maar ik heb echt geen plaats om een diorama te zetten , maken wel maar dan zou het zonde zijn om dat dan ergens weg te steken , heb er soms wel zin in maar helaas geen plaats
Bedankt nogmaals
Grt
Marc
 
Dat gepimp gaat helemaal lekker Marc. Mooi detailwerk laat je zien bravo_zps71206f4b.gif

Heb je al een kleurplan voor de Kübel ? Panzergijs met rood en wit striping is misschien wel tof ?

Veel plezier :D
 
Inderdaad Peter maar alleen zwart metaalkleur van Vallejo met rood metaalkleur de zijkanten en opzij de specht met de befaamde sigaar in zijn klep ( als het lukt )
Ben nu bezig benzineleiding aan het (proberen ) te leggen pfffft is nie gemakkelijk
Marc
 
Inderdaad Peter maar alleen zwart metaalkleur van Vallejo met rood metaalkleur de zijkanten en opzij de specht met de befaamde sigaar in zijn klep ( als het lukt )
Ben nu bezig benzineleiding aan het (proberen ) te leggen pfffft is nie gemakkelijk
Marc
Ha dat wordt leuk dan met die Woodpecker :D
Wees maar voorzichtig met de benzineleiding Marc, die moet goed zitten voor als u later
de motor wilt laten proefdraaien hè :P :laugh:
 
Hier nog wat veranderingen aan het motortje ik heb nu de benzineleidingen af naar de naftfabriekjes links en rechts

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu ben ik aan het proberen van remleidingen te maken , hiervoor heb ik twee of drie koperdraadjes in mijn boormachine gestoken en aan het andere uiteinde gewoon vast gehouden en de machine doet de rest vrij snel en goed kijk maar
Nu heb ik aan 1 kant een beetje soldeersel aan gedaan

attachment.jpg

Dat was het weeral ik kan weeral verder met prutsen
grt
Marc
 
De details zijn mooi uitgevoerd op je motor.
Eerste klasse werk ;)

Ik vraag mij wel af waarom je draden gedraaid hebt voor de remleidingen?
Voor zover ik mij herinner is dit normaal een holle buis. Dus had je misschien beter een dikkere draad gebruikt?
Benieuwd naar je reactie hieromtrent, want ik kan mij ook vergissen (mijn kennis baseert zich namelijk op de VW kever..)
 
Neen dat weet ik ook maar als je weet dat rond de leiding zit bij de kevers een staaldraad rond gewikkeld , nu zit dat in elkaar gewikkeld linnen staal mantel en daarachter rubberen leiding
ik heb het ook zo een beetje nagemaakt word nog zwart geschilderd
Marc
 
Echt zalig bezig,ken zelf zo goed als niks van automechanica maar ik herken er wel dingen uit,kortom op deze schaal zo een details..chapeau makker!!!

Grtz yves,
 
@ Beyond ik heb de afbeelding niet meer terug gevonden maar wat ik nu wel gevonden heb zijn stalen flexibele leidingen voor kevers iets dat ik niet wist ze zijn onverslijtbaar verliezen geen remdruk door uitzetten en doseren de remdruk beter
Ik ga de mijne natuurlijk goed dik primeren en zwart verven en dan gaan we toch nog een iets echter effect krijgen
En vrienden van harte bedankt om de positieve reacties en het waarderen van mijn werk
grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan