Hoofdsponsor

1/24 Customize my Kubel [done]

Schaal 1/24 - 1/25
En er komt nog van dat hoor het is nog niet gedaan
marc
 
zijn idd wel speciale stoeltjes. Leuk gemaakt
 
Pimp my ride..euhh kubel. :) Normaal ben ik niet te vinden in deze sectie, maar de titel trok ineens mijn aandacht. WW2 Kubeltje pimpen, een leuk idee. Kunt jezelf hierbij in ieder geval lekker uitleven. Hetgeen je laat zien, spatborden, stoeltjes e.d. zien er netjes uit. Suc6 met de scharnieren verder!
 
Bedankt allemaal voor uw interesse en uw goedkeuring en hier ben ik met vers materiaal
De deurtjes vind ik aan de kale kant dus gaan we die bekleden met een styreen dun plaatje die ik gekocht heb op de ledendag

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Meer tekst hoef ik er niet bij te zetten zeker

Het volgende was het dak daar gaan we een "chop-top " van maken vrij simpel we leggen een viltstift op ons werktafel , we leggen ons dak ertegen en draaien gewoon tegen de stift met het dak rond rechter kan het niet zijn , daarna snijden we stuk eraf en een beetje bij vijlen en schuren ( was het in het echt ook maar zo gemakkelijk he ? )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu we toch aan het zagen zijn ( pas op da kan ik goe hoor :P ) gaan we ineens da achterbank meedoen inplaats van 1 grote zit maken we er ook twee zitjes van zoals de voorste maar met een middenconsole maar wel met dezelfde bekleding als de voorste zeteltjes

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila dat was het dan weer , morgen proberen nog wat verder te doen , maar ze spreken van goed weer we zien wel
Daaaaag
Marc
 
Mooi werk Marc, wat de topchop betreft vergeet het raam aan de voorzijde niet in te korten en de stand van het raam zal ook veranderen door de topchop dus even opletten om problemen te voorkomen ;-)
 
Wauw, je bent er echt iets mooi's van aan het maken ,leuke en vindingrijke/originele zelfgemaakte onderdelen....netjes bezig makker :)
 
@Ron dat wist ik wel maar daar ben ik nog niet maar het zal niet moeilijk zal het zijn want het is gewoon een rechthoek
En mannen wederom bedankt voor uw positieve reactie ( eerlijk ? ik had het anders verwacht wie doet nu zoiets )
Grt
Marc
 
GRAPJE HOOR ? heel goed bezig .
het mag eens iets anders zijn he ?
gr van Lode
 
Heuuu gewoon te gek wat jij hier uit je hoge hoed haalt,top werk we volgen nog steeds vol interesse naar het volgende...🌞
 
Ok vrienden we gaan nu verder met de achterbank die ik ook aangepast heb , maar heb wel het origineel zeteltje gebruikt
Ik had de stof al een hele tijd in mijn schuif liggen

attachment.jpg

heb het dan maar eens gebruikt als volgt
Een stuk afgesneden dat zeker groot genoeg was

attachment.jpg

al 1 kant gepast en gekleefd

attachment.jpg

de hele bank is hier beplakt en word in kleur gezet

attachment.jpg

nu kan je goed zien hoe het komt en ook de middenconsole en de zijstukjes om de passagiers beter te beveiligen en goed in hun stoelen te houden

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik laat nu alles een beetje rusten en drogen en ga nu verder met de motor deze ga ik tunen dat wil zeggen in plaats van dat simpel eenvoudig carburatortje ga ik er twee op zetten 1 aan iedere kant , hiervoor heb ik vol koperdraad gebruikt eerst en vooral heb twee evenwijdige stukjes aaneen gesoldeerd omdat daar de nieuwe carburator daar op komt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Makkers dat was het weeral , een stukje verder zoals je ziet , ik ga straks nog wat verder doen
Grt
Marc
 
Ik ben nu begonnen met het zogezegd tunen van een boxer ( kever )motor en in plaats van dat klein enkelvoudig carburatortje komen er nu twee serieuze carburateurs langs beide kanten , maar daarvoor moet ik twee inlaatcolectoren of spruitstukken maken , daarvoor heb ik gebruik gemaakt van volle koperdraad en daar twee gelijke stukjes afgeknipt en deze aaneen gesoldeerd zodanig dat ik aan de ene zijde een samenkomst heb van de twee stukjes koperdraad en aan de andere zijde lopen die naar de cilinders


attachment.jpg

hier kan je duidelijk zien wat ik ermee bedoel en daarbovenop komen dan de twee naftfabriekjes ( carburatoren )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en zo komt de carburator er op te staan

attachment.jpg

daarna ben ik met iets verder gegaan dat toch niet naar mijn zin was namelijk ik wilde de motorbeplating aankleden met de alufolie van een botervlootje ik had het al eens gebruikt maar hier kwam het toch niet goed uit
Zo WAS ik tewerk gegaan

attachment.jpg

daar had ik dan stukjes uit gesneden en deze op zijn bewuste plaats gekleefd zo hier al 1 zijde

attachment.jpg

kant twee

attachment.jpg


en zo zou het gekomen zijn , maar ik heb het er terug af gedaan ik vond het te en te kitscherig


attachment.jpg

dus efkes wachten op de nieuwere betere versie , ondertussen een oliekoelertje ineen gestoken met een stukje van een Porsche die ik had liggen voor afbraak dit komt namelijk van , van achter in de kofferklep zit ( of zat ) een rooster die eruit gesneden en daar stukjes styreen rond gekleefd op maat gevijld en een bevestigingsstukje bevestigd geschilderd en een zwarte wash gegeven en de koppelstukken blauw gemaakt

attachment.jpg

en nu daarstraks gestart met het maken van de bobine of bobijn en de bougiekabels ook het voorste deksel van de motor is al in kleur gezet en de gaatjes voor de bougiekabels zijn ook al geboord in de motor en stroomverdeler
kijk maar
Voor het maken heb ik als gewoonlijk een draadje genomen van 0,2 mm dik ( of dun )en er een kleinstukje isolatie over gekleefd dat ietsje dikker is om het afsluit rubbertje na te bootsen tegen het motorblok
Hier dus de bobine

attachment.jpg

en hier de bedrading

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat was het voor nu straks ga ik wat verder doen eerst mijn bureau werk doen voor ons forum dat jullie op de hoogte blijven he

Marc
 
Laatst bewerkt:
toch prachtig al die details. waarschijnlijk wordt dit een prijsbeestje.
 
Toch weer een mooie update dat je ons laat zien, met verklarende plaatjes Marc.
 
Hier beste vrienden dit is een bobijn of bobine zelf gemaakt , gedraaid in mijn boormachine en vooraan taps gemaakt waar de ontstekingsdraad in komt , ik heb ze ook ongeveer in het Bosch blauw geschilderd

attachment.jpg
 
Hier nog een laatste up-date van de motor

attachment.jpg

attachment.jpg


Hier zijn de bougiekabels al gemonteerd

attachment.jpg

Op naar een volgende up-date

Grt
Marc
 
Mooi hoor, de motor is nu beter dan toen met het botervlootpapier (scrabblewoord!)
Mooie details ook ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan