Hoofdsponsor

1/35 Crusty'n rusty Dodge WC 51 Beep. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertussen gaf ik de achterklep met de ondertussen uitgelegde techniek nog twee kleuren mee, het oude verbleekte olive drab langs de binnenzijde en het faded geel op de buitenzijde, gecombineerd met heel wat gebladderde verf en roest. Hierover kwam een wash van burnt sienna en Light rust, lokaal om de blootgekomen pigmenten 100% te hechten op de matte ondergrond.

SDC12953.jpg

SDC12954.jpg

Een oude geroeste ketting mag niet ontbreken bij deze oude krachtpatser. Eerst primer, dan Flat earth acrylverf, daarna Light rust wash onmiddellijk gevolgd door diverse roestkleurige pigmentpoeders. De haardroger erover en het teveel even afborstelen.

SDC12956.jpg

Ook heb ik tegen mijn eigen verwachting in, besloten om de zijspiegel niet te plaatsen. Het mechanisme om de spiegel te draaien vond ik niet geloofwaardig genoeg. Ik heb dan een aanpassing moeten maken op de plaats waar de spiegel normaal vastgezet is. Twee beugeltjes voorzien van gaten voor een pennetje zijn het uiteindelijke resultaat. Deze worden na afdoende droging nog roestig gemaakt.

Tot morgen.

G.
 
Had je nu die wash van Burt Sienna en AK rust helemaal over het klepje gedaan of plaatselijk want dit is me even niet duidelijk G.
 
Dank Yvan !

Ron, lokaal, om hier en daar de kleur ietwat fris te houden. En om de pigmenten vast te zetten en levendige tonen te maken.
 
Dit is wat ik zocht, iets origineels voor in de bak, en nu hoef ik niet te scratchen...

PLUS-361_MED-1.jpg

het is me vooral om die betonmixer te doen, extra kleur en een heel andere weathering.

Tot later !
 
Ziet er weeral super uit Guy en zeker als je die betonmixer onderhanden ga nemen...
 
Ik ga er mijn best voor doen Danny.

De klep werd op de bak gezet en voorzien van kettinkjes, het rechterkettinkje is "kapot" .

SDC12968.jpg

SDC12970.jpg

SDC12985.jpg

G.
 
Mooi G. wat moet je hierop nog meer zeggen?
Alleen en dat is hoe ik er op dit moment tegenaan kijk is dat reserve wiel, ik vind het een beetje vreemd overkomen, meestal zijn dat van die dingen die snel van een voertuig af zijn gehaald voor hergebruik lijkt mij.
Maar misschien als dadelijk alles gereed is onderplaatje en wat al nog meer dat het waarschijnlijk weer anders overkomt?
 
Is deze laatste foto een referentiefoto of het model? :wow:
 
Daar heb je ongetwijfeld een punt Ron, zo'n reservewiel ontbreekt al eens op de referentiefoto's, maar niet altijd. Vandaar dat ik het er uiteindelijk toch op heb gezet.

Michel, ook jij bedankt !
 
Nice job Guy! Ik vind je dodge prachtig geweatherd. Alsof je naar een echte roeste dodge kijkt! Die betonmolen van wel merk is die? Komt deze in een oranje kleurtje zoals je bij de meeste betonmolens ziet?
 
mad ice, ik moet over de kleur nog nadenken, maar een blauwe zoals op de foto lijkt goed te passen bij het geel en het groen van de Dodge zelf. Hem echt oranje maken zou de hoeveelheid roest op het voertuig misschien benadelen ?

koenele, ik zit niet stil vriend, er staan twee afgebouwde projecten te wachten op verf.
 
Manneke, manneke, manneke,......
Ben ik hier een tijdje niet geweest en kunnen ze me prompt weer afvoeren naar de kliniek.
Dit is geen modelbouw meer, maar Kunst (met de grote K).

Ik verwacht hem zeker te zien op de ledendag, Guy.
 
Dat klopt Famo, over die vroegere betonmolens, dat waren doorgaans grijze en blauwe, met inderdaad veel roest en betonkoeken.

ExSerCo, als je zegt in welke kliniek je ligt, kom ik je bezoeken ! Ik ben heel blij met het eindresultaat, en blij dat ik de roestmethode van Rob Ferreira heb uitgetest.
Ik zou hem graag willen tonen op de Ledendag, zeker, al zal het nog niet op zijn definitieve display zijn want dat moet nog gemaakt worden.
 
Lonesome,

Ik heb het zout op het met water bevochtigde oppervlak gestrooid en iets later (droog) heb ik er haarlak over gezet, maar ik heb evengoed de zoutkorrels op de nog vochtige haarlak gestrooid. Het zout haal ik er korrel na korrel af met een tandenstoker of een erg stug penseel.

Je moet wachten tot de verf droog is, anders wordt het een zooi. Ik zou geen dag wachten...

Als je de vernislaag airbrushed zal je geen reactie krijgen. Wel in dunne laagjes spuiten, geen plassen.
 
Pffff......, GUnit, werkelijk schitterend wat je hier neerzet, verbazing wekkend!! :wow:
Ik heb wel effe je hele topic door moeten nemen (zoals ik er nog veel meer moet lezen, ben nieuw hier), maar dit is echt genieten.
Één ding vind ik jammer, dat je geen grotere foto's mag plaatsen, dat verdient dit model zeer zeker.
Maar gelukkig breng je hem volgende maand mee, dan kunnen we dit eens "live" aanschouwen.:)
 
Hoewel ik niets heb met roestige klassiekers, vind ik dit toch wel echt een heel mooi stuk wrak wat je neerzet.
Precies zoals je in je opening vermeld, je wordt gewoon meegenomen in het verhaal van het wrak.
 
rysc97, gelukkig is de fotogrootte beperkt, wie weet wat voor gruwelijks je allemaal zou moeten aanschouwen.

BGRacing, dat doet plezier om te vernemen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan